Cup reglemente för Svenska Challenge Cupen 2011
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Cup reglemente för Svenska Challenge Cupen 2011
Då var Cup reglementet klubbat av SBF:s Offroad utskott.
Jag har inte slutgiltiga versionen, men här är utkastet vi skrev till utskottet, kan hända att några små formuleringar är ändrade, men i sak är det detta som gäller:
Regler för Svenska Challenge Cupen 2011
Svenska Challenge cupen kommer att bestå av fem deltävlingar:
Nr 1. 9-10/4. Plats: Vetlanda Ökna.
Nr 2. 20-22/5. Plats: Borås.
Nr 3. 6-7/8. Plats: Växjö.
Nr 4. 9-11/9 Plats: Olerum
Nr 5 4-6/11. Plats: Blåningsmåla.
Arrangören ansvarar för varje enskild tävlings upplägg, dock gäller följande gemensamma regler:
Tävlingen skall vara arrangerad enligt tävlings reglemente för ORE.
Tävlande bil skall uppfylla minst tekniskt reglemente för ORE.
Förare samt Co-driver/Co-drivers skall inneha licens lägst klass ORE.
Hjälm och bilbälte skall alltid användas när bilen är i rörelse. Handskar samt kastskydd skall alltid användas vid winchning med wire. Stropp eller band skall användas för att inte skada träd vid winchning. Pressening under bilen skall alltid användas när bilen står i depå eller vid annat längre stillestånd.
Ett lag skall bestå av minst en bil, en förare och en Co-driver. Två bilar i ett lag är också godkännt, dock måste innan tävlingens början då utses vilken bil som är första bil således kommer att ta mest poäng i cupen. Även om en bil i ett lag bryter får andra bilen fortsätta att tävla.
Poängen kommer att räknas enligt följande:
Först plats: 15poäng.
Andra plats: 12poäng.
Tredje plats: 10poäng.
Fjärde plats: 9poäng.
Femte plats: 8poäng.
Sjätte plats: 7poäng.
Sjunde plats: 6poäng.
Åttonde plats: 5poäng.
Nionde plats: 4poäng.
Tionde plats: 3poäng.
Elfte plats: 2poäng.
Tolfte plats: 1poäng
Arrangörspoäng kommer att utdelas om någon innehar posterna: Domarordförande, Tävlingsledare eller Teknisk besiktningschef och därmed inte kan deltaga i en eller flera deltävlingar. För varje deltävling får dess personer 7 poäng om så efterfrågas.
När samtliga deltävlingar är genomförda kommer totalpoängen att räknas ihop och första, andra och tredje placering kommer att utses. Vid lika poäng kommer en enkel skiljekörning i samband med sista deltävlingen särskilja dessa tre placeringar.
Cup ansvarig är Lenni Pedersen, 070-566 92 93
Jag har inte slutgiltiga versionen, men här är utkastet vi skrev till utskottet, kan hända att några små formuleringar är ändrade, men i sak är det detta som gäller:
Regler för Svenska Challenge Cupen 2011
Svenska Challenge cupen kommer att bestå av fem deltävlingar:
Nr 1. 9-10/4. Plats: Vetlanda Ökna.
Nr 2. 20-22/5. Plats: Borås.
Nr 3. 6-7/8. Plats: Växjö.
Nr 4. 9-11/9 Plats: Olerum
Nr 5 4-6/11. Plats: Blåningsmåla.
Arrangören ansvarar för varje enskild tävlings upplägg, dock gäller följande gemensamma regler:
Tävlingen skall vara arrangerad enligt tävlings reglemente för ORE.
Tävlande bil skall uppfylla minst tekniskt reglemente för ORE.
Förare samt Co-driver/Co-drivers skall inneha licens lägst klass ORE.
Hjälm och bilbälte skall alltid användas när bilen är i rörelse. Handskar samt kastskydd skall alltid användas vid winchning med wire. Stropp eller band skall användas för att inte skada träd vid winchning. Pressening under bilen skall alltid användas när bilen står i depå eller vid annat längre stillestånd.
Ett lag skall bestå av minst en bil, en förare och en Co-driver. Två bilar i ett lag är också godkännt, dock måste innan tävlingens början då utses vilken bil som är första bil således kommer att ta mest poäng i cupen. Även om en bil i ett lag bryter får andra bilen fortsätta att tävla.
Poängen kommer att räknas enligt följande:
Först plats: 15poäng.
Andra plats: 12poäng.
Tredje plats: 10poäng.
Fjärde plats: 9poäng.
Femte plats: 8poäng.
Sjätte plats: 7poäng.
Sjunde plats: 6poäng.
Åttonde plats: 5poäng.
Nionde plats: 4poäng.
Tionde plats: 3poäng.
Elfte plats: 2poäng.
Tolfte plats: 1poäng
Arrangörspoäng kommer att utdelas om någon innehar posterna: Domarordförande, Tävlingsledare eller Teknisk besiktningschef och därmed inte kan deltaga i en eller flera deltävlingar. För varje deltävling får dess personer 7 poäng om så efterfrågas.
När samtliga deltävlingar är genomförda kommer totalpoängen att räknas ihop och första, andra och tredje placering kommer att utses. Vid lika poäng kommer en enkel skiljekörning i samband med sista deltävlingen särskilja dessa tre placeringar.
Cup ansvarig är Lenni Pedersen, 070-566 92 93
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8506
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
-
- Guru
- Inlägg: 3287
- Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
- Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
- Kontakt:
Sitter å läser reglementen, licenser, LABC-kurs mm mm...
1: ABC-kurs måste alltså CO-driver ha??
1a: Hur skall det kunna styrkas att han / hon har det?
2: Man måste vara medlem i en klubb för att kunna söka licens..
3: Kastskydd till vinschwire? Hur ser ett sådant ut? Vart får man tag på en sådan? Eller kan man göra en själv?
Ja, jag vet (jag är tjatig)
1: ABC-kurs måste alltså CO-driver ha??
1a: Hur skall det kunna styrkas att han / hon har det?
2: Man måste vara medlem i en klubb för att kunna söka licens..
3: Kastskydd till vinschwire? Hur ser ett sådant ut? Vart får man tag på en sådan? Eller kan man göra en själv?
Ja, jag vet (jag är tjatig)
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Mail: enesberg[A]gmail.com
Lätt att göra själv. Grundregeln brukar väl vara att det ska väga mer än ett kilo. Jag gjorde ett av två golvmattor förbundna med bitar av spännband. Det går dessutom att använda som en läcker väst om co-drivern vill det.Spjutet skrev:...
3: Kastskydd till vinschwire? Hur ser ett sådant ut? Vart får man tag på en sådan? Eller kan man göra en själv?
...
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
-
- Guru
- Inlägg: 3287
- Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
- Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
- Kontakt:
Okidoki..calle-fas skrev:Lätt att göra själv. Grundregeln brukar väl vara att det ska väga mer än ett kilo. Jag gjorde ett av två golvmattor förbundna med bitar av spännband. Det går dessutom att använda som en läcker väst om co-drivern vill det.Spjutet skrev:...
3: Kastskydd till vinschwire? Hur ser ett sådant ut? Vart får man tag på en sådan? Eller kan man göra en själv?
...
Får bli att ta fram dom gamla syslöjdskunskaperna då
Tack för infon.
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Mail: enesberg[A]gmail.com
Det finns andra bra ideer också.Spjutet skrev:Okidoki..calle-fas skrev:Lätt att göra själv. Grundregeln brukar väl vara att det ska väga mer än ett kilo. Jag gjorde ett av två golvmattor förbundna med bitar av spännband. Det går dessutom att använda som en läcker väst om co-drivern vill det.Spjutet skrev:...
3: Kastskydd till vinschwire? Hur ser ett sådant ut? Vart får man tag på en sådan? Eller kan man göra en själv?
...
Får bli att ta fram dom gamla syslöjdskunskaperna då
Tack för infon.
En av våra medtävlande har en kölrulle på sin vajer. Snyggt och praktiskt eftesom den hindrar kroken att åka för långt in också.
Men det kanske platsar bättre i en annan tråd.
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
1 och 1a) Vart hittar du det?Spjutet skrev:Sitter å läser reglementen, licenser, LABC-kurs mm mm...
1: ABC-kurs måste alltså CO-driver ha??
1a: Hur skall det kunna styrkas att han / hon har det?
2: Man måste vara medlem i en klubb för att kunna söka licens..
3: Kastskydd till vinschwire? Hur ser ett sådant ut? Vart får man tag på en sådan? Eller kan man göra en själv?
Ja, jag vet (jag är tjatig)
2) Ja, det måste man. Det behöver nödvändigtvis inte vara en offroad klubb, går bra med vilken motorklubb som helst bara de är SBF anslutna.
Mvh// Jonas
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Enklaste kastskyddet får du om du lägger en tung jacka över Wiren.
Man kan annars ta en bilmatta som man sätter runt Wiren.
WARN:s kastskydd ser ut som en sadel med fickor som man fyller med sand för att få tyngd.
Köp rep istället av Popnit
viewtopic.php?t=25854&highlight=winchrep
Man kan annars ta en bilmatta som man sätter runt Wiren.
WARN:s kastskydd ser ut som en sadel med fickor som man fyller med sand för att få tyngd.
Köp rep istället av Popnit
viewtopic.php?t=25854&highlight=winchrep
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Guru
- Inlägg: 3287
- Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
- Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
- Kontakt:
BorkJonas skrev:1 och 1a) Vart hittar du det?Spjutet skrev:Sitter å läser reglementen, licenser, LABC-kurs mm mm...
1: ABC-kurs måste alltså CO-driver ha??
1a: Hur skall det kunna styrkas att han / hon har det?
2: Man måste vara medlem i en klubb för att kunna söka licens..
3: Kastskydd till vinschwire? Hur ser ett sådant ut? Vart får man tag på en sådan? Eller kan man göra en själv?
Ja, jag vet (jag är tjatig)
2) Ja, det måste man. Det behöver nödvändigtvis inte vara en offroad klubb, går bra med vilken motorklubb som helst bara de är SBF anslutna.
Mvh// Jonas
Jag var nog lite trött när jag läste igår.
Man behöver inte ha LABC-kursen. Men det finns en kryss-ruta på licensansökningen som ska kryssa i OM man har kursen.
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Mail: enesberg[A]gmail.com
Bra att du läser iallafall!!!Spjutet skrev:BorkJonas skrev:1 och 1a) Vart hittar du det?Spjutet skrev:Sitter å läser reglementen, licenser, LABC-kurs mm mm...
1: ABC-kurs måste alltså CO-driver ha??
1a: Hur skall det kunna styrkas att han / hon har det?
2: Man måste vara medlem i en klubb för att kunna söka licens..
3: Kastskydd till vinschwire? Hur ser ett sådant ut? Vart får man tag på en sådan? Eller kan man göra en själv?
Ja, jag vet (jag är tjatig)
2) Ja, det måste man. Det behöver nödvändigtvis inte vara en offroad klubb, går bra med vilken motorklubb som helst bara de är SBF anslutna.
Mvh// Jonas
Jag var nog lite trött när jag läste igår.
Man behöver inte ha LABC-kursen. Men det finns en kryss-ruta på licensansökningen som ska kryssa i OM man har kursen.
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Om både co-driver och förare har licens offroad/offroad co-driver kan man turas om att köra? Alltså växla förare under en tävling?
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com