sukki jukkin min!

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jonko
Forumräv
Inlägg: 571
Blev medlem: fre feb 17, 2006 16:33
Ort: Uppsala/Åland

sukki jukkin min!

Inlägg av jonko » mån feb 20, 2006 18:55

inte så mycket att säga ...

en 410 -83 (FIN)
jag köppte bilen med fastrostad motor vilken inte gick att renovera med billiga medel...
en nortmal sliten 410 motor adopterades och SPOA, julastolar och skivor fram har hittat hit! (japp det var trummor runt om på min bil!)
har även krafttutag på bilen ...
home made Hig-steer har den oxo fått...
winch är inköppt (warn 5000) utan reläbox o joystick, så det tar ett tag inann den hittar på plats...
krypare och nya däck sitter högst på listan ... men men ... studerande med förstora utgifter så blir det så som man själv gör det ... :)

kolla gärna in min knäppa sida som inte tycks funak allt för bra märkte jag nu, jag tror malle får försöka å förklara en ggr till hur det var man skulle göra ... haha
http://web.telia.com/~u73502094/photo.htm

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

jag vet att de där bilderna är värdelösa ... men !!!
Senast redigerad av jonko den mån feb 20, 2006 22:50, redigerad totalt 1 gånger.
/jonko med H4:an

Stenström
Beroende
Inlägg: 1036
Blev medlem: sön feb 19, 2006 12:43
Ort: Olsfors

Inlägg av Stenström » mån feb 20, 2006 19:01

Den var ju fräsig. :D

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån feb 20, 2006 19:01

Åhhh en Tintop! Du anar inte vad avis jag är, älskar den modellen.

Ser ju riktigt fräsh ut i plåten också.

Du har ingen bild på din hi-steer du kan posta ?
I aim to misbehave

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » mån feb 20, 2006 19:57

kolla gärna in min knäppa sida som inte tycks funak allt för bra märkte jag nu, jag tror malle får försöka å förklara en ggr till hur det var man skulle göra ... haha
Jamen, Jonko, den funkar ju till det som är det viktigaste (anser jag) nämligen att kunna dela med sig av sina bilder :D :!:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

jonko
Forumräv
Inlägg: 571
Blev medlem: fre feb 17, 2006 16:33
Ort: Uppsala/Åland

Inlägg av jonko » mån feb 20, 2006 22:39

fräsig ... hmmm joooo visssssst! ni anar inte hur avis jag är på er med soft top å 1.3 orginal å grejjer!

japp den är nästan tätt intill rostfri! jag har lyckats på mina 3 år få fram 2 blommor och lite i durken... dock inte någe farligt på någe vis!
jag skulle ju laga lite på bakskärmarna som hade bubblat ... man jag blästra och sen vart det inte någe på ca ½år ... hahahah och så kan ni ju gissa vad som hände!

och i durken så kanske man inte skulle länmant blöta tidningar kvar under mattan efter vintern när det redan hade fått början ... men men ... det är som tur bara lite på förarsidan under kopplingspedalen... typ 10x10 cm som måste bytas ...

jo visast funkar sidan så där ... men jag har tydligen fyllt upp min 20mb som finns att tillgå ... och så är det massa bilder som inte psaar ihop med varandra ... och inte funkar !

japp ... jag har en par bilder som är dock mycket dåliga ... men jag kan maila de ? dock har jag oxo bilder från nån jänki sida som e bra (min är inte komplett änn(saknar staget från bromsok till armen))
men i övrigt så består den av två p-ändor från feltema ala honda (dom har koniciteten 1:10(och så är man ju honda frälst i övrigt)) och lite vanligt bondjärn ...

fråga gärna någe om det är någe ... nu ska jag ta en öl till ... det är ju min 25års dag i dag ! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
/jonko med H4:an

Frontera
Guru
Inlägg: 2777
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:46
Ort: Dalby

Inlägg av Frontera » mån feb 20, 2006 22:49

Grattis på födelsedagen :rock: :beer: :rock:

jonko
Forumräv
Inlägg: 571
Blev medlem: fre feb 17, 2006 16:33
Ort: Uppsala/Åland

Inlägg av jonko » mån feb 20, 2006 22:55

MrHawk skrev:
Du har ingen bild på din hi-steer du kan posta ?
skämmas!!!!! :shock: :shock: :shock:

du har ju länk i din suzuki bibel till higsteer !!

och det var via dig till dne som jag fick min ide !

http://www.suzuki-4wd.nl/spoa/overhead/

där syns tydligt o klart det stag som jag ska bara jag får tid att fixa (broms ok till styrarm)

observera att detta styruppflyttare bara eliminerar bumsteer och att snäckan blir rak i armen ... inge annat skojj
/jonko med H4:an

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » tis feb 21, 2006 6:20

jonko skrev:
MrHawk skrev:
Du har ingen bild på din hi-steer du kan posta ?
skämmas!!!!! :shock: :shock: :shock:

du har ju länk i din suzuki bibel till higsteer !!

och det var via dig till dne som jag fick min ide !

http://www.suzuki-4wd.nl/spoa/overhead/

där syns tydligt o klart det stag som jag ska bara jag får tid att fixa (broms ok till styrarm)

observera att detta styruppflyttare bara eliminerar bumsteer och att snäckan blir rak i armen ... inge annat skojj
Jo jag har väl koll på det mesta som händer i zukivärlden :wink: Tänkte mest på om du löst det på nåt annat smart sätt :D

Kommer nog beställa styrarm från staterna själv, litar inte på mig själv när det gäller grejer som har med styrning o så o göra... :(

O grattis i efterskott :beer:
I aim to misbehave

jonko
Forumräv
Inlägg: 571
Blev medlem: fre feb 17, 2006 16:33
Ort: Uppsala/Åland

Inlägg av jonko » tis feb 21, 2006 14:20

skämmas kanske e fel ord ... men det var där jag fick iden ialla fall!

det är väll bara till att böja ihop en egen styrarm, om man ska ha en för paralellstaget så måst man väll börja klia sig lite i huve ... men att göra en sån som jag gorde för att endast få bukt på bumpsteer så är det lungt...

apropå staget mellan snäckan och axeln så är det vanlig gänga, då de tar ut varandra så är det ju inget problem det heller!
/jonko med H4:an

transatlantic
Forumräv
Inlägg: 544
Blev medlem: ons mar 22, 2006 22:17
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av transatlantic » lör mar 25, 2006 23:19

Helt klart den snyggaste Suzuki-varianten! Med det låga taket fick formen helt plötsligt balans och proportion...

Undrar om den fanns i Sverige? Den högbyggda versionen med små takfönster längst bak har man ju sett, men denna estetiska fullträff (nåja allt är ju relativt, det är ju trots allt en Suzuki) har jag aldrig snubblat över här i landet...

Någon som vet?
Bild
Mitsubishi Pajero ´01 - Mitsubishi Pajero ´93 - Audi 100 2,3E Quattro ´90 - Nissan KC ´87 - Yamaha Grizzly 700 ´07

jonko
Forumräv
Inlägg: 571
Blev medlem: fre feb 17, 2006 16:33
Ort: Uppsala/Åland

Inlägg av jonko » sön mar 26, 2006 15:53

transatlantic skrev:Helt klart den snyggaste Suzuki-varianten! Med det låga taket fick formen helt plötsligt balans och proportion...

Undrar om den fanns i Sverige? Den högbyggda versionen med små takfönster längst bak har man ju sett, men denna estetiska fullträff (nåja allt är ju relativt, det är ju trots allt en Suzuki) har jag aldrig snubblat över här i landet...

Någon som vet?
Tack :)

men den känns lika vinglig som en dubbeldeckare i skogen ändå fast den är låg :D :lol:
/jonko med H4:an

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 26, 2006 20:41

Jag tror aldrig "suzuki van" såldes i sverige utan det var highroofen som gällde.
"vanen" är helt klart snyggare! det finns rätt så nya sådana att köpa i tyskland om man är sugen


Hittade den här! lite kul då jag nästan är 100% på det är en av dom jag släpat hem från tyskland
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

jonko
Forumräv
Inlägg: 571
Blev medlem: fre feb 17, 2006 16:33
Ort: Uppsala/Åland

Inlägg av jonko » sön mar 26, 2006 21:27

Mathias T skrev:Jag tror aldrig "suzuki van" såldes i sverige utan det var highroofen som gällde.
"vanen" är helt klart snyggare! det finns rätt så nya sådana att köpa i tyskland om man är sugen


Hittade den här! lite kul då jag nästan är 100% på det är en av dom jag släpat hem från tyskland
vad hittade du :?:
/jonko med H4:an

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 26, 2006 21:31

Hrrmmm!
Kan ju vara en bra ide att lägga in länken också! :shock:
http://www.blocket.se/vi/7359515.htm?ca=15_s
Får skylla på att det blev lite sent i går!
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

pjocke
Veteran
Inlägg: 2156
Blev medlem: sön feb 12, 2006 20:50
Ort: Malmö

Inlägg av pjocke » sön mar 26, 2006 21:34

"TV4 får gärna ringa, om ni ger mej ert nummer så jag oxå kan ringa när jag vill!!!"

Vad är grejen med det där? Det står i var och varannan bilannons på Blocket...

Skriv svar