Massor!

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån mar 13, 2006 21:39

Mathias T skrev: Vaddå? finns det något bättre än suzukiförgasare :roll: :roll: :roll:

Samla ihop delarna så ska jag hjälpa dig med elen
Får ju inte ens toytaförgasaren med 1 vacumslang att funka 100 , ibland känns det som man har tummen mitt i handen :roll: :D
I aim to misbehave

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån mar 13, 2006 22:00

MrHawk skrev:
Mathias T skrev: Vaddå? finns det något bättre än suzukiförgasare :roll: :roll: :roll:

Samla ihop delarna så ska jag hjälpa dig med elen
Får ju inte ens toytaförgasaren med 1 vacumslang att funka 100 , ibland känns det som man har tummen mitt i handen :roll: :D
det var kraftig ironi i det!
Det bästa man kan göra med en suzukiförgasare är att slå ihäl den med den största släggan :twisted:
Att montera andra förgasare som inte suttit på motorn orginal ställer så gott som alltid till det,att bestycka en förgasare riktigt är svårare än att byta till insprutning (nästan)

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » mån mar 13, 2006 22:04

Mathias T skrev:
MrHawk skrev:
Mathias T skrev: Vaddå? finns det något bättre än suzukiförgasare :roll: :roll: :roll:

Samla ihop delarna så ska jag hjälpa dig med elen
Får ju inte ens toytaförgasaren med 1 vacumslang att funka 100 , ibland känns det som man har tummen mitt i handen :roll: :D
det var kraftig ironi i det!
Det bästa man kan göra med en suzukiförgasare är att slå ihäl den med den största släggan :twisted:
Att montera andra förgasare som inte suttit på motorn orginal ställer så gott som alltid till det,att bestycka en förgasare riktigt är svårare än att byta till insprutning (nästan)
kunde inte sagt det bättre. jag har alltid hatat mjuka tändkablar och ännumer förgasare.
inte för att du har någon glädje av det jag sa nyss (som du redan visste) men i brist på bättre att säga så...

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån mar 13, 2006 22:31

Mathias T skrev::
Att montera andra förgasare som inte suttit på motorn orginal ställer så gott som alltid till det,att bestycka en förgasare riktigt är svårare än att byta till insprutning (nästan)
Det roliga är att jag kör nästan exakt samma bestyckning som Anders JB med samma förgasare och motor, men funkar ändå inte...

Aja, funkar bättre än orginalgasaren iaf.. Fast den förgasaren som satt på tysken jag köpte av dig gick jäkigt fint, iaf ett år....

Ska byta till insprut förr eller senare, ska bara bestämma mig om jag ska köra orginal vitara eller bygga eget med megasquirt eller liknande....
I aim to misbehave

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » mån mar 13, 2006 22:36

MrHawk skrev:
Mathias T skrev::
Att montera andra förgasare som inte suttit på motorn orginal ställer så gott som alltid till det,att bestycka en förgasare riktigt är svårare än att byta till insprutning (nästan)
Det roliga är att jag kör nästan exakt samma bestyckning som Anders JB med samma förgasare och motor, men funkar ändå inte...

Aja, funkar bättre än orginalgasaren iaf.. Fast den förgasaren som satt på tysken jag köpte av dig gick jäkigt fint, iaf ett år....

Ska byta till insprut förr eller senare, ska bara bestämma mig om jag ska köra orginal vitara eller bygga eget med megasquirt eller liknande....

EFI vitara påstårs ju ska vara lätt att koppla in mer eller mindre Plug and play, jag vet inte bara ryktet.
JB vet nog.

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » tis mar 14, 2006 8:22

Jag tillhör nog de få som aldrig någonsin har haft förgasarproblem, å andra sidan så jag har inte rört dom heller, förmodligen hade dom gått sönder då.

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tis mar 14, 2006 9:35

TMT skrev:
MrHawk skrev:
Mathias T skrev::
Att montera andra förgasare som inte suttit på motorn orginal ställer så gott som alltid till det,att bestycka en förgasare riktigt är svårare än att byta till insprutning (nästan)
Det roliga är att jag kör nästan exakt samma bestyckning som Anders JB med samma förgasare och motor, men funkar ändå inte...

Aja, funkar bättre än orginalgasaren iaf.. Fast den förgasaren som satt på tysken jag köpte av dig gick jäkigt fint, iaf ett år....

Ska byta till insprut förr eller senare, ska bara bestämma mig om jag ska köra orginal vitara eller bygga eget med megasquirt eller liknande....

EFI vitara påstårs ju ska vara lätt att koppla in mer eller mindre Plug and play, jag vet inte bara ryktet.
JB vet nog.
Ja vitara EFI på vitaramotorn som den satt tidigaer på borde liksom vara det :roll: :roll: :roll: :roll:

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Inlägg av Micke valp » tis mar 14, 2006 16:37

Kvällen jobb var att montera kylet vilket inte är helt lätt eftersom chevan har slangarna på helt fel sida.
Övre slangen gick att använda från donatorvanen och den undre också fast den fick en skarv med ett rör som går under motorn.

Tjena. Då är det väl bara portalerna som saknas ??? Retar mig att din TBI snurrade igång före min :x Får väl ta och lägga på ett kol om det ska bli någon bil till sommaren ...
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tis mar 14, 2006 21:11

Micke valp skrev:Kvällen jobb var att montera kylet vilket inte är helt lätt eftersom chevan har slangarna på helt fel sida.
Övre slangen gick att använda från donatorvanen och den undre också fast den fick en skarv med ett rör som går under motorn.

Tjena. Då är det väl bara portalerna som saknas ??? Retar mig att din TBI snurrade igång före min :x Får väl ta och lägga på ett kol om det ska bli någon bil till sommaren ...
nja portalerna hamnar nog på min bil och inte på denna och det blir säkert lite mer färg på din,denna är ju mest oljig och "naturoxiderad" :lol: :lol:
Fast känner jag ägaren rätt så lär den hamna i närmsta dynghål snabbare än kvickt och då är det lite onödigt jobb med jättefinisch
fast å andra sidan så har jag ett snyggt bockat rör som förbinder motorfästena och ingen kapad och knäckt 4-kantprofil :wink: :wink: :wink: :wink: :lol: :lol:

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » tis mar 14, 2006 21:39

Mathias T skrev:
TMT skrev:
MrHawk skrev: Det roliga är att jag kör nästan exakt samma bestyckning som Anders JB med samma förgasare och motor, men funkar ändå inte...

Aja, funkar bättre än orginalgasaren iaf.. Fast den förgasaren som satt på tysken jag köpte av dig gick jäkigt fint, iaf ett år....

Ska byta till insprut förr eller senare, ska bara bestämma mig om jag ska köra orginal vitara eller bygga eget med megasquirt eller liknande....

EFI vitara påstårs ju ska vara lätt att koppla in mer eller mindre Plug and play, jag vet inte bara ryktet.
JB vet nog.
Ja vitara EFI på vitaramotorn som den satt tidigaer på borde liksom vara det :roll: :roll: :roll: :roll:
jo men jag syftade på att slänga i den i en 413 bil.

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tis mar 14, 2006 21:45

Trodde du menade hökens bil,den har ju redan en vitaramotor

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » tis mar 14, 2006 21:50

Mathias T skrev:Trodde du menade hökens bil,den har ju redan en vitaramotor
he ja nä jag svamlar ju ibland så jag vet väl inte själv vad jag menar men tanken var ju att ha till en 413 motor.
vet du om insug/avgas grenröret passar rakt över? du har väl mekat lite med dom antar jag.

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » tis mar 14, 2006 21:56

TMT skrev: he ja nä jag svamlar ju ibland så jag vet väl inte själv vad jag menar men tanken var ju att ha till en 413 motor.
vet du om insug/avgas grenröret passar rakt över? du har väl mekat lite med dom antar jag.
Så länge vi snackar 8ventilarna så går det utmärkt att bulta över. Kör ju insug/grenrör från 1,3:an på min nu.
I aim to misbehave

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tis mar 14, 2006 21:56

TMT skrev:
Mathias T skrev:Trodde du menade hökens bil,den har ju redan en vitaramotor
he ja nä jag svamlar ju ibland så jag vet väl inte själv vad jag menar men tanken var ju att ha till en 413 motor.
vet du om insug/avgas grenröret passar rakt över? du har väl mekat lite med dom antar jag.
Nä jag bara kastar ut dom :wink: fast jag tror att grenrören passar men att portarna inte har 100% samma diameter

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » ons mar 15, 2006 21:57

ARB spärrar är bra(när dom fungerar)
Sitter sådana på CJ5:an och dom funkade inte och efter lite felsökning så visade det sig att
slangarna läcker
elen är kass
kompressorn kass(tryckvakten)
:( :( :( :( :(
Nästan jackpot alltså :cry:
Just nu så känns lockrights inte helt fel,inte riktigt så mycket som kan gå åt h-e där.

Förresten är ARB reservdelar löjligt dyra så det blir nog "alternativa" delar som gäller

Skriv svar