Blazer K5an

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

partyvan
Forumräv
Inlägg: 551
Blev medlem: ons feb 16, 2011 23:23
Ort: Mantorp

Re: Blazer K5an

Inlägg av partyvan » ons sep 27, 2017 16:56

Snart dax för ombes fixat blinkers, positionsljus bak samt vart hos glasmästaren som ska skära till nya speglar så dom får jag imorgon beställde även helt ny vindruta hittade en som kommer hem till mig och monterar för 2300 tyckte det va riktigt okey eftersom jag inte kan ta den på försäkringen sen är de bara broms och stänklapparna men dom får vänta tills sista dan så man slipper åka omkring med dom och skämmas.

Bild

partyvan
Forumräv
Inlägg: 551
Blev medlem: ons feb 16, 2011 23:23
Ort: Mantorp

Re: Blazer K5an

Inlägg av partyvan » lör sep 30, 2017 17:43

Nu har jag vart på första körningen gick över förväntan dock så kändes bilen lite stor är första bilen jag kört i skogen med.
Fram knutkorset gick av så halva kardan ligger i ett djupt surhål i Brändåsen :woot:
Tror jag ska sälja denna och köpa nått mindre så man slipper va orolig för och inte kunna köra hem känns säkrare och ha kärra o dra med istället.

Liknande dessa surhål funkade
Bild

Hittade några jeepar
Bild

Öppna rutor va toppen idé
Bild

Här va de dax och åka hemåt
Bild

partyvan
Forumräv
Inlägg: 551
Blev medlem: ons feb 16, 2011 23:23
Ort: Mantorp

Re: Blazer K5an

Inlägg av partyvan » ons okt 04, 2017 22:47

Va visst lite mer än kardan som gick sönder så nu har jag mer och fixa ska se om diff dreven kan va samma i caprice bakaxeln annars så har jag hittat komplett axel men får nog vänta tills lön innan jag handlar mer.

Hmm lite vatten, och är det stenar? :lol:
Bild

Ne bara lite diff drev
Bild

Bild

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Blazer K5an

Inlägg av henke_99 » lör okt 07, 2017 8:03

Grottulf skrev:Det var ju en lite "speciell" höjning...
Jag förstår verkligen att ramen har spruckit!!!
Den där förstärkningen var nog väldigt behövlig även för det främre fjäderfästet.
Gör likadant på andra sidan!

Är det någon förstärkning i sidled för de nedflyttade fästena?

Hur ser höjningen ut bak?

Posta gärna lite mer bilder på det, så kan du få tips om det är något som behöver åtgärdas, för det kan vara lite lurigt med hemmabyggda höjningar.


Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
Jag har sett denna bilen på träffar häromkring i ett gäng år. Den är höjd enbart med nerflyttade fjäderfästen både fram o bak. Dom har inte ens gjort en schackleflip på bakaxeln och inga förstärkningar för att styva upp detta hemmabygge nåt extra.

Jag är faktiskt lite imponerad (eller vad man nu ska kalla det) att bilprovningen godtar detta.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

partyvan
Forumräv
Inlägg: 551
Blev medlem: ons feb 16, 2011 23:23
Ort: Mantorp

Re: Blazer K5an

Inlägg av partyvan » lör okt 07, 2017 22:38

Det ser lite udda ut men har ju hållt i massor år så tror inte det kommer rasa ihop direkt när man är ute o åker :tumbup:

Skriv svar