Aktuellt datum och tid: tis dec 12, 2017 23:38

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Challenge 2018 ?
InläggPostat: tor nov 09, 2017 15:43 
Hemmastadd

Är de några Klubbar, Team, Förbund som funderat på hur vi ska få till några Challenge tävlingar 2018 ?
Eller ska man börja titta i andra länder efter tävlingar om man vill tävla ?

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Challenge 2018 ?
InläggPostat: fre nov 10, 2017 8:43 
Forumräv

Från Sbfs sida så skall detta diskuteras lite på ordförandekenferensen nu i helgen, sedan kommer det att gå ut nån form av upprop till våra SGAer för en träff här innan jul.

Team Wiken anordnar ju nån form av liknande tävling i sammarbete med OMW Sweden och SMA, så kolla med Marcus Jansson eller Jonas Holmqvist om denna tävling kan vara något för er.

Jag tror personligen att det kommer att vara lite tunnt med tävlingar i år, bla så kommer inte Borås Jeepklubb att arrangera nån Challenge-tävling i år mycket pga det dåliga underlaget på tävlande.

Det är ett stort jobb som läggs på arrangörerna, många timmar som läggs på tankeverksamhet inför och en massa mantimmar som läggs på banbyggande och det känns sådär när det kommer 6 startande ekipage.....

Jag tror att alla intresserade får rannsaka sig lite och tala om åt vilket håll ni vill att detta skall utvecklas, som det är nu och har varit i några år så har iaf jag som stått som medarrangör fått tjata på att det ska komma tävlande till dom arrangemangen som vi har hållit i Borås och så ska det ju inte vara :( .

Jag ser gärna att det skulle startas nån form av arbetsgrupp där detta tas upp och bestäms vad som borde göras...

Vi har ett tekniskt regelverk att luta oss mot som fungerar. Se dock detta regelverk som en bortre gräns. Vill ni som förare(förarförening/cupledning) att bilarna ska se ut på ett annat sätt så är det helt ok att dela in vår tävlingsform i olika klasser.

Har ni frågor eller synpunkter så hör gärna av er till mig.

Andreas Jäverfelt
Offroadutskottets ordförande.

Mail: andreas.javerfelt@gmail.com

Tel: 0703-937155

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Challenge 2018 ?
InläggPostat: sön nov 12, 2017 0:28 
Beroende

I år SKA jag tävla om möjlighet ges. Blir det inget här så blir det minst en tävling på Åland. Har själv för mycke med jobb å ungar för att hinna engagera mig tyvärr :(

MVH//Klirre

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]