Vad får man ha för däck? DOT/ECE

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

swamper
Forumräv
Inlägg: 511
Blev medlem: tor jan 11, 2007 13:17
Ort: Äspered

.

Inlägg av swamper » ons feb 02, 2011 21:38

Du är en klippa Anders och självklart resten av utskottet som har skött detta på ett bra sätt:-).

Känns äver skönt att det löser sig för trialen, känns väl dock som ett litet minus i kanten att det inte är publicerat än....

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Re: .

Inlägg av AndersW » ons feb 02, 2011 21:45

swamper skrev:
Känns äver skönt att det löser sig för trialen, känns väl dock som ett litet minus i kanten att det inte är publicerat än....
Ja, det är ett ganska stort minus att det är sådan fördröjning när ett reglemente ska publiceras. Tyvärr är det inte mycket vi i utskotten kan göra åt detta, men det visar ganska tydligt på att vi måste ha Aktiva förarföreningar som engagerar sig och skickar in eventuella ändringsförslag i god tid.

Jag ser "danskens" tävlingar som en väldigt bra utvärdering av ORE-reglementet och kanske även en pånyttfödelse för det gamla ORC-challengereglementet på sikt. Efter tävlingarna sätter jag mig gärna med utövarna och diskuterar igenom vad som var bra och vad vi kan göra bättre till 2012. För vi ska givetvis alltid sträva efter ett få ett bättre reglemente som passar utövarna samtidigt som säkerheten hålls på en lämplig nivå.


/Anders

Skriv svar