Aktuellt datum och tid: tor nov 23, 2017 3:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: tor nov 02, 2017 12:52 
Offline
Användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 23, 2017 20:43
Inlägg: 21
Ort: Venjan i dalarna
Runekebab skrev:
tackar! Skickat mejl till dom nu, så får vi se vad det blir för pris på två spärrar! :beer:

_________________
No Road? No Problem! :woot:


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tor nov 02, 2017 15:01 
Offline
Beroende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre sep 04, 2009 7:58
Inlägg: 1271
Ort: Växjö
Nu vet inte jag vilken du ska ha, men den som passar min kostar 499 dollar plus frakt och ev tull samt moms, om man inte kan trolla bort det.

_________________
Toyota Lj70


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tor nov 02, 2017 15:52 
Offline
Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 15, 2006 13:20
Inlägg: 3513
Ort: Äspered
Rätt säker på att de använder samma beteckning som ARB. Så troligen RD142 till din bil!?
https://www.arb.com.au/assets/air-locke ... _chart.pdf

_________________
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Nissan Patrol Y60 MWB "Projektet"
Mitsubishi Shogun 3.2DiD "Slit å släng"
En gul militärcykel med punka


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tor nov 02, 2017 18:13 
Offline
Användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 23, 2017 20:43
Inlägg: 21
Ort: Venjan i dalarna
Får tacka för svaren! RD142 är dom spärrar jag ska ha, blir totalt 8200 kronor för två spärrar, då är frakten inräknad, får väll räkna med att det kan bli eventuell tull på det också men det blir ändå billigare än att köpa ARB :beer:

_________________
No Road? No Problem! :woot:


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tis nov 07, 2017 22:20 
Offline
Användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 23, 2017 20:43
Inlägg: 21
Ort: Venjan i dalarna
uppdatering! :beer: nu är höjningssatsen installerad ( kommer en före och efter bild imorgon ) och dieselpumpen tätad, så nu går vi vidare till nästa problem! motorn går ojämt på tomgång, den vitryker och luktar illa, troligtvis har jag hittat felet, när jag öppnade kylarlocket idag när jag nyss startat motorn så forsade det ut kylarvätska, och sedan skummade det och bara steg mer och mer (notera att detta var när jag nyss startat motorn, kylarvätskan var alltså iskall!) och då råder det ju såklart inga somhelst tvivel om vad felet är, en blåst topplockspackning, motorn går ojämt, vitryker, kylarvätska försvinner och kylsystemet bygger tryck trots iskall motor (kan ju också vara en sprucken topp om jag har otur, jag har ingen aning om den har kokat åt förra ägaren) så hursomhelst, till helgen kommer topplockspackningen att bytas, eftersom jag misstänkt att den var trasig sen jag köpte bilen så ligger det redan en komplett packningssats till motorn i garaget och väntar :tumbup: så kommer troligtvis en uppdatering i helgen igen! :poke:

_________________
No Road? No Problem! :woot:


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tis nov 07, 2017 22:26 
Offline
Användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 23, 2017 20:43
Inlägg: 21
Ort: Venjan i dalarna
kan förresten lägga upp ett par bilder här, blir så tråkigt att läsa forumtrådar utan bilder :tumbup:
Bild
Bild

Provar flexet på L200an, icke godkänt :woot:

Bild

Om jag får säga det själv så blev det snyggt med dioder på L200an 8)

Bild

_________________
No Road? No Problem! :woot:


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: mån nov 13, 2017 21:24 
Offline
Användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 23, 2017 20:43
Inlägg: 21
Ort: Venjan i dalarna
dax för en uppdatering igen då! bytte topplockspackning i helgen, så nu sprutar det inte vatten längre, dock går den varm nu, men jag är bombsäker på att det är vattenpumpen då det inte verkar vara nån cirkulation i bilen, den gick inte varm förut, inte säker på varför det är så, men tippar på att det var för att det inte satt nån termostat i så att det blev cirkulation ändå på nått sätt? oklart detdär, den slutade inte heller vitryka, men det har jag två troliga teorier om varför den gör 1. en spridare håller inte riktigt tätt så att det droppar ner diesel i förbränningsrummen hela tiden, eller 2. dieseln är gammal och dålig, jag tog ur lite diesel i en flaska när jag luftade och den var grumlig, det gick inte ens att se igenom den, den luktar även lacknafta. så nästa steg nu är 1. byta vattenpump 2. tömma tanken och se om det blir bättre. 3. löda kylaren då den läcker och jag har nu hittat vart den läcker. 4. service med ny olja och filter, tänkte byta bränslefiltret nu när jag bytte topplockspackning men har såklart fått hem fel filter så det får vänta en stund :zzz: har iallafall åkt en liten kortvända med kryssaren och provat winchen så nu är mitt åksug botat en stund :tumbup: :woot:
Bild
Bild

lite lågt i tak :D

Bild
Bild
Bild

som ni ser har ju snön också anlänt :woot:

Bild

_________________
No Road? No Problem! :woot:


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: mån nov 13, 2017 22:38 
Offline
Användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 23, 2017 20:43
Inlägg: 21
Ort: Venjan i dalarna
Förresten, som ni ser blev det jävligt bra med höjningen :tumbup:

Före!

Bild

Efter :woot:
dålig bild, men skillnaden syns iallafall :beer:

Bild

_________________
No Road? No Problem! :woot:


Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011