Massor!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Massor!
Av projekt!
1,cheva 350TBI och automat i CJ5
2,vw diesel i vitara
3,vw diesel i gul 410
4.försöka få färdigt den där %&¤&%#¤ vitara tävlingsbilen nån gång
5,utöka körkortet till version CE
sedan har jag ett par portaler som väldigt gärna vill hamna under min CJ7:a
Givetvis utförs allt samtidigt så att ingen blir klart
1,cheva 350TBI och automat i CJ5
2,vw diesel i vitara
3,vw diesel i gul 410
4.försöka få färdigt den där %&¤&%#¤ vitara tävlingsbilen nån gång
5,utöka körkortet till version CE
sedan har jag ett par portaler som väldigt gärna vill hamna under min CJ7:a
Givetvis utförs allt samtidigt så att ingen blir klart
Dom köptes på bärenbergskroten för ett par år sedan och har sedan legat och sett ledsna ut rätt länge hos mig,anledningen är att jag är lite "anti"portaler.yoggi skrev:Vart köpte du dina porteler?
Kan du inte lägga upp lite bilder på dina projekt, det är alltid kul
Dom är hyggligt tunga och så behöver man inte tänka längre när man kör,sista årets körning i borås med ohöjd bil har verkligen varit lärorik kan man säga
Annars kan man ju ha en av varje!så man får beslutsångest om vilken bil man ska tayoggi skrev:Jo man har ju alltid lite mera utmatning med ohöjd bil, men å andra sidan bruakr det bli roliga byggen med portaler.
Jag tycker som jag skrev i en tidigare tråd att orginal är roligast, eller väldigt extremt ombyggt. Allting därimellan blir en liten komprimiss.
Inte är det motorn jag har köpt? (eller nästan ialla fall...)Mathias T skrev:Tja vitaran står på tillväxt motorn kan ev bli till salu då det byggs en ny värstingmaskin som kommer att gå på brännolja Den här maskinen kommer garanterat knäcka 2,2bars laddtrycket som jag har i highroofen(och kanske sig själv och en del annat också)
Nädå! jag har fleraMarcus skrev:Inte är det motorn jag har köpt? (eller nästan ialla fall...)Mathias T skrev:Tja vitaran står på tillväxt motorn kan ev bli till salu då det byggs en ny värstingmaskin som kommer att gå på brännolja Den här maskinen kommer garanterat knäcka 2,2bars laddtrycket som jag har i highroofen(och kanske sig själv och en del annat också)
Fick igång CJ´n med 350TBI idag!
En jäkla kabelsallad att reda upp,dessutom gick visst fördelaren åt ett annat håll än vad jag trodde vilket resulterade att tändföljden blev baklänges samt 1m höga eldslågor ur insuget.
Det blev inget foto på dom då jag fick rädda elkablarna till spridarna som sitter just där det brann som värst.
Det hade runnit en del soppa i insuget som sköts upp när den baktände,effekten blev en duktig eldkvast och lukten av svedd gris(lite mindre hår på armarna just nu).
Rätt trevligt med serpentinrem,det tar inte så mycket plats
Efter att ha fått tändkablarna rätt så startade den direkt och gick jämnt och fint,inget man är bortskämd med förgasareländena.
Blir nog fin fart på jeppen då denna maskinen är på 132kw och varvillig!
Den "lilla" datamaskinen som styr det hela!
Får väl hitta en bra och torrt ställe att montera den.
En närbild på TBI spridarna som sitter ovanför ?? lite lustig utformning! samt kablarna som nästan blev grillade
En jäkla kabelsallad att reda upp,dessutom gick visst fördelaren åt ett annat håll än vad jag trodde vilket resulterade att tändföljden blev baklänges samt 1m höga eldslågor ur insuget.
Det blev inget foto på dom då jag fick rädda elkablarna till spridarna som sitter just där det brann som värst.
Det hade runnit en del soppa i insuget som sköts upp när den baktände,effekten blev en duktig eldkvast och lukten av svedd gris(lite mindre hår på armarna just nu).
Rätt trevligt med serpentinrem,det tar inte så mycket plats
Efter att ha fått tändkablarna rätt så startade den direkt och gick jämnt och fint,inget man är bortskämd med förgasareländena.
Blir nog fin fart på jeppen då denna maskinen är på 132kw och varvillig!
Den "lilla" datamaskinen som styr det hela!
Får väl hitta en bra och torrt ställe att montera den.
En närbild på TBI spridarna som sitter ovanför ?? lite lustig utformning! samt kablarna som nästan blev grillade