Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Inlägg av fr006 » sön apr 24, 2011 21:29

Ja nu var det ett tag sen, idag har jag modifierat golvet på förarsidan. Detta för att det blev för lite spel på kopplingspedalen. Det var :evil: -ligt trånkt att komma in med vinkelslip och nibbler mellan pedaler , golv och torped.

Prov om det funkar bättre nu blir på lördag på Sågbacken.

Sam :hello:

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Inlägg av fr006 » fre aug 26, 2011 7:05

Hejsan, det var ett tag sedan det skrevs nåt här.
I kväll (fredag) lastas Red Bull för färd mot High Chaparall. Vi kommer att köra lördag.

Du som föjt tråden får gärna komma och "tjöööta" lite under dan.

Vi ses.

Sam Jens och Rädd Bull

740Hobbe
Hemmastadd
Inlägg: 228
Blev medlem: tis mar 08, 2011 20:05

Inlägg av 740Hobbe » fre aug 26, 2011 23:06

Har inte sett denna tråd förut så måste säga att det är ett väldigt fränt bygge :D och hoppas den fungerar bra nu :)
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av niva_mats » sön aug 28, 2011 19:52

Nu när jag sett den i IRL så är in uppfattning den e så ful att man har svårt att låta bli att gilla den... Får lite Franska rysningar när den kommer farande i leran ..
Sen att Sam tvunget skulle vara lite fin i kanten eller kan det vara så att han höll uppmärksamhet på underlaget så han närapå missade att hälsa på en annan... :roll:
Stybbar och sådant ser ganska fort höga ut i närheten av din bil :wink:
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av fr006 » mån aug 29, 2011 8:02

niva_mats skrev:Nu när jag sett den i IRL så är in uppfattning den e så ful att man har svårt att låta bli att gilla den... Får lite Franska rysningar när den kommer farande i leran ..
Sen att Sam tvunget skulle vara lite fin i kanten eller kan det vara så att han höll uppmärksamhet på underlaget så han närapå missade att hälsa på en annan... :roll:
Stybbar och sådant ser ganska fort höga ut i närheten av din bil :wink:

Hejsan Mats, som jag tidigare skrivit i byggtråden, så har jag inte byggt den för att den skall vara snygg eller häftig. I stället har jag byggt den för att den skall vara funktionell, lätt att reparera, lättskött och rolig att köra.
Efter lite träffar så är bilen nästan så som jag ville ha den, enda smolket i bägaren är dom indiska fjädrarna jag köpte billigt, snålheteh bedrar visheten, dom är fullständig kass, hade nog gått lika bra med plattjärn. Det bli nya fjädrar i vinter.
För övrigt tar den fram där jag vill köra, jag undviker dom största stenarna och dom djupaste vattenhållen. Jag har kommit på att det är lättare att köra runt om efter som bilen är så smal och smidig.

Sen tror jag bestämt att vi stod och pratade en stund på förmiddagen, tror att jag hälsade på er då också.

Ha det så bra.

Sam

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Re:

Inlägg av fr006 » mån aug 29, 2011 8:09

740Hobbe skrev:Har inte sett denna tråd förut så måste säga att det är ett väldigt fränt bygge :D och hoppas den fungerar bra nu :)
Tackar tackar, det var trevligt att höra. Man kan läsa här idag att det tydligen finns olika tycke och smak.

Bilen funkar hur bra som helst, jag har kört ca 10 träffar med den och har inte behövt reparera någonting, motor, växellådor, axlar håller för min körning. Nån liten modifiering har det blivit. I vinter kommer jag att montera skydd på axlarn och under fördelningslådan.

Hejjdå. :hello:


Sam

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av niva_mats » mån aug 29, 2011 8:17

fr006 skrev:[Sen tror jag bestämt att vi stod och pratade en stund på förmiddagen, tror att jag hälsade på er då också.

Ha det så bra.

Sam
Jovist pratades vi två ord... Efter att en annan fick gasta och hojta så du fick stopp på monstret.. :lol:
Det var trevligt att sess.... Får se om det blir gästning i Hästveda vad det lider..
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av fr006 » mån aug 29, 2011 12:32

niva_mats skrev:
fr006 skrev:[Sen tror jag bestämt att vi stod och pratade en stund på förmiddagen, tror att jag hälsade på er då också.

Ha det så bra.

Sam
Jovist pratades vi två ord... Efter att en annan fick gasta och hojta så du fick stopp på monstret.. :lol:
Det var trevligt att sess.... Får se om det blir gästning i Hästveda vad det lider..

Du är alltid välkommen.

Sam

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av fr006 » mån okt 03, 2011 20:48

Så där ja, då var offroadsäsongen över för våran del . Säsongsavslutningen var naturligtvis på hemmaområdet, Sågbacken. En härlig dag med strålande väder, tolv ekipage med glada och trevliga besättningar. Även en del publik fanns på plats. Hoppas att nån eller några fastnar i offroad-träsket.

Rädd Bull har funkat mycket bra under året, det har blivit 10 körtillfällen, 6 på hemmaplan, 3 under SOT och High Chaparall.
Bilen har funkat bra, inga haveri, allt utom fjädrarna har hållit måttet. Dessa kommer att bytas ut under vintern.
Jag skrotade The Beast i helgen och upptäckte att det satt nya Biltemastötdämpare i fram. I bak satt det kraftiga Monroe. Tar nog och flyttar över dom till Rädd Bull. Jag vet att dom främre som sitter där inte är jättebra.
För övrigt kommer det att bli lite småjusteringar, wincharna skall kunna manövreras innifrån förarplatsen. Fäste för de nyinköpta sandstegarna på taket (se http://www.geolander.se).
Kasplåt kommer att bockas till och monteras, har fått ritning av Malle på Bazuki-plåten.
Jag kommer att lämna ritningen till min kontakt inom "klipp och bock" industrin. Jag kommer nog att modifiera den lite sedan med vinklad fram och bakkant, så man inte fastnar så lätt på stubbar och dyligt. Även axlarna kommer att förses med påkörningsskydd.

Men först skall allt göras rent och snyggt. Det blev mycket dyngbadande i helgen.

Bild
Bild
Bild
Bild

Det var allt för denna gången, återkommer när höstkvällarna börjar bli mörka.

Sam :hello:

MattisH
Guru
Inlägg: 2821
Blev medlem: ons sep 01, 2010 21:43
Ort: Vinslöv

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av MattisH » mån okt 03, 2011 21:28

Så skitig var inte tjuren när jag lämnade i lördags!

Provade ni vårt modifierade lerhål ?
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av fr006 » mån okt 03, 2011 21:34

MattisH skrev:Så skitig var inte tjuren när jag lämnade i lördags!

Provade ni vårt modifierade lerhål ?
Vi tog en bäcköverfart som inte används i vanliga fall, nära vältning, men med winschande gick det bra. Sen skulle Jens prova surhålet utmed vägen, som sista körning innan vi skulle hem. Det gick väl sådär. Winschning bakåt, sen placerade Mats sandstegarna i hjulspåren, sen var det bara att gasa. Dagen slutade lyckligt.

Sam

MattisH
Guru
Inlägg: 2821
Blev medlem: ons sep 01, 2010 21:43
Ort: Vinslöv

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av MattisH » mån okt 03, 2011 21:36

Och räddaren i nöden har den fått vara några gånger också:
Bild
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av fr006 » tor okt 06, 2011 17:41

Det har blivit lite rengöring av tillbehören.

Bild

Bild

Sandstegarna var riktigt bra investering. Funka hur bra där det är dyngigt.
Skall göra fäste till dom i vinter.

Sam :hello:

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av fr006 » lör jan 14, 2012 17:45

Hej, det var ett tag sedan jag skrev på forumet. Till min glädje kan jag se att bilderna kommit tillbaka.
Idag har Jens och jag plockat ner en del av Rädd Bull. Tanken är att vi skall byta fjädrar och framaxel.
Även främre stötdämpare skall bytas. Hitta ett par nästan nya Datsun dämpare på "The Beast".
Vi kommer också att sätta på nån sorts skydd på framaxeln. Är det nån som vet var man köper "lock" till "Pipeline", jag har för mig att jag sett nåt på forumet om detta.

Vi ses Sam

JZ
Hemmastadd
Inlägg: 208
Blev medlem: lör nov 26, 2011 18:04
Ort: Tumleberg

Re: Den felade länken "And" numera Rädd Bull

Inlägg av JZ » tor jan 19, 2012 3:44

Hej.
Har just läst igenom din tråd (tog en stund) och måste säga att jag är verkligen imponerad av ditt bygge. :tumbup:

Har själv ingen 4x4 (ännu), men lusläser alla byggtrådar för att få inspiration och tips tills jag själv kan sätta igång med något roligt.

Lycka till i fortsättningen :D

Skriv svar