Var SCC i borås för tuff???
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Var SCC i borås för tuff???
Jag vill ha synpunkter på hur ni som körde tävlingen tycker slingan var...
Va inte blyga, utan säg vad ni tycker...
Då det var 23st startande så borde jag få lika många svar .
Va inte blyga, utan säg vad ni tycker...
Då det var 23st startande så borde jag få lika många svar .
Vi körde med en Suzuki 413, 33or och axelvänd, lockright i bakaxeln och en två växlad vinch från BorkJonas.. Alltså inget extrembygge alls.
Bilen gick sönder på varv två i en backe på den vanliga slingan, alltså inte nått specialprov, extremprov. Skulle tro att det var mest mitt fel som förare som hade bråttom och forcerade lite för hårt.
Vi körde hela slingan och tog alla prov, special och extrem med en hyffsat standard 413 alltså... vi körde vårt första varv på ca 5,5 timme, vilket inte var lika bra sett till segraren och tvåans antal varv dom hann med.
Men åter till frågan:
Kort svar: Nej.
Längre svar:
Vissa prov var otroligt mycket vinchning, vi kunde köra tre, fyra meter in på provet sen fick vi vincha resten, in, fram och ut. Vissa prov blev hårt uppkörda och spåren blev otroligt tungvinchade.
Alla andra prov som inte innebar gegga, lera och mossar var nästan enkla skulle jag vilja säga.
Men med facit i hand så var alla prov utmanade och spännade.
Sen kan man misstänka att vädret bidrog till att man upplevde proven som kul, i 5 plusgrader och ösregn så hade man kanske tyckt annorlunda, detta vet jag inte.
Man kan kanske tänka på att undvika vattenbad som riskerar att hela bilen hamnar under vatten så som extremprov B och specialprov 5 som båda innehöll djupa vatten... men vi fick goda råd på B och byggde en bro som gjorde att vi knappt nudda vatten alls i detta prov, så eg var det provet utsökt...
Som slutsats är både jag och Roger otroligt nöjda med vår insats och hela tävlingen, detta har gett blodad tand, massa ideer som bollas nu för att få en chans att hänga med de "stora" pojkarna upp på pallen...
Bilen gick sönder på varv två i en backe på den vanliga slingan, alltså inte nått specialprov, extremprov. Skulle tro att det var mest mitt fel som förare som hade bråttom och forcerade lite för hårt.
Vi körde hela slingan och tog alla prov, special och extrem med en hyffsat standard 413 alltså... vi körde vårt första varv på ca 5,5 timme, vilket inte var lika bra sett till segraren och tvåans antal varv dom hann med.
Men åter till frågan:
Kort svar: Nej.
Längre svar:
Vissa prov var otroligt mycket vinchning, vi kunde köra tre, fyra meter in på provet sen fick vi vincha resten, in, fram och ut. Vissa prov blev hårt uppkörda och spåren blev otroligt tungvinchade.
Alla andra prov som inte innebar gegga, lera och mossar var nästan enkla skulle jag vilja säga.
Men med facit i hand så var alla prov utmanade och spännade.
Sen kan man misstänka att vädret bidrog till att man upplevde proven som kul, i 5 plusgrader och ösregn så hade man kanske tyckt annorlunda, detta vet jag inte.
Man kan kanske tänka på att undvika vattenbad som riskerar att hela bilen hamnar under vatten så som extremprov B och specialprov 5 som båda innehöll djupa vatten... men vi fick goda råd på B och byggde en bro som gjorde att vi knappt nudda vatten alls i detta prov, så eg var det provet utsökt...
Som slutsats är både jag och Roger otroligt nöjda med vår insats och hela tävlingen, detta har gett blodad tand, massa ideer som bollas nu för att få en chans att hänga med de "stora" pojkarna upp på pallen...
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Jag tycker slingan va precis lagom utmanande och riktigt jäkla kul att köra .
Dom få specialproven vi hann med va lagom jävliga tycker jag, blev en hel del vinchning men det va helt okej.
Det får ju inte va för lätt för då försvinner ju utmaningen och det blir inte alls lika skoj.
Dom få specialproven vi hann med va lagom jävliga tycker jag, blev en hel del vinchning men det va helt okej.
Det får ju inte va för lätt för då försvinner ju utmaningen och det blir inte alls lika skoj.
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Slingan var perfekt, fint spår och lite lagom svårt och inga passager med jättedjupt vatten eller extrembranter som i ökna. Dessutom inga jättelånga bitar med bara platt mark.
Vi kom ju runt med en bakhjulsdriven bil på 32" däck så.
Gilla specialprov 1 speciellt, va kul bland dom stora stenarna
Vi hade nog inte satsat lika hårt med trasiga bilar om det inte hade vart hemmabana dock.
Vi kom ju runt med en bakhjulsdriven bil på 32" däck så.
Gilla specialprov 1 speciellt, va kul bland dom stora stenarna
Vi hade nog inte satsat lika hårt med trasiga bilar om det inte hade vart hemmabana dock.
I aim to misbehave
-
- Guru
- Inlägg: 3287
- Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
- Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
- Kontakt:
Hmm...
Med tanke på hur min bil ser ut nu... Så var det inte så lätt att klara UTAN vinch
Men det va jävligt kul, slingan var lagom svår, dock så fanns det nån passage som pirrade lite exta i magen. Då pga sidolutning.
Vi hann ju inte med så många specialprov på våran premiärtur. Körde in i mål 21,55 på kvällen, och valde att inte stressa oss igenom ett varv till innan 24,00 (OBS!!! IRONI!!!)
Fast att en Suzuki med 31" skulle klara slingan UTAN PROBLEM ser jag som en omöjlighet
// Danne
Med tanke på hur min bil ser ut nu... Så var det inte så lätt att klara UTAN vinch
Men det va jävligt kul, slingan var lagom svår, dock så fanns det nån passage som pirrade lite exta i magen. Då pga sidolutning.
Vi hann ju inte med så många specialprov på våran premiärtur. Körde in i mål 21,55 på kvällen, och valde att inte stressa oss igenom ett varv till innan 24,00 (OBS!!! IRONI!!!)
Fast att en Suzuki med 31" skulle klara slingan UTAN PROBLEM ser jag som en omöjlighet
// Danne
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Mail: enesberg[A]gmail.com
Har någon påstått det?Spjutet skrev:Fast att en Suzuki med 31" skulle klara slingan UTAN PROBLEM ser jag som en omöjlighet
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
För att svara på Lennis fråga -
Banan var i mitt tycke helt perfekt . Bra kombinationer av klättrande i backar och winschande i mossar på specialproven samt en inte allt för lätt körning däremellan.
Detta var min första tävling , co driver åt 7en i Vera , och ligger banläggningen på denna standarden så kommer jag nog att försöka mig på detta någon mer gång.
Ett stort tack till samtliga eldsjälar som jobbar stenhårt med tävlingarna för att få det att fungera !!
Banan var i mitt tycke helt perfekt . Bra kombinationer av klättrande i backar och winschande i mossar på specialproven samt en inte allt för lätt körning däremellan.
Detta var min första tävling , co driver åt 7en i Vera , och ligger banläggningen på denna standarden så kommer jag nog att försöka mig på detta någon mer gång.
Ett stort tack till samtliga eldsjälar som jobbar stenhårt med tävlingarna för att få det att fungera !!
// Mats //
Jo, men det hade funkat med en winch åsså, men helt utan winch hade ingen kommit runt banan tror jag. Fast det va inte många ställen på slingan som va jäkliga.Spjutet skrev:oxyjohan skrev:MrHawk skrev: Vi kom ju runt med en bakhjulsdriven bil på 32" däck så.
Jo... fast ni hade ju 2 fungerande vinchar oxå
I aim to misbehave
Jag påstår fortfarande att det hade gått o köra med en suzuki m 31or o winch, utan problem...Marcus skrev:Har någon påstått det?Spjutet skrev:Fast att en Suzuki med 31" skulle klara slingan UTAN PROBLEM ser jag som en omöjlighet
Det handlar ju om hur man kör, man måste tänka innan så att man väljer rätt spår...