Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Stefan T
- Användare
- Inlägg: 51
- Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:26
- Ort: Bohus
Inlägg
av Stefan T » sön feb 19, 2006 15:56
Sportlovsveckan tillbringades i Thomas (toryd) garage med byte av framfjädrar (40mm högre nu), byte av sprinten till vxlspaken, nytt hjullager hö fram, nya bromsar fram, nya hjulcylindrar bak, dragkroksmontering (tack Buston för kroken!) och en hel del rost som Thomas togs sig ann Tack för hjälpen! Det finns lite bilder att titta på:
http://www.freewebs.com/thoryd/index.htm
-
MrHawk
- Moderator
- Inlägg: 8401
- Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
- Ort: Hestra
-
Kontakt:
Inlägg
av MrHawk » sön feb 19, 2006 16:00
Vad fick du ge för nya bromscylindrar bak? Mina är tvärslut på zukizukin.
I aim to misbehave
-
Stefan T
- Användare
- Inlägg: 51
- Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:26
- Ort: Bohus
Inlägg
av Stefan T » sön feb 19, 2006 16:07
Mekonomenpris 313:- Artikelnr: 03-56580 Vänster sida 03-56581 Höger sida. 88mm långa kolv till kolv. Finns en kortare variant 79mm som är dyrare 413:- Har du två bromsslangar till från kaross till bakaxel så ska du ha två vänster cyl
-
MrHawk
- Moderator
- Inlägg: 8401
- Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
- Ort: Hestra
-
Kontakt:
Inlägg
av MrHawk » sön feb 19, 2006 17:31
Det va ju inte så farligt ändå, då ska jag kolla med min leverantör om han klarar att slå dom priserna.
Suzuki ville ha 980:-/sida när jag kika för några år sen...
I aim to misbehave
-
TMT
- OffroadGeek
- Inlägg: 4563
- Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
- Ort: Vetlanda
Inlägg
av TMT » sön feb 19, 2006 18:14
har du tillgång till svarv kan du göra om dina som sitter på.
svarva upp dom och mixtra till några nya kolvar i rostfritt med packningar.
men det är ju mycket jobb.
-
AndersW
- Guru
- Inlägg: 2860
- Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
- Ort: Bollebygd
Inlägg
av AndersW » sön feb 19, 2006 19:31
Jag tröttnade på skiten på min gamla bil och bytte till nya kolvar, det var nog det bästa jag gjort. Bromsarna blev kalasbra. Däremot så var den dära självjusteringsmekaniskmen (långt ord) svår att få tag på till bra pris.
-
TMT
- OffroadGeek
- Inlägg: 4563
- Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
- Ort: Vetlanda
Inlägg
av TMT » sön feb 19, 2006 20:42
yoggi skrev:Jag tröttnade på skiten på min gamla bil och bytte till nya kolvar, det var nog det bästa jag gjort. Bromsarna blev kalasbra. Däremot så var den dära självjusteringsmekaniskmen (långt ord) svår att få tag på till bra pris.
träligt att jobba med gammal skit man ändå inte får ordning på.
-
Mathias T
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6345
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
- Ort: Nol
Inlägg
av Mathias T » sön mar 12, 2006 22:04
Vad gäller bromsar så är det en mycket bra lösning att byta till siliconbromsvätska som man använder till racingbilar.
Den tar inte åt sig vatten utan stöter bort det och smörjer dessutom.
Nackdelen är att man bör rengöra hela systemet först (spola med t-sprit och blås torrt med tryckluft).
Men sedan behöver man sällan trassla med ihopkärvade bromscylindrar igen.
Och just det ja! den västkan är inte helt gratis heller
-
TMT
- OffroadGeek
- Inlägg: 4563
- Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
- Ort: Vetlanda
Inlägg
av TMT » mån mar 13, 2006 17:07
Mathias T skrev:Vad gäller bromsar så är det en mycket bra lösning att byta till siliconbromsvätska som man använder till racingbilar.
Den tar inte åt sig vatten utan stöter bort det och smörjer dessutom.
Nackdelen är att man bör rengöra hela systemet först (spola med t-sprit och blås torrt med tryckluft).
Men sedan behöver man sällan trassla med ihopkärvade bromscylindrar igen.
Och just det ja! den västkan är inte helt gratis heller
med andra ord gör man det på bilar man planerar att ha kvar länge då.