OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av oxyjohan » mån okt 01, 2012 11:23

Det ser ut att ha varit en kanontävling, hoppas att vi får en chans att testa om ni ordnar en tävling nästa år igen. Verkligen kul att fler klubbar ordnar tävlingar, hatten av!
TEAM HORRED CUSTOMS

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av BorkJonas » mån okt 01, 2012 11:59

Tack Wictor Pedersen (med c) för din grymma insats som inhoppande Co-driver! Du är nog en av de bästa Co-drivers som finns! Snacka om kämpar glöd! :tumbup:

En stor Eloge till SMK Södermanland som har arrangerat denna fantastiska tävling!
Hur bra som helst var den....när kan man anmäla sig till nästa års tävling???? :jump:

Här kommer plus och minus listan:

+ Trevliga och hjälpsamma funktionärer/arrangörer
+ Fantastiskt välplannerad tävling
+ Bra pilat och snitslat (bästa jag någonsin vart med om)
+ Bra slinga
+ Jättekul specialprov med lagom svårighetsgrad

- Vädret, hur f-n kan ni misslyckas så med det när ni har lyckats så bra med allt annat??? :wink: :mrgreen: :beer:

Även ett stort tack till Munken och övriga för lån av prylar och alla glada tillrop när vi låg och skruvade hela kvällen och halva natten i koma läge för att försöka ta oss ut på slingan igen....

Tusen och åter tusen tack från besättningen i den ständigt söndriga Suzukin!!
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av Marcus » mån okt 01, 2012 15:29

BorkJonas skrev:Även ett stort tack till Munken och övriga för lån av prylar och alla glada tillrop när vi låg och skruvade hela kvällen och halva natten i koma läge för att försöka ta oss ut på slingan igen....
Missa du det när du kopiera? Att man inte skall köra sönder alltså... hahahaha (sa idioten som inte ens kom dit pga av allt skruvande...)
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

WiPedersen
Användare
Inlägg: 16
Blev medlem: ons maj 11, 2011 22:43
Ort: Åstorp

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av WiPedersen » mån okt 01, 2012 17:16

BorkJonas skrev:Tack Wictor Pedersen (med c) för din grymma insats som inhoppande Co-driver! Du är nog en av de bästa Co-drivers som finns! Snacka om kämpar glöd! :tumbup:

En stor Eloge till SMK Södermanland som har arrangerat denna fantastiska tävling!
Hur bra som helst var den....när kan man anmäla sig till nästa års tävling???? :jump:

Här kommer plus och minus listan:

+ Trevliga och hjälpsamma funktionärer/arrangörer
+ Fantastiskt välplannerad tävling
+ Bra pilat och snitslat (bästa jag någonsin vart med om)
+ Bra slinga
+ Jättekul specialprov med lagom svårighetsgrad

- Vädret, hur f-n kan ni misslyckas så med det när ni har lyckats så bra med allt annat??? :wink: :mrgreen: :beer:

Även ett stort tack till Munken och övriga för lån av prylar och alla glada tillrop när vi låg och skruvade hela kvällen och halva natten i koma läge för att försöka ta oss ut på slingan igen....

Tusen och åter tusen tack från besättningen i den ständigt söndriga Suzukin!!
Tack själv Jonas, du är inte så dum själv :lol:
Tack till alla arrangörer/funktionärer för en RIKTIGT bra genomförd tävling.. Ser fram i mot nästa år!
Team Gigglepin4x4 Sweden

dansken
Veteran
Inlägg: 2120
Blev medlem: lör mar 04, 2006 20:14
Ort: Åstorp

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av dansken » mån okt 01, 2012 18:57

Jag o Roger vill oxå tacka för en kanon bra tävling :tumbup: . Hoppas att ni kommer att arr nästa år, tycker det är märkligt att det inte kom bilar från närområdet (läs 08:or).

calle-fas
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: sön jan 28, 2007 20:41
Ort: Floda
Kontakt:

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av calle-fas » mån okt 01, 2012 21:13

Wältmeister skrev:Hur gick det för calle-fas?
:vetej:
Tackar som frågar. Det gick som vanligt riktigt bra. Den här glädjekicken kommer sitta i hela Oktober.

Massor av tack till alla som hjälpte oss att få hem bilen. Christoffer och Andreas som drog husvagnen och dessutom lämnade sin bil i Gröndal så att min fick deras trailerplats. Pigge och Jonas för hjälp och transporten hem. Anders och Tony för att vi fick en både bekväm och underhållande resa hem. Sist men absolut inte minst Jimmyskrot som tog en redig omväg och lade flera timmar av sin helg åt att transportera hem Team Bröts bil. Även tack till jourhavande hos arrangören (jag har glömt ditt namn) som, mitt i natten, fixade fram nycklarna till hjullastaren så att vi kunde få loss bilen.

Ett stort tack, och en redig :tumbup: till arrangörerna för en oerhört väl genomförd tävling. Allt flöt på väl och ni hade lagt gjort en riktigt rolig och väl avvägd bana. Banläggning är oerhört svårt, och ingen slinga passar alla. Jag som har stor bil får räkna med att det blir trångt ibland, men så är det och ingen passage var omöjlig.

Det nästan bästa med challenge är den goda kamratandan som finns mellan teamen, både på och bredvid banan. Visst är det tävling och i stridens hetta hör det ju till att man tar för sig. Men jag ser aldrig några sura miner och i depån är alla så otroligt hjälpsamma och trevliga.
Vi har riktigt kul tillsammans och jag hoppas att även de som är nya känner sig välkomna, för det är ni verkligen.


Återigen tack till alla inblandade, och även till publiken för att ni orkar ta er ut i skogen. Det är alltid lite roligare att köra när någon hejar på.

Väl mött nästa gång, för till Eskilstuna vill vi igen!
:beer:
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av AndersW » mån okt 01, 2012 21:39

calle-fas skrev:Anders och Tony för att vi fick en både bekväm och underhållande resa hem.
:beer:
Tänker du på någon speciell del av resan hem? :lol:

Jag håller med Calle i allt han skriver, en fantastisk tävling. Vi körde sönder winch-motorn, men hade jättekul ändå. Jag hoppas verkligen att ni arrangerar en tävling även nästa år.

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av Danne » mån okt 01, 2012 22:05

Stort grattis till vinnarna, otroligt starkt jobbat.
Även till alla andra som körde, starkt jobba, jag är sjukt imponerad av att ni orkade.

Väldigt kul att ni tar er tiden att komma upp till oss här i krokarna och visar hur man kör offroad på riktigt :tumbup:
Hoppas på mer bilar härifrån nästa gång, ska försöka övertala Snooker att ställa upp med pajeron då, ställer gärna upp som winchlöpare, såg skoj ut :mrgreen:

Och som sagt tidigare, väldigt stort tack till SMK Södermanland Offroad och alla andra som hjälpte till för att ni fixade denna tävling, var otroligt roligt att se.
Det var verkligen ett bra utfört jobb.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

pigge
Hemmastadd
Inlägg: 173
Blev medlem: fre jan 09, 2009 21:14
Ort: Fristad

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av pigge » mån okt 01, 2012 22:13

Ett Jättestort tack till arrangörerna som ordnade denna väl organiserade tävling.

Blir det tävling nästa år så kommer vi garanterat.


Kan inte tacka Magnus (Optodsl) nog för att han räddade oss när styrarmen hade gått av på Vera.

Pigge/ co-driver Team Vera

noomadic
Användare
Inlägg: 71
Blev medlem: ons okt 26, 2011 3:58

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av noomadic » mån okt 01, 2012 22:22

Här finns det lite bilder från träffen!
Tyvärr så är det massa andra bilder också då jag laddade upp allt från systemkameran, men offroadbilderna är i mitten.

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 919&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av macke » mån okt 01, 2012 22:49

Calle-fas, låter som du körde sönder rejält, vad hände?
TGB 13

calle-fas
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: sön jan 28, 2007 20:41
Ort: Floda
Kontakt:

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av calle-fas » mån okt 01, 2012 23:05

macke skrev:Calle-fas, låter som du körde sönder rejält, vad hände?
Det vet vi inte än. ;)
Motorn dog när jag stod i ett djupt dike. När vi kollade oljestickan var den full med lervatten.
Har hällt i ny olja och motorn går runt, men den startar inte. Jag tror att det är ett el- eller möjligtvis bränsleproblem.
Gällande oljan får jag göra ett par riktigt täta byten och hoppas på det bästa.

Problemet var egentligen att jag drog husvagn med bilen upp och skulle göra det hem också. Av förklarliga skäl ville jag inte köra bilen hem även om vi skulle fått igång den.
Det är i de lägena andan bland challengeteamen visar sig som bäst. Med hjälp av ovan nämnda kunde vi få hem både bil, husvagn och oss själva.
Jag kan inte nog understryka vilken varm känsla det ger när alla ställer upp när man har problem.
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00

jimmyskrot
Veteran
Inlägg: 1887
Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
Ort: borås

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av jimmyskrot » mån okt 01, 2012 23:38

calle-fas skrev:
macke skrev:Calle-fas, låter som du körde sönder rejält, vad hände?
Det vet vi inte än. ;)
Motorn dog när jag stod i ett djupt dike. När vi kollade oljestickan var den full med lervatten.
Har hällt i ny olja och motorn går runt, men den startar inte. Jag tror att det är ett el- eller möjligtvis bränsleproblem.
Gällande oljan får jag göra ett par riktigt täta byten och hoppas på det bästa.

Problemet var egentligen att jag drog husvagn med bilen upp och skulle göra det hem också. Av förklarliga skäl ville jag inte köra bilen hem även om vi skulle fått igång den.
Det är i de lägena andan bland challengeteamen visar sig som bäst. Med hjälp av ovan nämnda kunde vi få hem både bil, husvagn och oss själva.
Jag kan inte nog understryka vilken varm känsla det ger när alla ställer upp när man har problem.
:beer: :woot:

Glas stefan
Hemmastadd
Inlägg: 190
Blev medlem: tis jul 12, 2011 0:22
Ort: Ludvika

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av Glas stefan » tis okt 02, 2012 12:48

Lite bilder på http://www.dalaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var en rolig och lärorik helg å suget att tävla ökade
// Stefan Team Dalaoffroad

snooker
Hemmastadd
Inlägg: 123
Blev medlem: tis jan 10, 2012 12:49
Ort: Köping

Re: OFFROAD CHALLENGE GRÖNDAL ESKILSTUNA 29 SEPTEMBER

Inlägg av snooker » tis okt 02, 2012 13:15

Danne skrev:Stort grattis till vinnarna, otroligt starkt jobbat.
Även till alla andra som körde, starkt jobba, jag är sjukt imponerad av att ni orkade.

Väldigt kul att ni tar er tiden att komma upp till oss här i krokarna och visar hur man kör offroad på riktigt :tumbup:
Hoppas på mer bilar härifrån nästa gång, ska försöka övertala Snooker att ställa upp med pajeron då, ställer gärna upp som winchlöpare, såg skoj ut :mrgreen:

Och som sagt tidigare, väldigt stort tack till SMK Södermanland Offroad och alla andra som hjälpte till för att ni fixade denna tävling, var otroligt roligt att se.
Det var verkligen ett bra utfört jobb.
Jadu Danne! Badar du lika villigt som grabben jag såg från Skåne så tror jag att jag provar bara för att få se din min i lervatten upp till midjan!
Som upplysning plumsade han runt i lera till midjan, troligen inte mer än 5-10 grader varmt. Klädd i jeans och gympa dojor med ett stort flin klistrat i nyllet. Frågade vid SP3 vad han tyckte... Han sa direkt att det var den roligaste tävling han varit på Där kan man snacka om kämparglöd.
"Allt som är riktigt kul är antingen onyttigt/farligt eller dyrt"
En Pajero MK1 kort, med nått grovmönstrat.

Skriv svar