Grand Cherokee

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

RogerÅ
Avstängd
Inlägg: 5625
Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23

Inlägg av RogerÅ » sön dec 31, 2006 21:26

MrHawk skrev:
Discodanne skrev:Fattar inte hur man kan välja vitara som en andra bil?? Har lagat flera stydon till just vitara.

Dom verkar inte vara konstruerade för att gå mer än 10k mil. (en engångspryl man kastar efter sin förbrukingstid, eller säljer den till nån offroadentusiast som inte har centrumtumme)

Jeeparna däremot bara tuffar och går.

Skulle hällre välja en jeep med 30.000mil på mätaren än en suzuki med 10.000mil på mätaren.

Dessutom får man komforten på köpet med en jeep.

//danne
Med "jeep" vad menar du då? Du kan ju inte jämföra en modell med ett helt märke?

Styrboxen är ett problem, men det är lätt lagat om man kan löda och jeep har ingen höjdarkvalitet heller.

Visst Vitaran rostar nåt otroligt, men tex cherokee är minst lika dåliga. Det där med kvalitet är väldigt blandat.

Jag sticker inte under stolen med att jag är suzukifan, men jag har flera andra favoriter åsså, däribland några Jeepmodeller tex.

Men i detta resonemanget, dvs som andrabil skulle jag ändå valt en en suzuki framför en jeep, med den enkla anledningen är att dom drar mindre soppa och är löjligt mycket billigare att besiktiga, sen att dom har helt olika kvaliteter som bilar/terrängfordon kan ju diskuteras i evighet..
det är enkelt hade cherokin varit lika ekonomisk som zuki då hade det inte spelat någon roll vilken man åker i men nu är det löjligt billigt med res delar inköp skatt osv till en vitara & cherokin är lite utav motsatsen därav vitara till leksak

virto
Forumräv
Inlägg: 582
Blev medlem: tis apr 11, 2006 14:50

Inlägg av virto » sön jan 28, 2007 20:32

Var och testade en bil i Vänersborg igår och nu är det inget snack om att det blir en GC -99 - 01 !
Jäkla trevlig bil ! :D
Kollade upp priser på bromskivor och lite slitdelar . DET VAR BILLIGT !!!!! :shock: :shock:
Framskiva 537,50kr
Bakskiva 547,50kr
// Mats //

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön jan 28, 2007 20:46

Du har ju åkt "skärochskrik" tidiagare så du vet ju vad du ger dig in på :wink:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

virto
Forumräv
Inlägg: 582
Blev medlem: tis apr 11, 2006 14:50

Inlägg av virto » sön jan 28, 2007 21:34

Mathias T skrev:Du har ju åkt "skärochskrik" tidiagare så du vet ju vad du ger dig in på :wink:
Farsan måste ju åka ståndsmässigt ! :D :wink:
// Mats //

john86
Användare
Inlägg: 37
Blev medlem: fre dec 29, 2006 20:09
Ort: borås kinnarumma

Inlägg av john86 » mån apr 09, 2007 9:36

jag har hört nåt om att framvagnen blir jävligt sliten efter en stund och är dyr att fixa. i detta fall är den på väg till skroten så om det behövs delar kanske jag kan fixa.....
/john
diesel feticht = bör nödslaktas

RogerÅ
Avstängd
Inlägg: 5625
Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23

Inlägg av RogerÅ » mån apr 09, 2007 9:58

john86 skrev:jag har hört nåt om att framvagnen blir jävligt sliten efter en stund och är dyr att fixa. i detta fall är den på väg till skroten så om det behövs delar kanske jag kan fixa.....

ska du skrota en gc?

framvangnen ska inte behöva bli sliten på en gc därimot broskivorna brukar gå åt du har fett nipplar på hela framvangnen på en gc :wink:

john86
Användare
Inlägg: 37
Blev medlem: fre dec 29, 2006 20:09
Ort: borås kinnarumma

Inlägg av john86 » mån apr 09, 2007 10:04

inte jag en annan som har garage brevid mej, han hitta inga fettniplar i alla fall på denna 98 tror jag att det var
/john
diesel feticht = bör nödslaktas

RogerÅ
Avstängd
Inlägg: 5625
Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23

Inlägg av RogerÅ » mån apr 09, 2007 10:19

john86 skrev:inte jag en annan som har garage brevid mej, han hitta inga fettniplar i alla fall på denna 98 tror jag att det var
jag har en 98a nu & haft en 98 sen förut bägge med fettnipplar sen grannens 95a har fettnipplar den med :roll:

gc är en tämligen iriterande bil konstant en massa små fel på dem en massa folck som försökte säga måndags x osv till mig men nu är det 3st som är lika dana kostant en massa små skit hela tiden med dessa bilar

man märker skilnaden när man har åkt bilar som aldrig krånglar som tex audi x-trail v70 osv skilnaden är som natt & dag cherokee n får vara in i garaget minst en ggr i veckan för att rätta till massa små fel :evil: skitbil
(man bör ha en grand som andra bil som leksak för som 1a bil håller dom inte till)


skulle garage grannen skrota sin gc?

john86
Användare
Inlägg: 37
Blev medlem: fre dec 29, 2006 20:09
Ort: borås kinnarumma

Inlägg av john86 » mån apr 09, 2007 10:21

yes det ska den men först lite bil slakt...
/john
diesel feticht = bör nödslaktas

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån apr 09, 2007 11:17

john86 skrev:jag har hört nåt om att framvagnen blir jävligt sliten efter en stund och är dyr att fixa. i detta fall är den på väg till skroten så om det behövs delar kanske jag kan fixa.....
Så vitt jag vet sitter det danafrontar på alla GC väl? Så axelgrejer bör vara rätt billigt.

Annars vet jag att bussnignarna till bärarmarna gärna ger upp på en del bilar, verkar gälla TJ:n o cherokee åsså.

Morsans TJ hade det börjat glappa lite överallt i, men dom sålde den innan det blev akut, men det är ju svinbilligt med lite nya bussningar i staterna.
I aim to misbehave

Skriv svar