krav på challengebil?

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » sön jun 21, 2009 12:10

Wältmeister skrev:Nej, jag menar den rörställning som en Wrangler är försedd med som standard/original. :wink:
Ja, men då är det väl bara att läsa i det reglementet som jag länkade till...?

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » sön jun 21, 2009 12:28

Wältmeister skrev:Nej, jag menar den rörställning som en Wrangler är försedd med som standard/original. :wink:
Enligt Challenge och trialreglementet - Nej. Och egentligen inte efter ORE heller....
Problemet ligger en del i infästningen i karossen...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8506
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Inlägg av Wältmeister » sön jun 21, 2009 13:40

Hur är det med min Suzuki Samurai?
Den är av 1998 års model importerad från Tyskland och har ett "rullningsskydd" bak som även är fästpunkter för rullbältena i baksätet.
Bilen är TUF-godkänd. I Tyskland måste, enligt okänd källa, alla öppna bilar ha någon form av godkänt skydd vid rullning/Wältning.
Rullningsskyddet är i form av bakvänt hockeymål.
Jag pratade med Janne och Eva på BMK för några år sedan om Suckan men de ville/kunde inte säga bestämt om vad som gäller för min bil.
Men jag tänker inte Wälta nån mer gång - en gång är ingen gång. :lol:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » sön jun 21, 2009 13:56

Wältmeister skrev:Hur är det med min Suzuki Samurai?
....
Samma sak där...
Ska du tävla sak du minsta ha "hockeymål" med spec. enligt reglementena på SBF:s sida om regler för offroaden....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » sön jun 21, 2009 14:50

Wältmeister skrev:Hur är det med min Suzuki Samurai?
Den är av 1998 års model importerad från Tyskland och har ett "rullningsskydd" bak som även är fästpunkter för rullbältena i baksätet.
Bilen är TUF-godkänd. I Tyskland måste, enligt okänd källa, alla öppna bilar ha någon form av godkänt skydd vid rullning/Wältning.
Rullningsskyddet är i form av bakvänt hockeymål.
Jag pratade med Janne och Eva på BMK för några år sedan om Suckan men de ville/kunde inte säga bestämt om vad som gäller för min bil.
Men jag tänker inte Wälta nån mer gång - en gång är ingen gång. :lol:
TUF har ingenting med SBF att göra.
Varför hålla på och vela en massa när det är såpass enkelt som att gå in och läsa reglementet? Det som gäller bestämt för din och alla andra bilar är det som står i de dokumenten som vi länkat till.

Arne Karlsson
Beroende
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
Ort: Sandared

Inlägg av Arne Karlsson » sön jun 21, 2009 15:04

Vill svara på detta med Wrangler, vi kan utfärda en dispens för denna konstruktion, dock ska infästningar och skarvar kollas extra noga så det tex inte finns rost. Dock gäller enl SBF detta till 20091231, det besiktigas in i ORE.
MVH Arne Karlsson

målarn
Guru
Inlägg: 2532
Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
Ort: Fristad (Borås)

Inlägg av målarn » sön jun 21, 2009 17:15

Får man ha 3 axlad bil i challenge dvs en tgb 13?
Merca Geländewagen 300TD

Skriv svar