Vad krävs om jag ska tävla??

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mhenriksson
Användare
Inlägg: 50
Blev medlem: lör dec 17, 2011 12:26
Ort: Norrbotten

Re: Vad krävs om jag ska tävla??

Inlägg av mhenriksson » tor mar 14, 2013 22:00

AndersW skrev:
mhenriksson skrev:Får tgb20 vara med eller är det endast 4x4?
Danne skrev:Från ORC:
T 0.1
Tillåtna Fordon
Fordonet ska vara fyrhjulsdrivet, registrerat som personbil, lätt last
bil eller A-traktor.
Fordonet skall vara besiktigat, skattat och försäkrat.
Arrangören bestämmer tillåten maxvikt
Så tar du bort drivningen på en axel och reggar den som A-traktor så är det inga problem :mrgreen:
Hej,
Vår tanke med reglementet är absolut INTE att förbjuda tgb13 eller tgb20. Vi ska se till att korrigera detta inför nästa års reglementsändringar (2014)

Anledningen till att det ska vara personbil, lätt lastbil eller a-traktor är för att hindra reggning av fordon som exempelvis redskapsbärare, terrängvagn eller liknande. Så att det inte blir för extremt.
Då kommer ju frågan, men varför är det inte ok med fordon som är klassade som tung lastbil? Och det kan jag inte helt säkert svara på, men jag gissar att anledningen från början är att fordonen inte ska väga för mycket eftersom det kan skada markerna onödigt mycket.

Mitt förslag till dig Malin, regga den som lätt lastbil (vilket är möjligt med tgb 13 och 20). Sen att den är sexhjulsdriven ser vi till att ordna på något sätt fram tills reglementet är korrigerat.
Inte jag som har någon, kollar bara hur reglerna är för en vän som kör tgb 20 reggad som tung last bil! Men då är det alltså inte möjligt för honom att komma som det är nu?
Daihatsu Rocky -89 med portaler och 39,5" bogger A-traktor
http://www.4-FUN.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Sveriges nya offroad-shop

Skriv svar