Lättare challenge?

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mudmike
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: sön feb 18, 2007 19:50
Ort: Ringarum

Re: Lättare challenge?

Inlägg av mudmike » ons okt 30, 2013 17:00

Wältmeister skrev:
Ninetoes skrev:
Wältmeister skrev:
Låt dom som har Q3/4/5, X1/3/4/5, Captiva, C-Crosser, Duster, Nitro, Journey, Kuga, CR-V, Santa Fe, RAV4, Compass, Patriot, Sportage, Sorento, Freelander, Evoque, RX, CX-5/7, GLK, Outlandar, Joke, Qashqai, X-Trail, Murano, Opel, 4007, Koleos, Yeti, SX4, Subaru, Rav4, Tiguan, XC90 och allt vad stadsjeeparna heter vara med och leka.
Nej för tusan! Nån måtta får det väl ändå vara! Jag har lite halvallvarliga planer på att köra åtminstone någon tävling med skottkärran nästa år men inte vet jag ju om jag vill köra i samma klass som en Santa Fe eller XC90.... Winch och lågväxel är väl ett rimligt krav. Det är ju ändå challenge det handlar om!

(Och ja, Skottkärran är en förädlad SJ410K -pickismodellen alltså.)
Jag uttryckte mig nog så otydligt att min mening kunde missförstås.
Min mening med att rabbla upp en massa suvvar/stadsjeepar var bara för att visa på hur många det nu finns på marknaden.
Av dem borde det ju finnas en hel del som kan vara intresserade av att i alla fall göra ett besök utanför asfalten.
Av dem i sin tur kan det finnas en del som fick så blodad tand av sitt första besök i spenaten och tyckte det var så roligt att de endera köper grövre däck eller rent av byter till en mera terrängkompetent bil.
DET var min (grumliga) tanke.

Det var så jag själv "lurades in" med min korta Terrano II:a som var inhandlad enkom för att, i samband med hundsport = viltspårs- och jaktprov, inte behöva gå så långt utan med bil ta mig till startplatserna för proven.

Såååå var det jag tänkte.

:tumbup:

Det var väl detta som TT-träffarna eg var menat för. Få komma o prova vad sin jeep o suv kan klara under ordnade former med Öjeskog som rådgivare osv.
Be Smart Drive Safe Stay Legal

Per Esbjörnsson
Hemmastadd
Inlägg: 155
Blev medlem: tor mar 06, 2008 20:11
Ort: Växjö

Re: Lättare challenge?

Inlägg av Per Esbjörnsson » tor feb 06, 2014 18:29

Lättare tävling!

Hjärtligt välkomna till Växjös lagtävling 2014-06-07
Jeep Grand Wrangler

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: Lättare challenge?

Inlägg av Danne » tor feb 06, 2014 19:41

Blir en prova på Challenge tävling i Säter den 31:a Maj, vet inte svårighetsgraden men misstänker att den blir av den lite lättare modellen.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8506
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Re: Lättare challenge?

Inlägg av Wältmeister » tor feb 06, 2014 23:12

Skulle vara trevligt med någon form av lättare Challenge där inte winsch är nödvändigt för att komma runt slingan. :wink:
Åka desto flera varv på slingan för att samla poäng utan att ge sig in på specialproven. :vetej:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: Lättare challenge?

Inlägg av BorkJonas » tor feb 06, 2014 23:33

Det är inte många challengetävlingar där man behöver winch på slingan.....
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

PHA
Rutinerad
Inlägg: 257
Blev medlem: lör mar 15, 2008 8:56
Ort: Näsum
Kontakt:

Re: Lättare challenge?

Inlägg av PHA » mån aug 11, 2014 20:36

ROCKS MK inbjuder till en lättare Challengetävling (ORE) den 13 september 2014 i Hästveda/Skälmershult.

Se mer info på http://www.rocksmk.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Välkomna!

Skriv svar