Finland: GPS challenge Finland Trophy 2009 2.-4.10.2009

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mylppy
Användare
Inlägg: 22
Blev medlem: tis jan 27, 2009 21:48

Finland: GPS challenge Finland Trophy 2009 2.-4.10.2009

Inlägg av Mylppy » sön sep 06, 2009 21:40

Fifth and last race in this year cup is Finland Trophy. It's held in near of Mikkeli and it's oldest this kind event in Finland. Track is made by Tuomas Vitikainen, one of the most twisted minds in races;)

One thing what I need to say, is that time table of race is little different than in another races. Race start allready in Friday and ends on Saturday evening. After that is price giving ceremony and let's hope that we have good party going on in bar;)


And as always...

Race invitation in English:
here

Race center and other importat places in Google maps:
here

Realteme list of registered competitors:
here

Rules in English:
here

lunden
Hemmastadd
Inlägg: 177
Blev medlem: sön feb 12, 2006 23:12
Ort: Haninge Stockholm

Inlägg av lunden » fre sep 25, 2009 7:08

´
5 svenska bilar som är anmälda och ska åka över och köra den sista tävlingen detta år......

Lasse

Mylppy
Användare
Inlägg: 22
Blev medlem: tis jan 27, 2009 21:48

Inlägg av Mylppy » fre sep 25, 2009 22:14

Translation from Finnish text:

"
There is rooms for rent in schools dormitory 30€ / person / night including breakfast saturday in bar Huvikumpu at 9:00. Rooms are for 2-4 person and includes bed sheets and towels. Showers, toilets and kitchen on hall are on free use for them. For bigger groups and persons who are staying more nights than one price is cheaper. Ask from +358 15 - 170 545 (bar Huvikumpu)
"

This kind information game. That dormitory is something like 100m from race center and could be quite nice alternative at least for tents:) If somebody is interested about this I can call and make arrangements. I don't know how good english are person in Huvikumpu talking, so you can try also your luck and call directly to them:)

mylppy@ruijanpallas.com

Mylppy
Användare
Inlägg: 22
Blev medlem: tis jan 27, 2009 21:48

Inlägg av Mylppy » mån okt 05, 2009 7:32

Results of The race.
here

Control point pictures.
here

Cup result.
here

So this race is over and also Finnish Offroad suunnistus cup. In this race Swedish standing was:

Standard:
Not lost = 16

Modified:
Nobo = 3 (they had difficulties to keep their car on right side up;)
Team BB Racing = 11

Prototype:
Team Percus = 10
Team Mila = 12

Overall cup results for Swedish year 2009 (hope that I spotted all from result list)

Standard
Team JeepSA = 16
Not Lost = 31

Modified
Team Nobo = 2
Team BMV = 19
BB Racing = 22

Prototype
Loose Nuts = 9
Team Mila = 11
Team Percus = 15
Team TEJP = 30

Malin
Användare
Inlägg: 99
Blev medlem: mån apr 07, 2008 8:43
Ort: Ramnäs/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Malin » mån okt 05, 2009 9:30

Tack för ett himla bra arrangemang!
Skulle vilja sammanfatta det lite så här:

"Springa hit och dit, dra waffelbords, vinscha, leta waffelbords, äta raketmat, vinscha, dricka vätska, sova 14 min, leta kontroller, fota, läsa karta, vincha, fota, klättra, fota, värma vatten, reka, bada i Muminbajs, fota, reka, äta godis, vattna granarna, fota, äta, vattna granarna, klättra, leta waffelbords, sova 16 min, hilifta, prata med andra ekipage,reka, bli vinschade fota, dricka osv..."

Tack Fredrik för en skitbra insats som Co-driver - en 16-plats av 27 är inte att förakta av en nybörjarbil. Det här var det roligaste jag gjort på länge - alla borde testa. Bilen är hel och ren och inga missöden under tävlingen.

/malin - Not Lost
Malin, 0709-264860
Before doors, the outdoors was just called home...
Medlem i äventyrsklubben O.A.S www.4x4oas.se
Blogg: www.skogstrolletsblogg.blogspot.com

Olof
Beroende
Inlägg: 1301
Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
Ort: Ramnäs

Inlägg av Olof » mån okt 05, 2009 19:31

Malin är bäst!!

Själv var jag co-driver i team MILA denna gång och det gick väl hyfsat även om jag nickade till ett par gånger mot slutet av tävlingen. Inte av tristess utan snarare sömnbrist, kan tilläggas :D

Jag lät Jeepen vila denna gång, man är ju bäste svensk i prototyp även om man bara är med i tre deltävlingar av fem 8) 8) 8)
Beyond bolt-on. Beyond recond.

Skriv svar