Skroten skrev:Oj! avundsjukan äro stor!
Du är ägare av en maskin som jag bara drömmer om. Måste bara säga att så fort jag bara får en bra chans så blir det en Land rover discovery även för mig!
Berätta gärna hur den fungerar för dig, hur är den att äga och använda som bruksbil?
Ja jag vet, många frågor, men jag vill få lite av din LR-kännsla överförd på mig
I början var det tänkt som en övergång, chevan låg på annons länge utan resultat. Men en firma som kunde tänka sig att byta visade framfötterna och ett bytes gjorde med ett företag i Vetlanda.
Bilen har inte varit vidare skött av ägaren före mig men den var hel och frisk på insidan, det som räknas har jag hört
.
Så det har vart lite pyssel, mycket slitagedelar (har gått idag ca 28200 mil)
växellådan är utbytt mot en begagnad före min tid men det märks att den behöver renoveras så både automat och fördelningslåda kommer lämnas in efter vintern
man åker Otroligt skönt, bilen gör som dom flesta andra suvar dricker diesel, säkert en hel liter/mil vid blandad körning.
ALLA delar beställer man enkelt från england typ Paddock eller liknande, kostsamt?? nja som att serva en äldre volvo ungefär,
tex nya skivor med belägg 4 st 500 kr styck
två nya luftbälgar 400 kr styck
nya plåtfälgar 100 kr styck
det som kan vara dyrt är spridare ca 10 lax för 5 stycken
Ska du köpa LR leta noga och finn exemplar som känns välservade och omskötta,
Land Rover är som en hundvalp man behöver sköta och pyssla med jämna mellanrum men jämfört med min gamla cheva... Jag ÄLSKAR LandRover, Är man inte anglofil, då blir man det