Jag har en TPV med MB300D-motor. (OM-617)
Nu har jag funderingar på att byta motor till en GM 6.2l diesel.
Men styrsnäckan sitter i vägen.
Hur brukar ni lösa styrsnäcksproblemet?
Jag antar att jag inte är den första med detta bekymmer.
TPV-styrning
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
- Inlägg: 1161
- Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
- Ort: Värnamo
Re: TPV-styrning
Dum fråga kanske men vad ser du för fördel med en 6,2a?
Tyngre, klumpigare och mer som strular...
Har du turbo på mb:n? Om inte så rekommenderar jag det först...
Tyngre, klumpigare och mer som strular...
Har du turbo på mb:n? Om inte så rekommenderar jag det först...
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
Re: TPV-styrning
Jag har bara haft krångel med mina merca-dieslar.
6.2an som jag har i personbilen har aldrig krånglat.
MB-motorn är utan turbo.
Därmed lite undermotoriserad.
6.2an som jag har i personbilen har aldrig krånglat.
MB-motorn är utan turbo.
Därmed lite undermotoriserad.
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 105
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 12:25
- Ort: sandhem
Re: TPV-styrning
Ja, det är en Volvo TPV.