Får ju inte ens toytaförgasaren med 1 vacumslang att funka 100 , ibland känns det som man har tummen mitt i handenMathias T skrev: Vaddå? finns det något bättre än suzukiförgasare
Samla ihop delarna så ska jag hjälpa dig med elen
Massor!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
det var kraftig ironi i det!MrHawk skrev:Får ju inte ens toytaförgasaren med 1 vacumslang att funka 100 , ibland känns det som man har tummen mitt i handenMathias T skrev: Vaddå? finns det något bättre än suzukiförgasare
Samla ihop delarna så ska jag hjälpa dig med elen
Det bästa man kan göra med en suzukiförgasare är att slå ihäl den med den största släggan
Att montera andra förgasare som inte suttit på motorn orginal ställer så gott som alltid till det,att bestycka en förgasare riktigt är svårare än att byta till insprutning (nästan)
kunde inte sagt det bättre. jag har alltid hatat mjuka tändkablar och ännumer förgasare.Mathias T skrev:det var kraftig ironi i det!MrHawk skrev:Får ju inte ens toytaförgasaren med 1 vacumslang att funka 100 , ibland känns det som man har tummen mitt i handenMathias T skrev: Vaddå? finns det något bättre än suzukiförgasare
Samla ihop delarna så ska jag hjälpa dig med elen
Det bästa man kan göra med en suzukiförgasare är att slå ihäl den med den största släggan
Att montera andra förgasare som inte suttit på motorn orginal ställer så gott som alltid till det,att bestycka en förgasare riktigt är svårare än att byta till insprutning (nästan)
inte för att du har någon glädje av det jag sa nyss (som du redan visste) men i brist på bättre att säga så...
Det roliga är att jag kör nästan exakt samma bestyckning som Anders JB med samma förgasare och motor, men funkar ändå inte...Mathias T skrev::
Att montera andra förgasare som inte suttit på motorn orginal ställer så gott som alltid till det,att bestycka en förgasare riktigt är svårare än att byta till insprutning (nästan)
Aja, funkar bättre än orginalgasaren iaf.. Fast den förgasaren som satt på tysken jag köpte av dig gick jäkigt fint, iaf ett år....
Ska byta till insprut förr eller senare, ska bara bestämma mig om jag ska köra orginal vitara eller bygga eget med megasquirt eller liknande....
I aim to misbehave
MrHawk skrev:Det roliga är att jag kör nästan exakt samma bestyckning som Anders JB med samma förgasare och motor, men funkar ändå inte...Mathias T skrev::
Att montera andra förgasare som inte suttit på motorn orginal ställer så gott som alltid till det,att bestycka en förgasare riktigt är svårare än att byta till insprutning (nästan)
Aja, funkar bättre än orginalgasaren iaf.. Fast den förgasaren som satt på tysken jag köpte av dig gick jäkigt fint, iaf ett år....
Ska byta till insprut förr eller senare, ska bara bestämma mig om jag ska köra orginal vitara eller bygga eget med megasquirt eller liknande....
EFI vitara påstårs ju ska vara lätt att koppla in mer eller mindre Plug and play, jag vet inte bara ryktet.
JB vet nog.
Ja vitara EFI på vitaramotorn som den satt tidigaer på borde liksom vara detTMT skrev:MrHawk skrev:Det roliga är att jag kör nästan exakt samma bestyckning som Anders JB med samma förgasare och motor, men funkar ändå inte...Mathias T skrev::
Att montera andra förgasare som inte suttit på motorn orginal ställer så gott som alltid till det,att bestycka en förgasare riktigt är svårare än att byta till insprutning (nästan)
Aja, funkar bättre än orginalgasaren iaf.. Fast den förgasaren som satt på tysken jag köpte av dig gick jäkigt fint, iaf ett år....
Ska byta till insprut förr eller senare, ska bara bestämma mig om jag ska köra orginal vitara eller bygga eget med megasquirt eller liknande....
EFI vitara påstårs ju ska vara lätt att koppla in mer eller mindre Plug and play, jag vet inte bara ryktet.
JB vet nog.
-
- Beroende
- Inlägg: 1032
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
- Ort: Stockholm
Kvällen jobb var att montera kylet vilket inte är helt lätt eftersom chevan har slangarna på helt fel sida.
Övre slangen gick att använda från donatorvanen och den undre också fast den fick en skarv med ett rör som går under motorn.
Tjena. Då är det väl bara portalerna som saknas ??? Retar mig att din TBI snurrade igång före min Får väl ta och lägga på ett kol om det ska bli någon bil till sommaren ...
Övre slangen gick att använda från donatorvanen och den undre också fast den fick en skarv med ett rör som går under motorn.
Tjena. Då är det väl bara portalerna som saknas ??? Retar mig att din TBI snurrade igång före min Får väl ta och lägga på ett kol om det ska bli någon bil till sommaren ...
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
nja portalerna hamnar nog på min bil och inte på denna och det blir säkert lite mer färg på din,denna är ju mest oljig och "naturoxiderad"Micke valp skrev:Kvällen jobb var att montera kylet vilket inte är helt lätt eftersom chevan har slangarna på helt fel sida.
Övre slangen gick att använda från donatorvanen och den undre också fast den fick en skarv med ett rör som går under motorn.
Tjena. Då är det väl bara portalerna som saknas ??? Retar mig att din TBI snurrade igång före min Får väl ta och lägga på ett kol om det ska bli någon bil till sommaren ...
Fast känner jag ägaren rätt så lär den hamna i närmsta dynghål snabbare än kvickt och då är det lite onödigt jobb med jättefinisch
fast å andra sidan så har jag ett snyggt bockat rör som förbinder motorfästena och ingen kapad och knäckt 4-kantprofil
jo men jag syftade på att slänga i den i en 413 bil.Mathias T skrev:Ja vitara EFI på vitaramotorn som den satt tidigaer på borde liksom vara detTMT skrev:MrHawk skrev: Det roliga är att jag kör nästan exakt samma bestyckning som Anders JB med samma förgasare och motor, men funkar ändå inte...
Aja, funkar bättre än orginalgasaren iaf.. Fast den förgasaren som satt på tysken jag köpte av dig gick jäkigt fint, iaf ett år....
Ska byta till insprut förr eller senare, ska bara bestämma mig om jag ska köra orginal vitara eller bygga eget med megasquirt eller liknande....
EFI vitara påstårs ju ska vara lätt att koppla in mer eller mindre Plug and play, jag vet inte bara ryktet.
JB vet nog.
Så länge vi snackar 8ventilarna så går det utmärkt att bulta över. Kör ju insug/grenrör från 1,3:an på min nu.TMT skrev: he ja nä jag svamlar ju ibland så jag vet väl inte själv vad jag menar men tanken var ju att ha till en 413 motor.
vet du om insug/avgas grenröret passar rakt över? du har väl mekat lite med dom antar jag.
I aim to misbehave
Nä jag bara kastar ut dom fast jag tror att grenrören passar men att portarna inte har 100% samma diameterTMT skrev:he ja nä jag svamlar ju ibland så jag vet väl inte själv vad jag menar men tanken var ju att ha till en 413 motor.Mathias T skrev:Trodde du menade hökens bil,den har ju redan en vitaramotor
vet du om insug/avgas grenröret passar rakt över? du har väl mekat lite med dom antar jag.
ARB spärrar är bra(när dom fungerar)
Sitter sådana på CJ5:an och dom funkade inte och efter lite felsökning så visade det sig att
slangarna läcker
elen är kass
kompressorn kass(tryckvakten)
Nästan jackpot alltså
Just nu så känns lockrights inte helt fel,inte riktigt så mycket som kan gå åt h-e där.
Förresten är ARB reservdelar löjligt dyra så det blir nog "alternativa" delar som gäller
Sitter sådana på CJ5:an och dom funkade inte och efter lite felsökning så visade det sig att
slangarna läcker
elen är kass
kompressorn kass(tryckvakten)
Nästan jackpot alltså
Just nu så känns lockrights inte helt fel,inte riktigt så mycket som kan gå åt h-e där.
Förresten är ARB reservdelar löjligt dyra så det blir nog "alternativa" delar som gäller