Är det verkligen tillåtet att valla träden medvetet? Då blir det inte lätt att hitta körområde.BorkJonas skrev:Lite som Stenström skriver...finns det bara deltagare så kan man arrangera nästan vad som helst.
Att det är "förstördinbilpåkortasttid" tävling kan jag inte hålla med om! JA, det är bitvis extrema terrängförhållanden i framförallt specialproven, dock är alltid specialproven frivilliga.
Att det på någon/några tävlingar har varit trånga slingor har vi försökt jobba bort. Jag tror inte det har varit lika illa iår (men jag kan ha fel). Har man stora och långa bilar utan utvändiga skydd finns det en klar risk att man bucklar sin bil i vissa specialprov, men i många prov handlar det ofta om att hitta rätt spårval för sin egen bil. Att visa Team väljer att offra sina karosser är ett frivilligt beslut baserat på att det är snabbaste vägen alternativt bristande rutin från det teamet. Vi hade exempelvis till tävlingen nu i helgen ett internt krav på att vi inte skulle understiga 2.5m mellan några hinder, då den bredaste bilen vi känner till som tävlar just nu är 2.06m bred. Det bör varit möjligt att ta sig fram med i princip vad som helst som uppfyller reglemetet på slinga och prov. Däremot kanske det kräver en extra winchning i sidled eller likande för att inte lägga bilen mot stenar eller träd.
Roger Patrol vilka tävlingar syftar du på där du inte skulle kunna ta dig fram med din Patrol?
Som all tävlingsverksamhet så utvecklas ju en sport efter tidens gång för att anpassa sig till utövarnas nivå.
Vi har kört i två klasser även i år. En "instegsklass" och vanlig klass. Helt övertygad om att man utveckla detta koncept mer i detalj, men det gäller som tidigare påpekat att det finns utövare för att man skall få arrangörer att engagera sig.
Hade arrangörerna vart säkra på att man skulle få 10 bilar som vill köra under lite enklare förhållanden så hade man kanske kunnat lägga klass 2 proven helt eller delvis separat. Nu har det inte varit riktigt så i år och eller tidigare år.
Givetvis skall arrangörerna lyssna på vad "utomstående" tycker, men att lyssna på hur ALLA vill ha det skulle innebära att det blev 200 klasser med 150 olika svårighetsgrader, det blir såklart ohållbart.
MEN...vi laddar upp för säsong 2014 nu, det är NU vi skall ha input från er nya som kommer att köra nästa år, för det är vårat ABSOLUTA mål att få fler och nöjda utövare. Vi som redan kör Challenge vet att det är det roligaste man kan göra!
Egentligen kanske man skall vänta lite med att flytta tråden till Challengesdelen då det kanske finns personer som av hävd inte vill gå in i den delen av forumet. Å andra sidan kanske dessa personer inte heller kommer att köra Challenge, då är deras röster väldigt oväsentliga! Så det är nog lika bra att en moderator är så välig och flyttar tråden till Challengedelen av forumet.
Trodde det var lika förbjudet som på träffar.