Var finns challengefolket?

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Perka
Nybörjare
Inlägg: 8
Blev medlem: mån feb 13, 2006 13:28
Ort: Stockholm

Var finns challengefolket?

Inlägg av Perka » fre sep 08, 2006 17:29

Var finns alla offroaders som gillar att köra i skogen? Det är en sak som är säkert med challenge, det blir mycket köra av. Tittar man runt på träffar och dyligt vet man att det finns många bilar som direkt kan ställa upp i challenge, och att köra bil i skogen är väl vad de flesta offroaders tycker om?

Kom och prova, nu närmast den sista tävlingen i Rindab offroad challenge, sista helgen i september i växjö. Info finns på www.rindab.se, där även länkar till regler finns, det är inga konstigheter. Bilen ska vara besiktigad och har fordonet original heltäckande plåtkaross med tak och dörrar är det antagligen bara att komma och köra, är det en öppen bil behövs en bur enligt specifikation.

Det går alldeles utmärkt att bara komma och pröva på. Man behöver inte vara med på alla tävlingar och få poäng i cupen, utan kom för att prova på och ha roligt! Anmälningsavgift till Växjö är 500:-, engångslicens kan man lösa på plats. Det finns två klasser, sport och den mer krävande extreme där man måste ha vinsch. Till växjötävlingen finns inget krav på vinsch i sport-klassen. Ett team innefattar bil, förare och co-driver.

/Per team NOBO SheDevil

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » fre sep 08, 2006 18:07

Bilen ska vara besiktigad
Samt skattad och försäkrad, alltså godkänd för väg ska man kanske lägga till. Direkt länk:
http://www.vaxjooffroaders.se/challenge ... index.html
Observera att man i sportklassen inte behöver någon vinch, och som upplägget ser ut så tror jag det kommer bli jättekul för alla som kommer :D Givetvis håller jag med Perka och uppmanar så många som möjligt att komma och pröva på :woot: :tumbup: SBF:s regelverk hittar man här:
http://web.sbf.se/regler/visaregler.php?id=12
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » mån sep 11, 2006 16:11

Jag lovar att jag skall hjälpa till att guide alla "nybörjare" rätt! :D

Det finns massor av bilar där ute som är klara för challange. Det syntes ju inte om annat nu i helgen när vi i Team Wiken annordnade Nattkörning. Det var väldigt "Challange likt".

Jag håller med Per, kom igen nu, kom och prova i Växjö. Det är inte mer avancerat än att åka på en träff....

Mvh// Jonas
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

lunden
Hemmastadd
Inlägg: 177
Blev medlem: sön feb 12, 2006 23:12
Ort: Haninge Stockholm

Inlägg av lunden » mån sep 11, 2006 22:17

Kan bara hålla med Per och Jonas, det e bara komma och prova på i Växjö..

Jag kan intyga att man blir väl omhändertagen på tävlingarna som nybörjare då jag själv bara kört 2 tävlingar hittills!! Alla ställer upp och hjälper varandra till 100% både ute i spåret och i depån om man har bekymmer....

Mvh Lasse Lunden
Team MILA

pjocke
Veteran
Inlägg: 2156
Blev medlem: sön feb 12, 2006 20:50
Ort: Malmö

Inlägg av pjocke » tis sep 12, 2006 11:24

Hade det inte varit så jävla långt till Växjö hade jag nog kommit och provat. Förutsatt att jag haft en bil med däck som varit att lita på... men ändå. Challenge verkar skitkul. Får hoppas det kan bli en Skånechallenge i framtiden.

Skriv svar