projektbilen lever

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

wigert
Användare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons feb 27, 2008 18:58
Ort: Torsås

projektbilen lever

Inlägg av wigert » mån aug 20, 2018 21:53

Bild
Senast redigerad av wigert den fre maj 17, 2019 17:48, redigerad totalt 1 gånger.

Lone Wolf
Beroende
Inlägg: 1169
Blev medlem: lör mar 02, 2013 11:05
Ort: Falköping

Re: projektbilen lever

Inlägg av Lone Wolf » tis aug 21, 2018 15:22

cool
Vill du skriva några rader om bygget?

Bild

wigert
Användare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons feb 27, 2008 18:58
Ort: Torsås

Re: projektbilen lever

Inlägg av wigert » tis aug 21, 2018 17:21

Inte mer än att denna bilen kunde man följa i tidningen 4-wheel drive i början på 90 talet. Janne Frick från Tyresö (bilbyggare) fick i uppdrag av tidningen att bygga om en suzukijeep, för att ställas ut på bilsportmässan Elmia i Jönköping. Dom flesta projektbilar byter ägare några ggr och till slut kanske man inte känner igen dom. Jag har försökt att återskapa och bevara identiteten på denna bilen,även om smärre ändringar är gjorda av en tidigare ägare. Så jag kan inte ta åt mig äran av ombyggnaden, jag har bara försökt återställa den som den var en gång. Det mest iögonenfallande på bilen är väl isf dörrarna, som är nåt tillbehör som redaktionen köpte in,men inte går att få tag i längre. På den tiden jag var med i bazuki klubben var det ingen som sett dessa fabrikstillverkade dörrar någon annanstans, men det kan ju ha ändrat sig genom åren! I övrigt sitter det Rancho förhöjda bladfjädrar på. Regemafälgar med cooperdäck likaså. Bilen har även varit utrustad med turbo, men den var tyvärr bortplockad när jag köpte bilen :cry:
Senast redigerad av wigert den lör aug 25, 2018 10:44, redigerad totalt 1 gånger.

skogis
Forumräv
Inlägg: 762
Blev medlem: mån sep 07, 2009 6:56
Ort: alingsås

Re: projektbilen lever

Inlägg av skogis » lör aug 25, 2018 9:09

fin

Skriv svar