SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mudmike
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: sön feb 18, 2007 19:50
Ort: Ringarum

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av mudmike » tis mar 25, 2014 10:08

Anmälda lag såhär långt

Loose Nuts
Bunny Rover
Dala Offroad
RW White Bug
RW Red Bug
Green
BeerMonkeys
Gigglepin Sweden
Bröt
Quagmudders
KG-KG
Skottkärra
Crazy Frogs

Det tar sig. 5 lag i kl 2 och 8 i Kl 1. :jump:
Be Smart Drive Safe Stay Legal

steedv
Användare
Inlägg: 67
Blev medlem: tis feb 01, 2011 18:30
Ort: Säter

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av steedv » ons apr 02, 2014 19:34

:poke: Hej jag fick mitt start nummer idag och blev lite förvånad då storleken var enorm ..... Varit ute och kollat på jeepen var de skulle få plats , enda stället där jag kan få dit de helt är på motor huven
på dörrarna så räcker inte ytan till felar ca 8-10 cm på höjden ..... Vad göra ? kapa ner dekalerna och försöka få dit dom så snyggt det går eller finns det mindre ?
sen undrar jag en annan sak , får man köra med Nr ( tävlings skyltad bil) på icke tävling ????
Vet att inom annan bilsport så ska dekaler med nr rivas av efter avslutad tävling , eller täckas över innan man lämnar området . Jag använder min jeep till både träff och tävling , även som vanlig bil ex, till jobbet /affären och då kommer jag alltså att behöva nya dekaler till varje tävling .
Jag kanske är ute och cyklar med min fundering angående nr-lapparna på bilen , men vill ha ett svar oavsett .
Stefan/ Team Crazy Frogs :jump:

mudmike
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: sön feb 18, 2007 19:50
Ort: Ringarum

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av mudmike » ons apr 02, 2014 20:07

Saxat från hemsidan

-Tanken är att ni skall få dessa startnummerlappar i god tid innan första tävlingen så att ni kan klistra på dessa på era bilar i lugn och ro hemma. Platsen för dessa lappar är i första hand höger och vänster framdörrar på bilen, centrerat mitt på dörrarna. Skulle bilen sakna dörrar, alt ha så små dörrar att klisterlapparna inte får plats, får annan plats användas, men vi önskar då att ni kan maila en bild på ert förslag till info@swedenoffroadchallenge.se innan ni klistrar dit lapparna.


Ang o ta bort dekalen vete fan men kanske Borkjonas AndersW eller nån annan mer insatt person kan svara på.
Be Smart Drive Safe Stay Legal

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av BorkJonas » ons apr 02, 2014 21:29

Vi har haft uppe frågan om att åka runt med start nummer.
Det skall tydligen inte finnas någon regel mot det i lagen. Tänk på hur många folkvagnar som åker runt med 69 på dörrarna. Men jag har tidigare hört samma sak som du Stefan. Då har det lösts genom ett kryss över startnummret med eltejp. Men jag skall ta reda på detta. Får ringa polisen och fråga.
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

steedv
Användare
Inlägg: 67
Blev medlem: tis feb 01, 2011 18:30
Ort: Säter

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av steedv » ons apr 02, 2014 21:34

BorkJonas skrev:Vi har haft uppe frågan om att åka runt med start nummer.
Det skall tydligen inte finnas någon regel mot det i lagen. Tänk på hur många folkvagnar som åker runt med 69 på dörrarna. Men jag har tidigare hört samma sak som du Stefan. Då har det lösts genom ett kryss över startnummret med eltejp. Men jag skall ta reda på detta. Får ringa polisen och fråga.
Bra , ville bara att det skulle kollas så det inte skapar ett problem .... :tumbup: z
(Vad säger SBF om nr lapp på bil)

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av AndersW » ons apr 02, 2014 22:50

steedv skrev: (Vad säger SBF om nr lapp på bil)
Så här står det i gemensamma regler: http://web.sbf.se/regler/up/99/Gemensam ... r_2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
SBF gemensamma regler skrev:
"G 12
TÄVLINGSNUMMER
Allmänt
Tävlingsnummer skall finnas på alla tävlingsbilar under träning (undantag Rally/Bil-O) och
tävling. Utformning och placering enligt respektive sportgrensregler.
Reklam får anbringas av arrangören i anslutning till tävlingsnummer om detta anges i
respektive sportgrensregler. Tävlingsnummer får inte finnas på tävlingsbil vid färd på väg, annat än under tävling."
Lite el-tejp är med andra ord bra.

Olof
Beroende
Inlägg: 1301
Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
Ort: Ramnäs

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av Olof » ons apr 02, 2014 22:57

Tanken var väl från början att allmänheten inte skulle se tävlingsekipage som busåkare till och från tävling, men vi terrängbilsåkare är ju inte direkt kända för att hålla hög hastighet på vägarna.

En annan fråga: På något vis har dörrarna på min bil fasligt kort livslängd, jag tror det är materialfel :) Om man behöver byta dörr mitt i säsongen, finns det möjlighet att få ut ny nummerlapp inom relativt kort tid? (Jag betalar gärna och den kan ju tas med till tävlingen)

Ibland går de ju att återanvända, men ibland kan de ju gå sönder...
Beyond bolt-on. Beyond recond.

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av Marcus » tor apr 03, 2014 9:57

Vi kan beställa hem fler dekaler, till självkostnadspris (vilket jag inte vet just nu vad det blir) från tryckaren.
Hur fort det kan gå vet jag inte.

Storleken har vi alla möjligheter att justera till 2015, så mät och tyck, ge input på vad som är vettigt att ha.
Beakta dock att tanken är att det skall synas tydligt och vara lätt att avläsa på tex foton, och då blir det en kompromiss. Jag tror att merparten av de startande kan få på dekalerna på sina dörrar, men vi är medvetna om att några måste lösas på annat vis. Vilket vi tillsammans ju självklart löser! Eller hur? :D
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

volvorobban86
Veteran
Inlägg: 2039
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:45
Ort: dannike (borås)

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av volvorobban86 » tor apr 03, 2014 11:52

Hur blir för tex dom som åker Willys med dekaler om huven enda stället den får plats?
Nås på 0708-691945.

Team oflyt: Robban och Max
Challangebil: byggs i skuggan... men b20 och mekanisk vinch.... tråd kommer
Niva från 81. Weber fögge och 31-10,5-15 bogger kopior
Nissan patrol lwb -90 med 33 12,5-15 stt
Ford ala hillbilly f150

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av BorkJonas » tor apr 03, 2014 12:40

Man kan ju fundera på en plåt som kanske går att fästa in i bågen på t.ex. en Willys...kreativitet mina damer och herrar! :mrgreen:
Det brukar vi ju vara så bra på annars....
Min kreativitet sa mig precis också att om man tillverkar en plåt att applicera i bågen på något sätt så kan man ju även plocka bort den om man inte vill ha startnumret på plats när det inte är tävling. Men visst alla bilar är olika och det finns säkert någon bil där man inte kan ha numret synligt från sidan.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

volvorobban86
Veteran
Inlägg: 2039
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:45
Ort: dannike (borås)

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av volvorobban86 » tor apr 03, 2014 13:46

Hehe ja ja :poke: bara lyfte frågan. Är ju inte fel att vara tydlig;-)
Nås på 0708-691945.

Team oflyt: Robban och Max
Challangebil: byggs i skuggan... men b20 och mekanisk vinch.... tråd kommer
Niva från 81. Weber fögge och 31-10,5-15 bogger kopior
Nissan patrol lwb -90 med 33 12,5-15 stt
Ford ala hillbilly f150

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Re: SwedenOffroadChallengecup 2014 Startnummer

Inlägg av Marcus » tis apr 22, 2014 11:51

Hej hopp!

Ni som skall köra till helgen i Borås måste ta ut startnummer, gärna genom att ni följer instruktionen, alt kontaktar Micke Holmfelt så löser han att ni får betala i Borås.

Lapparna kommer att lämnas ut i Borås i samband med tävlingen, sök kontakt med Micke så löser han det.

Skriv svar