Vad se upp med på Wrangler?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vad se upp med på Wrangler?
Hej alla,
Är lite sugen på en Jeep Wrangler, årsmodell okänd. (Men ändå såpass ny att den har den nyare typen av inredning)
Vad ska man se upp med?
(Är inte rädd för att skruva, men det kan vara skönt att slippa ibland... )
Kommer inte att åka värstingspåret på träffarna med bilen (tyvärr Mats!), men vill ändå ha en som bruksbil.
Var köper man delar o.s.v? Hur törstiga är de? (mest landsväg, ~4 mil/dag)
Mycket tacksam för svar,
Med mycket vänliga hälsningar,
Christer
"Rookie"
Är lite sugen på en Jeep Wrangler, årsmodell okänd. (Men ändå såpass ny att den har den nyare typen av inredning)
Vad ska man se upp med?
(Är inte rädd för att skruva, men det kan vara skönt att slippa ibland... )
Kommer inte att åka värstingspåret på träffarna med bilen (tyvärr Mats!), men vill ändå ha en som bruksbil.
Var köper man delar o.s.v? Hur törstiga är de? (mest landsväg, ~4 mil/dag)
Mycket tacksam för svar,
Med mycket vänliga hälsningar,
Christer
"Rookie"
Se till att köpa en med 4,0 HO motorn,den är med insprutning och mycket vassare än dom äldre.
Annars är dom som vilket jänkeskrot som helst
Ramen kan ha rostskador längst bak och dom manuella har en total katastroft till kopplingsmanöver.
Hydraulisk koppling med allt i plast! huvudcylinder slang och slavcylinder är i plast!.
Dessutom sitter slavcylindern runt ingående axeln i lådan så enda sättet att byta den är att riva rubbet.
Tidiga manuella lådor byggda i frankrike är tydligen inget under av hållbarhet ,senare lådor är Aisinlådor dvs japanska och mycket tåligare.
Bränsleförbrukningen är runt 1,3 och uppåt beroende på körstil och modell,en automat vill ha mer
Annars är dom som vilket jänkeskrot som helst
Ramen kan ha rostskador längst bak och dom manuella har en total katastroft till kopplingsmanöver.
Hydraulisk koppling med allt i plast! huvudcylinder slang och slavcylinder är i plast!.
Dessutom sitter slavcylindern runt ingående axeln i lådan så enda sättet att byta den är att riva rubbet.
Tidiga manuella lådor byggda i frankrike är tydligen inget under av hållbarhet ,senare lådor är Aisinlådor dvs japanska och mycket tåligare.
Bränsleförbrukningen är runt 1,3 och uppåt beroende på körstil och modell,en automat vill ha mer
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Nyare typen av inredning? Gissar att du menar TJ:n som har spiraler då. Dom första åren hade inge vidare bussningar i länkarmarna.
För 6:a med automat brukar förbrukningen ligga runt 1,2-1,4. Kör man riktigt försiktigt går det att komma lite lägre, men då snackar vi riktig gubbkörning.
Själv lånade jag päronens -97:a en sommar o snittade 1,6, men då va det rätt tungfotat
Såldes det några 4: or av TJ:n i sverige? Undermotoriserad är den isåfall, o drar nästan lika mycket som 6:an när man föröker hålla uppe farten vad jag förstått.
För 6:a med automat brukar förbrukningen ligga runt 1,2-1,4. Kör man riktigt försiktigt går det att komma lite lägre, men då snackar vi riktig gubbkörning.
Själv lånade jag päronens -97:a en sommar o snittade 1,6, men då va det rätt tungfotat
Såldes det några 4: or av TJ:n i sverige? Undermotoriserad är den isåfall, o drar nästan lika mycket som 6:an när man föröker hålla uppe farten vad jag förstått.
I aim to misbehave
Det är bara upp till -94 eller -95 någonstans. Sedan sitter slavclindern med ett bar bultar utanpå sprängkåpan, dvs jättelätt att byta...Dessutom sitter slavcylindern runt ingående axeln i lådan så enda sättet att byta den är att riva rubbet.
Jodå, 2,5 finns i sverige och jag håller med MrHawk om att det är 4.0 som gäller...Såldes det några 4: or av TJ:n i sverige? Undermotoriserad är den isåfall, o drar nästan lika mycket som 6:an när man föröker hålla uppe farten vad jag förstått.
Motorer under fyra liter är gokartmotorer...
Var inte riktigt med på att det var en TJ det frågades om Har dom valt ett vettigare material än plast denna gången?Whistler skrev:Det är bara upp till -94 eller -95 någonstans. Sedan sitter slavclindern med ett bar bultar utanpå sprängkåpan, dvs jättelätt att byta...Dessutom sitter slavcylindern runt ingående axeln i lådan så enda sättet att byta den är att riva rubbet.
Jodå, 2,5 finns i sverige och jag håller med MrHawk om att det är 4.0 som gäller...Såldes det några 4: or av TJ:n i sverige? Undermotoriserad är den isåfall, o drar nästan lika mycket som 6:an när man föröker hålla uppe farten vad jag förstått.
Motorer under fyra liter är gokartmotorer...
Fick byta slavcylindern på den YJ´n jag hade och den var inte! billig
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"