det är enkelt hade cherokin varit lika ekonomisk som zuki då hade det inte spelat någon roll vilken man åker i men nu är det löjligt billigt med res delar inköp skatt osv till en vitara & cherokin är lite utav motsatsen därav vitara till leksakMrHawk skrev:Med "jeep" vad menar du då? Du kan ju inte jämföra en modell med ett helt märke?Discodanne skrev:Fattar inte hur man kan välja vitara som en andra bil?? Har lagat flera stydon till just vitara.
Dom verkar inte vara konstruerade för att gå mer än 10k mil. (en engångspryl man kastar efter sin förbrukingstid, eller säljer den till nån offroadentusiast som inte har centrumtumme)
Jeeparna däremot bara tuffar och går.
Skulle hällre välja en jeep med 30.000mil på mätaren än en suzuki med 10.000mil på mätaren.
Dessutom får man komforten på köpet med en jeep.
//danne
Styrboxen är ett problem, men det är lätt lagat om man kan löda och jeep har ingen höjdarkvalitet heller.
Visst Vitaran rostar nåt otroligt, men tex cherokee är minst lika dåliga. Det där med kvalitet är väldigt blandat.
Jag sticker inte under stolen med att jag är suzukifan, men jag har flera andra favoriter åsså, däribland några Jeepmodeller tex.
Men i detta resonemanget, dvs som andrabil skulle jag ändå valt en en suzuki framför en jeep, med den enkla anledningen är att dom drar mindre soppa och är löjligt mycket billigare att besiktiga, sen att dom har helt olika kvaliteter som bilar/terrängfordon kan ju diskuteras i evighet..
Grand Cherokee
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
john86 skrev:jag har hört nåt om att framvagnen blir jävligt sliten efter en stund och är dyr att fixa. i detta fall är den på väg till skroten så om det behövs delar kanske jag kan fixa.....
ska du skrota en gc?
framvangnen ska inte behöva bli sliten på en gc därimot broskivorna brukar gå åt du har fett nipplar på hela framvangnen på en gc
jag har en 98a nu & haft en 98 sen förut bägge med fettnipplar sen grannens 95a har fettnipplar den medjohn86 skrev:inte jag en annan som har garage brevid mej, han hitta inga fettniplar i alla fall på denna 98 tror jag att det var
gc är en tämligen iriterande bil konstant en massa små fel på dem en massa folck som försökte säga måndags x osv till mig men nu är det 3st som är lika dana kostant en massa små skit hela tiden med dessa bilar
man märker skilnaden när man har åkt bilar som aldrig krånglar som tex audi x-trail v70 osv skilnaden är som natt & dag cherokee n får vara in i garaget minst en ggr i veckan för att rätta till massa små fel skitbil
(man bör ha en grand som andra bil som leksak för som 1a bil håller dom inte till)
skulle garage grannen skrota sin gc?
Så vitt jag vet sitter det danafrontar på alla GC väl? Så axelgrejer bör vara rätt billigt.john86 skrev:jag har hört nåt om att framvagnen blir jävligt sliten efter en stund och är dyr att fixa. i detta fall är den på väg till skroten så om det behövs delar kanske jag kan fixa.....
Annars vet jag att bussnignarna till bärarmarna gärna ger upp på en del bilar, verkar gälla TJ:n o cherokee åsså.
Morsans TJ hade det börjat glappa lite överallt i, men dom sålde den innan det blev akut, men det är ju svinbilligt med lite nya bussningar i staterna.
I aim to misbehave