SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av Marcus » tis mar 04, 2014 20:27

Det är dax för alla er som avser att köra 2014 att beställa startnummer.

Vi har valt att i år ha fasta startnummer för alla som kör, detta är dels för att det förenklar sammanställningar och för våran huvudsponsor skall ha det lite enklare med rapportering.

När ni skickat in ansökan och betalat in avgift får ni hem skickat två klisterlappar med ert startnummer på, vår huvudsponsors logga och cupnamnet på.

Ni kan läsa mer på hemsidan om detta:
http://www.swedenoffroadchallenge.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Frågor om detta kan vi besvara i denna tråden, eller om det är mer personligt så mailar ni till info@swedenoffroadchallenge.se.

Vänta inte med att skicka in, vet ni att ni skall åka en tävling i år, oavsett om det är nu i vår eller senare i höst så skicka in. Skall ni bara åka en tävling så skriv gärna med det i ansökan.

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av Marcus » tor mar 13, 2014 8:24

Ville bara lyfta denna igen, så att alla som skall köra skickar in!!

Snart är det ju dax, kan vi få lite marginal med att skicka ut de till er så är vi mycket tacksamma!!

mudmike
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: sön feb 18, 2007 19:50
Ort: Ringarum

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av mudmike » sön mar 16, 2014 18:16

Några anmälningar har trillat in och startnummer är på väg till resp ekipage.
Ni som ännu inte anmält er så passa på o gör det så slipper vi anstormningen en vecka innan premiären.
Be Smart Drive Safe Stay Legal

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av BorkJonas » mån mar 17, 2014 15:13

Vilka har anmält sig till cupen?? Hand upp!

Jag sträcker upp handen först! :rock:
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

frank
Veteran
Inlägg: 2418
Blev medlem: tis aug 29, 2006 8:21
Ort: ulricehamn

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av frank » mån mar 17, 2014 20:44

Team Green är precis anmälda. :D
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.

carfrigge
Veteran
Inlägg: 2410
Blev medlem: tor maj 10, 2007 21:06
Ort: Linköping

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av carfrigge » mån mar 17, 2014 21:01

frank skrev:Team Green är precis anmälda. :D

:tumbup:
*Fredrik Bergström*

http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;



Kör:
300GD
X5 35D

mudmike
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: sön feb 18, 2007 19:50
Ort: Ringarum

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av mudmike » tis mar 18, 2014 7:24

Anmälda team såhär långt...

Loose Nuts
Bunny Rover
Dala Offroad
RW White Bug
RW Red Bug
Green
BeerMonkeys
TLC


Fylls gärna på med mer team.... :jump:
Senast redigerad av mudmike den tis mar 18, 2014 17:41, redigerad totalt 1 gånger.
Be Smart Drive Safe Stay Legal

Marcus A
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: mån jan 26, 2009 18:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av Marcus A » tis mar 18, 2014 14:06

Team Bunny Rover har betalt :jump:

mudmike
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: sön feb 18, 2007 19:50
Ort: Ringarum

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av mudmike » ons mar 19, 2014 20:41

Hääärligt :beer:

Kom igen nu alla ni som ligger i startgropen för säsongen. Inget o vänta på juuuu. :tumbup:
Be Smart Drive Safe Stay Legal

Ninetoes
Beroende
Inlägg: 1051
Blev medlem: fre feb 08, 2008 12:28
Ort: Åland

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av Ninetoes » ons mar 19, 2014 21:04

Jag är jävligt sugen på att köra åtminstone Botkyrkatävlingen eftersom den är på hyfsat nära håll för min del. Dock är det mycket som ska klaffa; bilen ska vara klar, vagnsbok o licens (viket känns lite knepigt för mig som utlänning) osv osv.

Så. Ställer jag till det för arrangörsstaben om jag beställer ett startnummer (för säkerhets skull liksom) men inte styr upp resten och är med och tävlar? Visst, jag förlorar 150 pesetas men i ställer jag till det på nåt annat sett? :|
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.


O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

lam84
Forumräv
Inlägg: 962
Blev medlem: mån okt 14, 2013 18:57

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av lam84 » tor mar 20, 2014 17:39

Ninetoes skrev:Jag är jävligt sugen på att köra åtminstone Botkyrkatävlingen eftersom den är på hyfsat nära håll för min del. Dock är det mycket som ska klaffa; bilen ska vara klar, vagnsbok o licens (viket känns lite knepigt för mig som utlänning) osv osv.

Så. Ställer jag till det för arrangörsstaben om jag beställer ett startnummer (för säkerhets skull liksom) men inte styr upp resten och är med och tävlar? Visst, jag förlorar 150 pesetas men i ställer jag till det på nåt annat sett? :|
fins det inget samarbete mellan dom nordiska länderna bilsportsförbund som kan lösa licens?
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

Ninetoes
Beroende
Inlägg: 1051
Blev medlem: fre feb 08, 2008 12:28
Ort: Åland

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av Ninetoes » tor mar 20, 2014 20:14

lam84 skrev:
Ninetoes skrev:Jag är jävligt sugen på att köra åtminstone Botkyrkatävlingen eftersom den är på hyfsat nära håll för min del. Dock är det mycket som ska klaffa; bilen ska vara klar, vagnsbok o licens (viket känns lite knepigt för mig som utlänning) osv osv.

Så. Ställer jag till det för arrangörsstaben om jag beställer ett startnummer (för säkerhets skull liksom) men inte styr upp resten och är med och tävlar? Visst, jag förlorar 150 pesetas men i ställer jag till det på nåt annat sett? :|
fins det inget samarbete mellan dom nordiska länderna bilsportsförbund som kan lösa licens?
Ingen aning faktiskt. :roll:
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.


O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

lam84
Forumräv
Inlägg: 962
Blev medlem: mån okt 14, 2013 18:57

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av lam84 » tor mar 20, 2014 20:59

måste ju finnas folk tävlar ju i motorsport över hela europa jag har vart med i ett svenskt race team i tyskland så det ska inte vara några problem så du kan nog ta och köra på dit finska licens
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

Olof
Beroende
Inlägg: 1301
Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
Ort: Ramnäs

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av Olof » fre mar 21, 2014 9:15

Ninetoes skrev:Jag är jävligt sugen på att köra åtminstone Botkyrkatävlingen eftersom den är på hyfsat nära håll för min del. Dock är det mycket som ska klaffa; bilen ska vara klar, vagnsbok o licens (viket känns lite knepigt för mig som utlänning) osv osv.

Så. Ställer jag till det för arrangörsstaben om jag beställer ett startnummer (för säkerhets skull liksom) men inte styr upp resten och är med och tävlar? Visst, jag förlorar 150 pesetas men i ställer jag till det på nåt annat sett? :|
Jag har inte auktoritet att svara på detta, Abbe, men det bör väl vara okej. Är du snabb kanske du får nr 4, som är ledigt :-)
Men för att skarva på denna fråga: Om någon i juli upptäcker att han/hon har möjlighet att köra i t ex Botkyrka, är loppet kört då han/hon inte anmält startnummer ett halvår tidigare? Visst borde det finnas startnummer i reserv för spontandeltagare?
Beyond bolt-on. Beyond recond.

mudmike
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: sön feb 18, 2007 19:50
Ort: Ringarum

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av mudmike » lör mar 22, 2014 12:26

Olof skrev:
Ninetoes skrev:Jag är jävligt sugen på att köra åtminstone Botkyrkatävlingen eftersom den är på hyfsat nära håll för min del. Dock är det mycket som ska klaffa; bilen ska vara klar, vagnsbok o licens (viket känns lite knepigt för mig som utlänning) osv osv.

Så. Ställer jag till det för arrangörsstaben om jag beställer ett startnummer (för säkerhets skull liksom) men inte styr upp resten och är med och tävlar? Visst, jag förlorar 150 pesetas men i ställer jag till det på nåt annat sett? :|
Jag har inte auktoritet att svara på detta, Abbe, men det bör väl vara okej. Är du snabb kanske du får nr 4, som är ledigt :-)
Men för att skarva på denna fråga: Om någon i juli upptäcker att han/hon har möjlighet att köra i t ex Botkyrka, är loppet kört då han/hon inte anmält startnummer ett halvår tidigare? Visst borde det finnas startnummer i reserv för spontandeltagare?

Jag vet faktist inte heller hur licensdelen funkar så sett men ett säkert kort är att lyssna med AndersW via PM alt hellre ringa o säga hej. Han bör kunna svara på den frågan.

Man måste abolut inte ta ut startnummer idag för att kanske kanske köra i tex Botkyrka.
Det går o andra sidan lika bra o anmäla sig idag och sikta på o köra den andra halvan av cupen alt enstaka tävlingar.
Det finns idag ca 30 startnr för Klass 1 samt 20 för klass två. Räcker inte dom så tar vi fram fler.
Nr 1-5 är reserverade till fjolåret placering i kl 1 samt 31-35 för kl2 o dess placering i fjol. Om ingen åberopar de numrena så kommer de gå till någon av de andra anmälda. Har för mig det brytdatumet var 14 april. Dvs du kan inte komma en dag innan boråstävlingen o hävda du ska ha nr två tex. Då är man alldeles för sent ute.
Står mer på officiella hemsidan om det.
Gemensamt för ALLA som kör en eller flera tävlingar är att man måste ta ut ett startnummer och klibba fast på biens dörrar. Detta speciellt för vår huvudsponsor som vill se ekipagen i reportagen osv.
Be Smart Drive Safe Stay Legal

Skriv svar