Sida 3 av 4
Re: Ludvigs Suzuki
Postat: fre dec 06, 2019 22:25
av suzukiludde
Lite färg
Re: Ludvigs Suzuki
Postat: sön dec 08, 2019 20:02
av Fisketorp
Det går undan!
Vad har du för höjd på stötdämpar -"tornen" och längd på det som ska vara där?
Re: Ludvigs Suzuki
Postat: mån dec 09, 2019 20:41
av suzukiludde
Fisketorp skrev: ↑sön dec 08, 2019 20:02
Det går undan!
Vad har du för höjd på stötdämpar -"tornen" och längd på det som ska vara där?
Som singel 21-åring så finns det mycket fritid
Tornen är 49 cm fram och 55cm bak. Värt att notera är att på bakaxeln ligger dem på sidan av axeln och fram ovanpå. Sen bygger axlarna ca 17cm extra emot tex 44 axlar. Ramhöjden i detta koncept med 40" är ca 55-60cm
Airshocksen är profender 2,5x12" från fredrik mahlin.
Re: Ludvigs Suzuki
Postat: mån dec 09, 2019 20:48
av suzukiludde
Framaxeln klar och styrning har hittat dit.
30/60 200mm kolv från fredrik mahlin med hans smidiga leder. Använde unimogs leder i ytterkant. Har Även enkelt flippat unimogs styrstag till framför axeln istället för bakom som det är original.
Ska gå på naven snart så jag får på skivorna så jag kan rulla den för första gången med däcken på.
Skivorna jag kommer använda blir hj60 framskivor. Oken har jag införskaffat från volvo 240 fram. hoppas dem kommer få plats i fälgen, annars siktar det åt volvo 940 turbo fram ok.
Ramen i sin helhet
/Ludde
Re: Ludvigs Suzuki
Postat: lör dec 14, 2019 21:57
av suzukiludde
Grejat lite med naven.
Stora avdragaren fick dammas av
Bearbetning
Svarvat både skivan och navet så dem passar ihop. Skivan är från hj60 fram.
Lite bulthål
Satt som en smäck med fälgarna. 8x17 bedlock från mattias på umeåoffroad. Bultmönster gjorde jag till 6x139,7
Volvo 240 bromsoket provmåttat. skrapar lite i fälgen men får hitta en bra lösning på de
ha de
Re: Ludvigs Suzuki - Super Turbo
Postat: sön dec 22, 2019 19:12
av suzukiludde
Re: Ludvigs Suzuki - Super Turbo
Postat: fre dec 27, 2019 18:36
av suzukiludde
Grejat med bromar. Efter mycket testande med olika ok så gick ett 4 kolvs hj60 ok plats med avkapade öron. Kommer svetsa nya på sidorna i oket.
I väntar på lite delar så har jag fått klart medbringaren på axlarna.
Svarvat och fått in en packbox så nu är axlarna täta med vanliga kardaner
Svarvat till ett till nav med så bara ett kvar..
Re: Ludvigs Suzuki - Super Turbo
Postat: ons jan 15, 2020 19:22
av suzukiludde
Bilen har nu fått bromsar.
hj60 skivor med hj60 ok med nerslipade öron.
Även gjort en lite guide för hur man fixar axlarna till min setup om någon får för att köpa sådana
http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 94#p500094
Mvh Ludde
Re: Ludvigs Suzuki - Super Turbo
Postat: ons jan 15, 2020 21:20
av willys740
Blir ju fint du är ju snart klar
vad kör du med för längd på airschoks en ? Funderar på att köpa det till mitt valp bygge
Re: Ludvigs Suzuki - Super Turbo
Postat: tor jan 16, 2020 18:25
av suzukiludde
willys740 skrev: ↑ons jan 15, 2020 21:20
Blir ju fint du är ju snart klar
vad kör du med för längd på airschoks en ? Funderar på att köpa det till mitt valp bygge
Ajjemen, chassit är klart nu så ska modda på karossen igen snart. shocksen är 2,5x12" från mahlin
Re: Ludvigs Suzuki - Super Turbo
Postat: tor jan 16, 2020 23:31
av willys740
Hur blir karossen då ? Blir den ombyggd med bur ? Rör front rör bak?
Re: Ludvigs Suzuki - Super Turbo
Postat: lör jan 18, 2020 8:58
av suzukiludde
willys740 skrev: ↑tor jan 16, 2020 23:31
Hur blir karossen då ? Blir den ombyggd med bur ? Rör front rör bak?
Karossen blir suzukins. Sen blir det förstås att flytta fram hjulhesen så däcken går fritt och allt sånt. Annars bli det utanpåliggande bur runt om hela bilen. tank,kyl,batteri mm hamnar på flaket
Re: Ludvigs Suzuki - Super Turbo
Postat: lör jan 18, 2020 16:50
av suzukiludde
Re: Ludvigs Suzuki - Super Turbo
Postat: tor jan 23, 2020 15:37
av skogsvild
Riktigt grymt byggt
Imponerad av takten du bygger i
Re: Ludvigs Suzuki - Super Turbo
Postat: lör jan 25, 2020 19:46
av suzukiludde
I väntan på att motor och lådan ska bli klart så har karossen åkt på.
Kompisen kom förbi med sin suzuki
Lite dålig passform
Efter många kapskivor och mycket bortkapad plåt så kom den ner på sina gamla fästen
Röven och bakre delen av golvet åkt väck för ny plåt
Fronten smalades av ca 25cm för att förhoppningsvis inte behöva göra enorma hjulhus
Ha de