OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

WiPedersen
Användare
Inlägg: 16
Blev medlem: ons maj 11, 2011 22:43
Ort: Åstorp

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av WiPedersen » tis okt 02, 2012 16:55

snooker skrev:
Danne skrev:Stort grattis till vinnarna, otroligt starkt jobbat.
Även till alla andra som körde, starkt jobba, jag är sjukt imponerad av att ni orkade.

Väldigt kul att ni tar er tiden att komma upp till oss här i krokarna och visar hur man kör offroad på riktigt :tumbup:
Hoppas på mer bilar härifrån nästa gång, ska försöka övertala Snooker att ställa upp med pajeron då, ställer gärna upp som winchlöpare, såg skoj ut :mrgreen:

Och som sagt tidigare, väldigt stort tack till SMK Södermanland Offroad och alla andra som hjälpte till för att ni fixade denna tävling, var otroligt roligt att se.
Det var verkligen ett bra utfört jobb.
Jadu Danne! Badar du lika villigt som grabben jag såg från Skåne så tror jag att jag provar bara för att få se din min i lervatten upp till midjan!
Som upplysning plumsade han runt i lera till midjan, troligen inte mer än 5-10 grader varmt. Klädd i jeans och gympa dojor med ett stort flin klistrat i nyllet. Frågade vid SP3 vad han tyckte... Han sa direkt att det var den roligaste tävling han varit på Där kan man snacka om kämparglöd.
:tumbup:
Team Gigglepin4x4 Sweden

Anders, KC & GC
Hemmastadd
Inlägg: 234
Blev medlem: tor apr 16, 2009 21:36
Ort: Västerås

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av Anders, KC & GC » tis okt 02, 2012 23:01

Lite tankar från en arrangör, nu några dagar efter:
Det var massor med jobb att fixa tävlingen, men vi hade inställningen att "vi ska göra det här bra".
Att döma av responsen i efterhand så lyckades vi :jump:
All bra kritik gör att jag får ett visst sug att göra om det hela, ännu bättre :o

Några drömgrejor som kunde va bättre, men lite svåra att få till:
-Mer komprimerad slingdragning för publikens skull. Svårt om man ska komma till alla roliga/svåra delar av området.
-Mer av tävling för alla. Åt båda håll :!: -En slinga (och några specialprov) som alla (även en S10) kan klara. Det gör att t ex Calle-fas inte blir så handikappad av sin "buss" och vi kan få med nya team i sporten. Men det får inte bli rallyfart för andra. Svår avvägning. -Några ännu svårare specialprov för de som verkligen behöver utmaningar.

Vi får se vad övriga i arrangörsteamet säger, men jag tror inte det är omöjligt att vi kommer tillbaka.

Stort tack till alla som kom, alla mer eller mindre långväga, och kämpade :tumbup: i regnet.

calle-fas skrev: Även tack till jourhavande hos arrangören (jag har glömt ditt namn) som, mitt i natten, fixade fram nycklarna till hjullastaren så att vi kunde få loss bilen.
Det va jag! Att du kunde köra hjullastare hjälpte ju till :D

Lite film o bilder:
http://photobucket.com/Challengegrondal2012" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders, KingCab och Grand Cherokee

calle-fas
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: sön jan 28, 2007 20:41
Ort: Floda
Kontakt:

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av calle-fas » ons okt 03, 2012 13:21

Anders, KC & GC skrev:Lite tankar från en arrangör, nu några dagar efter:
Det var massor med jobb att fixa tävlingen, men vi hade inställningen att "vi ska göra det här bra".
Att döma av responsen i efterhand så lyckades vi :jump:
All bra kritik gör att jag får ett visst sug att göra om det hela, ännu bättre :o

Några drömgrejor som kunde va bättre, men lite svåra att få till:
-Mer komprimerad slingdragning för publikens skull. Svårt om man ska komma till alla roliga/svåra delar av området.
-Mer av tävling för alla. Åt båda håll :!: -En slinga (och några specialprov) som alla (även en S10) kan klara. Det gör att t ex Calle-fas inte blir så handikappad av sin "buss" och vi kan få med nya team i sporten. Men det får inte bli rallyfart för andra. Svår avvägning. -Några ännu svårare specialprov för de som verkligen behöver utmaningar.
Jag personligen har inget att anmärka på slingdragningen, bussen till trots. Gällande de som inte kört förut har du dock en poäng helt klart. Sen är det ju svårt att beskriva hur svår en slinga är då alla har unika bilar och förkunskaper.

Gällande specialproven så går det ju alldeles utmärkt att använda kamera och då behöver specialproven inte vara bemannade. Ni gjorde ju också så. På det sättet kan man få massor av prov. Enda fördelen med få prov är egentligen att man som team "tvingas" utmana sig själv lite mer i jakten på poäng. Vi hade nog inte tagit 4:an och 5:an om det varit 20 specialprov, men såhär i efterhand är vi oerhört glada att vi faktiskt gav oss på dem.

Vi får se vad övriga i arrangörsteamet säger, men jag tror inte det är omöjligt att vi kommer tillbaka.

Stort tack till alla som kom, alla mer eller mindre långväga, och kämpade :tumbup: i regnet.
Det hoppas vi verkligen att ni vill. Och de som inte åker på den tävlingen är det något allvarligt fel på. :D
calle-fas skrev: Även tack till jourhavande hos arrangören (jag har glömt ditt namn) som, mitt i natten, fixade fram nycklarna till hjullastaren så att vi kunde få loss bilen.
Det va jag! Att du kunde köra hjullastare hjälpte ju till :D
Nu vet jag. Tack Anders.


Lite film o bilder:
http://photobucket.com/Challengegrondal2012" onclick="window.open(this.href);return false;
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00

Anders4x4
Användare
Inlägg: 57
Blev medlem: lör jul 21, 2012 20:43

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av Anders4x4 » ons okt 03, 2012 20:28

Hej . Team gestrike offroad tackar för en suveränt arrangerad tävling. Kul att ni har flyttat upp
tävlingsformen längre upp i svergie nu kanske fler team börjar tävla och tävlingsformen växer sig
större.Återkommer gärna nästa år bättre förberedd och förhoppningsvis med några klubbkompisar
som också provar på. tack än en gång.


MVH Anders och Fredrik Team gestrike offroad

Ax
Beroende
Inlägg: 1061
Blev medlem: mån nov 05, 2007 19:19
Ort: Vetlanda

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av Ax » lör okt 13, 2012 10:18

En komplett resultat lista skulle inte vara fel om man fick se...
Fan, jävla oflyt hela ti'n!

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av Micke valp » lör okt 13, 2012 21:19

Om inte annat finns en komplett resultatlista i kommande nummer av 4 Wheel Drive + ett gäng skarpa bilder, trots det hängiga vädret.
Det var riktigt kul att traska den 8 kilometer långa slingan och se alla deltagare kämpa genom specialproven.
Om jag någon gång blev tvungen att välja en offroadgren att tävla i , blev det Challenge.
Förmodligen skulle jag också välja Wictor Pedersen som "slyna", för få offrar sig lika hårt och vadar genom iskallt vatten för att fästa en vinschlina ...

En av de roligare sakerna, som de tävlande säkert inte vet om, var att tävlingsledare "HOGI" och jag traskade runt och pratade lite allmänt om offroad. Plötsligt kommer det fram ett halvgammalt par, killen med "snajdig ytstyrsel" och "tjejjan" i närmast bästa "gå-bort-kläderna"
De frågar oss hur de enklast kunde komma ut och se på tävlingen i skogen.
Jag kikade snabbt på killens lågskor (efter att först ha sett den långa, gråa pony-tailen) och sade lite elakt - Kolla in mina kängor (leriga som f-n men fortfarande täta efter extra insmörjning kvällen innan). - Det är rätt blött där ute i skogen, så ta det försiktigt!
- Ja, men jag har ju bra skor, säger tjejjan och pekar på sina - för ridfolk - fotriktiga jodpurs.
Visst, knata in i skogen ni, det går säkert bra ...

Det såg minst sagt helt galet ut.

Fast slika ting kan jag ju inte skriva om i husorganet ... Men det finns ju ett offroadforum ...
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

calle-fas
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: sön jan 28, 2007 20:41
Ort: Floda
Kontakt:

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av calle-fas » sön okt 14, 2012 13:27

Micke valp skrev:Om inte annat finns en komplett resultatlista i kommande nummer av 4 Wheel Drive + ett gäng skarpa bilder, trots det hängiga vädret.
Det var riktigt kul att traska den 8 kilometer långa slingan och se alla deltagare kämpa genom specialproven.
Om jag någon gång blev tvungen att välja en offroadgren att tävla i , blev det Challenge.
Förmodligen skulle jag också välja Wictor Pedersen som "slyna", för få offrar sig lika hårt och vadar genom iskallt vatten för att fästa en vinschlina ...

En av de roligare sakerna, som de tävlande säkert inte vet om, var att tävlingsledare "HOGI" och jag traskade runt och pratade lite allmänt om offroad. Plötsligt kommer det fram ett halvgammalt par, killen med "snajdig ytstyrsel" och "tjejjan" i närmast bästa "gå-bort-kläderna"
De frågar oss hur de enklast kunde komma ut och se på tävlingen i skogen.
Jag kikade snabbt på killens lågskor (efter att först ha sett den långa, gråa pony-tailen) och sade lite elakt - Kolla in mina kängor (leriga som f-n men fortfarande täta efter extra insmörjning kvällen innan). - Det är rätt blött där ute i skogen, så ta det försiktigt!
- Ja, men jag har ju bra skor, säger tjejjan och pekar på sina - för ridfolk - fotriktiga jodpurs.
Visst, knata in i skogen ni, det går säkert bra ...

Det såg minst sagt helt galet ut.

Fast slika ting kan jag ju inte skriva om i husorganet ... Men det finns ju ett offroadforum ...
Det finns inget som hindrar dig från att tävla! Kom till Blåningsmåla och kör. Det är skitkul!
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av Micke valp » sön okt 14, 2012 19:22

Jo, jag vet, Calle-fas. Men så länge jag har min tjänst på tidningen, kan jag inte göra så - tyvärr. Jag får knata runt med kameran och beundra era insatser i tävlingarna istället - och det är faktiskt inte så illa.
Det är ett beslut som jag har tagit, då företrädare till mig inte riktigt kunnat skilja på vad som är arbete och vad som är hobby (alltså offroadhobby/tävling). Det har inte varit några riktigt lyckade lösningar och jag vill inte hamna i samma problematik.

Ja. ja, så är det. Men jag har ju fördelen att vara få privat ibland, en Micke Valp, och då trivs jag bakom ratten på någon av mina bilar och det blir också en del seriös offroad - man måste ju hålla formen uppe, så att säga. Och då kan det vara rätt bra att inte ha några logotyper på bilen ...
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

calle-fas
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: sön jan 28, 2007 20:41
Ort: Floda
Kontakt:

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av calle-fas » sön okt 14, 2012 19:33

Micke valp skrev:Jo, jag vet, Calle-fas. Men så länge jag har min tjänst på tidningen, kan jag inte göra så - tyvärr. Jag får knata runt med kameran och beundra era insatser i tävlingarna istället - och det är faktiskt inte så illa.
Det är ett beslut som jag har tagit, då företrädare till mig inte riktigt kunnat skilja på vad som är arbete och vad som är hobby (alltså offroadhobby/tävling). Det har inte varit några riktigt lyckade lösningar och jag vill inte hamna i samma problematik.

Ja. ja, så är det. Men jag har ju fördelen att vara få privat ibland, en Micke Valp, och då trivs jag bakom ratten på någon av mina bilar och det blir också en del seriös offroad - man måste ju hålla formen uppe, så att säga. Och då kan det vara rätt bra att inte ha några logotyper på bilen ...


Det hedrar dig att du tänker så. Men den dag du byter jobb är du mer än välkommen. Med den goda stämning vi har i skogen hoppas och jobbar vi för att challenge kommit för att stanna.
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av Micke valp » sön okt 14, 2012 20:05

Tack! Få kanske vet det, men i hjärtat är jag en offroader. Ibland är det svårt för "vanligt folk" att kanske förstå sig på oss.
Vi tar en vanlig 4x4-bil och gör den bättre än vad fabriken en gång tänkte sig.
Alla vägar till förbättring kanske inte är de bästa eller rätta, men med kunskap och ett brinnande intresse blir bilarna allt bättre.
Resultatet kan bli en frän träffbil eller ett rent tävlingsredskap - vem vet.
Det enda jag kan hoppas på, som till exempel med tidningen, är att försöka dela med mig av min kunskap från mina 20 år av terrängbilskörning och byggande för att andra ska slippa gå i de värsta fällorna.
Jag vet att det går att bygga riktigt extrema bilar, utan att behöva ta dem på trailer till träffar och tävlingar.

Det är faktiskt ganska fränt att ena dagen köra Stockholm-Göteborg nercabbat i solsken och den andra dagen mölja genom ett långt, djupt surhål med en och samma bil.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

HOGI
Hemmastadd
Inlägg: 224
Blev medlem: tis aug 10, 2010 20:43
Ort: Kvicksund

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av HOGI » mån okt 15, 2012 16:13

Och här kommer listan till slut....

Team Lenni 10600
TK1 10100
Team Gul 1 7850
Team Copy Cat 3450
Team Vera 2700
Team Bröt 1850
Team FAS 1600
Team Gestrike 250
Team Consat 100
Team Munken 0
Team Charlie 0

Det blev sådär att bara klippa rakt ur excel. Får inte ordning på tab och kolumner när jag klistrar in i tråden. Går det att både läsa och förstå resultatet?
Har lagt ner hobbyn tills vidare!

HOGI
Hemmastadd
Inlägg: 224
Blev medlem: tis aug 10, 2010 20:43
Ort: Kvicksund

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av HOGI » mån okt 15, 2012 16:22

Micke valp skrev:Om inte annat finns en komplett resultatlista i kommande nummer av 4 Wheel Drive + ett gäng skarpa bilder, trots det hängiga vädret.
Det var riktigt kul att traska den 8 kilometer långa slingan och se alla deltagare kämpa genom specialproven.
Om jag någon gång blev tvungen att välja en offroadgren att tävla i , blev det Challenge.
Förmodligen skulle jag också välja Wictor Pedersen som "slyna", för få offrar sig lika hårt och vadar genom iskallt vatten för att fästa en vinschlina ...

En av de roligare sakerna, som de tävlande säkert inte vet om, var att tävlingsledare "HOGI" och jag traskade runt och pratade lite allmänt om offroad. Plötsligt kommer det fram ett halvgammalt par, killen med "snajdig ytstyrsel" och "tjejjan" i närmast bästa "gå-bort-kläderna"
De frågar oss hur de enklast kunde komma ut och se på tävlingen i skogen.
Jag kikade snabbt på killens lågskor (efter att först ha sett den långa, gråa pony-tailen) och sade lite elakt - Kolla in mina kängor (leriga som f-n men fortfarande täta efter extra insmörjning kvällen innan). - Det är rätt blött där ute i skogen, så ta det försiktigt!
- Ja, men jag har ju bra skor, säger tjejjan och pekar på sina - för ridfolk - fotriktiga jodpurs.
Visst, knata in i skogen ni, det går säkert bra ...

Det såg minst sagt helt galet ut.

Fast slika ting kan jag ju inte skriva om i husorganet ... Men det finns ju ett offroadforum ...

:tumbup: Vi får hoppas att de ändå fick en trevlig upplevelse i duggregnet. Om så är fallet, sitter det säker ettpar rejäla stövlar på fötterna nästa gång
Har lagt ner hobbyn tills vidare!

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av Micke valp » mån okt 15, 2012 17:21

Ahh, HOGI hann före med resultatlistan - gott så. Jag har ju inte riktigt varit i tjänst idag, utan tillbringat dagen i garaget. Håller ju på och pysslar med en ny projektbil till tidningen ...
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

Skriv svar