Ja, men då är det väl bara att läsa i det reglementet som jag länkade till...?Wältmeister skrev:Nej, jag menar den rörställning som en Wrangler är försedd med som standard/original.
krav på challengebil?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Enligt Challenge och trialreglementet - Nej. Och egentligen inte efter ORE heller....Wältmeister skrev:Nej, jag menar den rörställning som en Wrangler är försedd med som standard/original.
Problemet ligger en del i infästningen i karossen...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8507
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Hur är det med min Suzuki Samurai?
Den är av 1998 års model importerad från Tyskland och har ett "rullningsskydd" bak som även är fästpunkter för rullbältena i baksätet.
Bilen är TUF-godkänd. I Tyskland måste, enligt okänd källa, alla öppna bilar ha någon form av godkänt skydd vid rullning/Wältning.
Rullningsskyddet är i form av bakvänt hockeymål.
Jag pratade med Janne och Eva på BMK för några år sedan om Suckan men de ville/kunde inte säga bestämt om vad som gäller för min bil.
Men jag tänker inte Wälta nån mer gång - en gång är ingen gång.
Den är av 1998 års model importerad från Tyskland och har ett "rullningsskydd" bak som även är fästpunkter för rullbältena i baksätet.
Bilen är TUF-godkänd. I Tyskland måste, enligt okänd källa, alla öppna bilar ha någon form av godkänt skydd vid rullning/Wältning.
Rullningsskyddet är i form av bakvänt hockeymål.
Jag pratade med Janne och Eva på BMK för några år sedan om Suckan men de ville/kunde inte säga bestämt om vad som gäller för min bil.
Men jag tänker inte Wälta nån mer gång - en gång är ingen gång.
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Samma sak där...Wältmeister skrev:Hur är det med min Suzuki Samurai?
....
Ska du tävla sak du minsta ha "hockeymål" med spec. enligt reglementena på SBF:s sida om regler för offroaden....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
TUF har ingenting med SBF att göra.Wältmeister skrev:Hur är det med min Suzuki Samurai?
Den är av 1998 års model importerad från Tyskland och har ett "rullningsskydd" bak som även är fästpunkter för rullbältena i baksätet.
Bilen är TUF-godkänd. I Tyskland måste, enligt okänd källa, alla öppna bilar ha någon form av godkänt skydd vid rullning/Wältning.
Rullningsskyddet är i form av bakvänt hockeymål.
Jag pratade med Janne och Eva på BMK för några år sedan om Suckan men de ville/kunde inte säga bestämt om vad som gäller för min bil.
Men jag tänker inte Wälta nån mer gång - en gång är ingen gång.
Varför hålla på och vela en massa när det är såpass enkelt som att gå in och läsa reglementet? Det som gäller bestämt för din och alla andra bilar är det som står i de dokumenten som vi länkat till.
-
- Beroende
- Inlägg: 1046
- Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
- Ort: Sandared