Aktuellt datum och tid: tis dec 12, 2017 23:39

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor nov 23, 2017 16:56 
Offline
Nybörjare

Blev medlem: lör okt 15, 2016 17:37
Inlägg: 8
Jag har ett mysko problem och jag vet att det är vanligt med brända kablar på värmefläkten och allt som hört till den.

Kablarna, närmare bestämt själva vita kopplingen mellan värmefläktens kablar och bilen har brunnit långt tidigare. Detta "fixades" av någon tidigare genom ...ja, genom att de stack ner lite kabeländor i kontakten, drog ihop de spretande koppartrådarna med buntband och nu har det varit riktigt varmt där igen!! Ville lägga foto här men det går inte att ladda upp visst?

Hur som helst. Igår kom min man, mekanikern in och sa att fläkten stannar inte även om han tagit ut nyckeln. Den går på högsta värme och högsta blås!

Jag har bytt kablarna till kontakten till fläkten.

Jag har kollat felkoderna:
01 - circuit open - aimbiant temparature sensor
08 - Feedback too high - Blower/Fan feedback circuit

Jag såg oxå att high speed blower realy satt på sniskan och när jag försökte trycka tillbaka den - lossnade den.Den fungerar korrekt - har testat.

Fläkten går fortfarande utan reläet!

Några tips hur jag får tillbaka reläet (till fläkthuset) som sitter på sidan av fläkten in under instrumentbrädan - UTAN att behöva demontera hela brädan???

Och framförallt - var ska jag söka felet?


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: fre nov 24, 2017 17:29 
Offline
Nybörjare

Blev medlem: lör okt 15, 2016 17:37
Inlägg: 8
Hittade denna tråd igår och har mätt idag och beställt ett nytt motstånd på eBay.
http://www.jeepforum.com/forum/f13/blow ... ff-496287/

Mina motsvarande resistansmätningar gav följande resultat:
1+2 - 0 Mohm

1+3 - 3,226 Mohm

1+4 - 3,218 Mohm

Och nu visar felkoderna endast på 01. Samt det historiska 40 - som inte går att släcka.
40 = Feedback was too high - Blower/Fan Feedback cercuit

Hittade igår oxå denna sida med länkar till Serviceböcker:
http://www.nagca.com/forum/showthread.php?t=49857


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: ons nov 29, 2017 20:29 
Offline
Nybörjare

Blev medlem: lör okt 15, 2016 17:37
Inlägg: 8
Det VAR resistorn!!
Funkar som det ska nu!!


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tor nov 30, 2017 0:08 
Offline
Forumräv

Blev medlem: tis nov 25, 2014 22:28
Inlägg: 613
Ort: Eslöv
Härliggt!

_________________
—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—
/Claesson
SORK, Skånes Offroad Klubb
Jeep ZJ-93 V8
Höjd 3" med Rugged Ridge
Viscobefriad med 231 låda
Stålbalkar som trösklar
NEV:s vincshkofångare & takräcke http://nev.se/


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tor nov 30, 2017 15:03 
Offline
Hemmastadd

Blev medlem: sön aug 11, 2013 21:43
Inlägg: 119
Toppen att du delar med dig av både felsökning och lösning.

_________________
Jeep J20 -81


Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011