Tjena!

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Moggman
Användare
Inlägg: 42
Blev medlem: sön mar 19, 2006 20:54
Ort: Öland

Inlägg av Moggman » sön apr 09, 2006 20:27

jag ska ringa min gamle chef på ES i morgon och kolla med honom om det går att få loss moggen... Vi använde den till att förstärka dåliga högspänningsstolpar förr och den är rent för jävlig i terrängen.. en gris på vägen dock efter som den är så kort och liksom gungar fram och tillbaka även i körriktningen...
Det är en till salu på blocket också såg jag men lite väl dyrt bara.. fan jag gav 15000 för min och den är ju betydligt frächare än den som säljs..
http://www.blocket.se/vi/7760246.htm?ca=18_s

Jag tar bilen och kommer upp till dig snart å hämtar din dieselmotor.. campon går ju som sagt som en dröm numera.. men visst fan ska du ha betalt för den..

Jag ska lägga på mina nya däck i morgon så det blir riktigt roligt å ge sig ut i skiten i påskhelgen 8)
/Jocke "Moggman" Pettsson

Stenström
Beroende
Inlägg: 1036
Blev medlem: sön feb 19, 2006 12:43
Ort: Olsfors

Inlägg av Stenström » sön apr 09, 2006 20:31

TMT skrev:men jag vill ha en unimogg själv som är orginal eller närmast iallaf tycker om dom osså.
Kom å kööp!!

Bild

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 09, 2006 20:33

Moggman skrev:jag ska ringa min gamle chef på ES i morgon och kolla med honom om det går att få loss moggen... Vi använde den till att förstärka dåliga högspänningsstolpar förr och den är rent för jävlig i terrängen.. en gris på vägen dock efter som den är så kort och liksom gungar fram och tillbaka även i körriktningen...
Det är en till salu på blocket också såg jag men lite väl dyrt bara.. fan jag gav 15000 för min och den är ju betydligt frächare än den som säljs..
http://www.blocket.se/vi/7760246.htm?ca=18_s

Jag tar bilen och kommer upp till dig snart å hämtar din dieselmotor.. campon går ju som sagt som en dröm numera.. men visst fan ska du ha betalt för den..

Jag ska lägga på mina nya däck i morgon så det blir riktigt roligt å ge sig ut i skiten i påskhelgen 8)

herre(och en svordom) är du säker på att du vill ha en mellan 30och 34hp gammal diesel motor i den unimogg? känns slött.
tänkte slita bort växel lådan påskhelgen om du vill ha den.

den dieseln påstårs vara renoverad men det tror jag vad jag vill på iofs har någon varit duktig och målat den lite på sina ställen. och den står på en ställning med hjul om du vill pilla lite på den.
kan ju ta ett kort i dagarna på den om du vill.

själv bor jag i skede ligger utanför vetlanda åt det bra hållet för din del.

Moggman
Användare
Inlägg: 42
Blev medlem: sön mar 19, 2006 20:54
Ort: Öland

Inlägg av Moggman » sön apr 09, 2006 20:37

ja din maskin blir plan B.. hanomagen är plan A men som sagt så vetifan hur det slutar... men fick jag i den maskinen så blev det kraft i grejjerna så det heter duga..
/Jocke "Moggman" Pettsson

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 09, 2006 20:39

Moggman skrev:ja din maskin blir plan B.. hanomagen är plan A men som sagt så vetifan hur det slutar... men fick jag i den maskinen så blev det kraft i grejjerna så det heter duga..

ja min maskin går nog i tror jag.

stolltorp berätta lite om din maskin där.

Stenström
Beroende
Inlägg: 1036
Blev medlem: sön feb 19, 2006 12:43
Ort: Olsfors

Inlägg av Stenström » sön apr 09, 2006 20:49

stolltorp berätta lite om din maskin där.
De e en 404a -65 påbörjad dieselkonvertering till 300ans motor. Har varit stationerad hos rödakorset i Danmark så jag har inga svenska papper på den. Skulle bli ett ved transport fordon men sen råkade jag springa på en tgb13. :lol:

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 20:52

Köp Muggen TMT :D så ska jag fan hjälpa dig ihop med den så kör vi smålandscupen med den :rock:

Moggman
Användare
Inlägg: 42
Blev medlem: sön mar 19, 2006 20:54
Ort: Öland

Inlägg av Moggman » sön apr 09, 2006 21:10

jaförfan, köööp TMT så blir du kanske lika kool som jag :)
Då kan du få va med i klubben.. de e jag och dom tusen nedanför...
Bild
/Jocke "Moggman" Pettsson

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 21:13

Moggman skrev:jaförfan, köööp TMT så blir du kanske lika kool som jag :)
Då kan du få va med i klubben.. de e jag och dom tusen nedanför...
Bild
Jag ska minsann skaffa en egen klubb för Enterprise :D

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 21:14

Den synen skulle jag betala för att få se på en svensk trafik polis hornhinna :twisted:

Skitt pomfritt!! snaka om ÖVER last

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 09, 2006 21:21

fast jag hade ju viljat haft en som varit reggad.

därför hade den i högsby varit intressant. det var väl än större unimogg också antar jag.

skicka mig lite bilder på din stolltorp kan göra det på mailen om inte annat.

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 21:23

En mersa som stegbil "branbil" hade varit något att få tag på eller en gammal steyer :D Bara älskar brandbilar och stridsvagnar :shock:

jag vet att jag det låter knas men så är det

Moggman
Användare
Inlägg: 42
Blev medlem: sön mar 19, 2006 20:54
Ort: Öland

Inlägg av Moggman » tor apr 13, 2006 11:22

GEDIGET!!
Däcken på plats även om det va ett satans jobb att kränga om skiten...
Bild

Mogg loggan hitta sin plats på baklämmen åxå :D Nu är kärran redo för påskhelgens äventyr :twisted:
Bild
/Jocke "Moggman" Pettsson

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » tor apr 13, 2006 18:24

Den är helt enkelt GRYM :!: Unimog äger 8) Såg en dubbelhytt med en ombyggd husvagn på, ungefär som en camper, den väckte en hel del "vill ha" -känslor :!:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Moggman
Användare
Inlägg: 42
Blev medlem: sön mar 19, 2006 20:54
Ort: Öland

Inlägg av Moggman » tor apr 13, 2006 19:53

mm.. dubbelhytten e kool som fan.. skulle byta direkt om jag hittade en som är skaplig... Min går som en våt dröm nu.. fick till inställningen av förgasare och tändning idag... Glöm den gamla regeln 1,5 varv som grundinställning på luftskruvarna... jag ligger på 7 varv nu och äntligen så börjar maskinen uppföra sig som den ska... har väl iofs jobb i en vecka med att räfsa igen spåren i gräsmattan nu för fyfan så mycke jord och sten jag hade hängande i luften bakom moggen idag.. tankade upp monsterat idag, 1,7 l/mil så det kan man ju inte klaga på med tanke på storleken...

Dock så har jag en luftblåsa i bromssystemet någonstans... rören är så grova så bromsvätskan rinner liksom förbi utan att ta med sig luften när jag försöker avlufta skiten... Goda råd mottages tacksamt.. men jag har en flaska skeppet stående framför mig nu som nog kommer ge några bra ideer också.. hehe..
/Jocke "Moggman" Pettsson

Skriv svar