Diskution kring besiktning, regler och ombyggda bilar"

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Ax
Beroende
Inlägg: 1061
Blev medlem: mån nov 05, 2007 19:19
Ort: Vetlanda

Inlägg av Ax » tis aug 09, 2011 23:11

calle-fas skrev:
Marcus skrev:Klart vi skall disktutera kring de olika reglerna som gäller och dess tillämpling.

Men hur besiktningen och tävlingen genomfördes med ev brister och missar visar man sitt missnöje över som förare via protester som lämnas in till tävlingsledningen. Protesterar man inte så har man godtagit den tillämplingen av reglerna som tävlingsledningen gjorde på tävlingsdagen, och ochså bidragit till denna tillämpling av reglerna.

Att åskådare har åsikter som man behöver vädra är ju toppen att denna typen av forum finns till för, jag är en sån som gärna tjafsar regler och tillämplingar mest hela tiden. Men då står man för det och använder sitt vanliga användarnamn då man faktiskt har ett som man postat med innan.

Det ligger inte i någons intresse att hetsa, driva upp dålig stämning mot organisatörerna av våra tävlingar, för det enda det leder till är att dom inte vill organisera mer tävlingar.

Jag tycker att vi måste se detta första år med nystartad cup som en startår då små och stora problem kommer att uppstå som man lär sig av och tar med sig till år 2 osv.

I alla cuper jag varit med i tidigare, folkrace, karting och rallycross så har det funnits folk som är snabba på att misskreditera, anklaga och allmänt påverka negativt, vart är alla dessa cuper idag? Nedlagda!!

Då pratar jag inte bara om hur Rogers bil är byggd, det cirkluerar många rykten och påståenden som bara bidrar till att missgynna sporten.
Mycket väl skrivet Marcus.
:tumbup:
Fan, jävla oflyt hela ti'n!

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: .

Inlägg av BorkJonas » ons aug 10, 2011 13:10

Bertilson skrev:
dansken skrev: Om en ombyggnad av en bil kräver en ny regbes så ska detta ske senast 14dagar efter ombyggnaden under denna tid är det inte olagligt att bruka bilen.

Bara så att jag tolkar detta rätt här.

Jag tar en bil, säg en suzuki sj nånting. Den är besiktigad. påställd försäkrad och allt sånt.


En vecka innan tävling slänger jag av karossen, bygger en stabil bur enligt ORE reglemente, Byter till protalaxlar, kanske styrande bakvagn, 39" irok hjul. annan motorväxellåda, winchar fram å bak, etc. (du förstår säkert vad jag menar)

Då får jag alltså köra en challange tävling med den så länge det är inom 14 dagar efter ombyggnation??
Du tolkar det HELT fel...det är inte OK! Varför skulle det vara ok?
Varför måste alla dra allt till sin spets bara för att ett misstag har begåtts!?
Tror inte den bilen kommer att starta i någon tävling i det skicket igen!
Släpp denna onödiga diskusion nu och gå vidare med något konstruktivt!
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Bertilson
Veteran
Inlägg: 2088
Blev medlem: sön sep 16, 2007 22:06
Ort: Borås

Inlägg av Bertilson » ons aug 10, 2011 14:23

Jag drar detta till sin spets enbart för att jag inte uppfattat att det ansågs som ett misstag.


Är det ett misstag så är det ett misstag, erkänn det direkt istället för att försöka komma med massa bortförklaringar hurvida det var 14 dagar sedan bilen blev ombyggd eller inte.


då verkar det som om detta vart färdigdisskuterat.
Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.

Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982

kenny_69
Veteran
Inlägg: 1739
Blev medlem: tis maj 30, 2006 13:01
Ort: Motala

Re: .

Inlägg av kenny_69 » ons aug 10, 2011 14:39

BorkJonas skrev: Släpp denna onödiga diskusion nu och gå vidare med något konstruktivt!

:tumbup:

No-Name
Användare
Inlägg: 79
Blev medlem: lör apr 07, 2007 16:58
Ort: Flyinge

Inlägg av No-Name » ons aug 10, 2011 16:15

Den här typen av diskussion hör inte hemma på ett öppet forum.
Klaga under angiven tid under tävlingen eller acceptera.
No-Name/Göran

PevAB
Hemmastadd
Inlägg: 227
Blev medlem: tor apr 07, 2011 11:24
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Inlägg av PevAB » ons aug 10, 2011 16:36

Är det verkligen att klaga när man bara ser till andras säkerhet?

det kan ju hända långt mycket allvarligare saker än att inte få köra.
tex att rulla och göra sig riktigt illa, kanske tom. bli ihjälklämd.

jaja, jag kör ju inte ens mer än på skoj och har ju inte mycket att säga i ämnet.


Nu verkar ju allt vara löst och ett öppet forum tycker jag är ett bra ställe att få yttra sig på och få information.

Detta är ju det som har hänt här.

Ha en bra dag gubbar och njut av det regniga vädret som gör skog och mark ett roligt tidsfördriv för oss med 4x4!

mvh Jimmy

WiPedersen
Användare
Inlägg: 16
Blev medlem: ons maj 11, 2011 22:43
Ort: Åstorp

Re: .

Inlägg av WiPedersen » fre aug 12, 2011 18:30

BorkJonas skrev:
Bertilson skrev:
dansken skrev: Om en ombyggnad av en bil kräver en ny regbes så ska detta ske senast 14dagar efter ombyggnaden under denna tid är det inte olagligt att bruka bilen.

Bara så att jag tolkar detta rätt här.

Jag tar en bil, säg en suzuki sj nånting. Den är besiktigad. påställd försäkrad och allt sånt.


En vecka innan tävling slänger jag av karossen, bygger en stabil bur enligt ORE reglemente, Byter till protalaxlar, kanske styrande bakvagn, 39" irok hjul. annan motorväxellåda, winchar fram å bak, etc. (du förstår säkert vad jag menar)

Då får jag alltså köra en challange tävling med den så länge det är inom 14 dagar efter ombyggnation??
Du tolkar det HELT fel...det är inte OK! Varför skulle det vara ok?
Varför måste alla dra allt till sin spets bara för att ett misstag har begåtts!?
Tror inte den bilen kommer att starta i någon tävling i det skicket igen!
Släpp denna onödiga diskusion nu och gå vidare med något konstruktivt!
Bra sagt...
Team Gigglepin4x4 Sweden

Skriv svar