Aktuellt datum och tid: lör nov 25, 2017 0:06

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: tis aug 29, 2017 9:15 
Offline
Beroende

Blev medlem: tis nov 30, 2010 19:39
Inlägg: 1217
Ort: Göteborg
Kul bygge intressant att se hur du får plats med allt
när jag satte turbo på min 240gd så valde jag att inte ha intercoller för de kände sinte som de skulle finnas plats

_________________
// Noodles aKa Andreas

Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: sön sep 10, 2017 12:18 
Offline
Användare

Blev medlem: ons jun 29, 2016 22:33
Inlägg: 13
Ort: Sundsvall
Ja det är märkligt hur en så pass stor bil kan vara så liten. Har bara grovmåttat alla delar ännu men det verkar som allt får plats, eventuellt kanske batteriet får flytta in under passagerarsätet för att göra plats för en webasto. Tryckrören till/från intercooler får gå genom hjulhusen.

Problemet jag har nu är att kardanaxeln till fördelningslådan är 70mm för kort. Eftersom den är så kort finns det inget axelrör att sticka av och förlänga. Kändes som överkurs för mej att börja svarva och svetsa i splinesdelarna så jag packade ihop alla delar och for till en kardanverkstad som rekomenderade att göra en adapter mellan den trearmade medbringaren från 722.6-lådan och den 8-bultade flänsen på kardan. Om jag skulle snurra till en sådan adapter,borde jag då behålla hardyskivan på medbringaren eller köra stumt? Väldigt tacksam för synpunkter

_________________
Mercedes ML270 -03, daily driver
Mercedes 280GE -89, projekt
Mercedes Mb-trac 700 -83
Honda trx420fe -13
Sherco 290 trial -07, enhjulsdriven


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: fre nov 03, 2017 17:44 
Offline
Användare

Blev medlem: ons jun 29, 2016 22:33
Inlägg: 13
Ort: Sundsvall
Inte mycket till uppdatering eftersom bilen stått orörd i nästan tre månader men lite tvångsskruvning blev det iallafall idag. Eftersom att verkstan fortfarande klassas som byggarbetsplats har jag haft bilen uppallad ute sedan i maj. Idag skulle jag rulla in den för vintervila men då var ena bakhjulet tvärstumt. Blev till att svära några gånger och stifta närmare bekantskap med innanmättet i bakre trumman. Var totalt hoprostat men nu vet jag iallafall hur det ska plockas isär till nästa gång.

Bild

_________________
Mercedes ML270 -03, daily driver
Mercedes 280GE -89, projekt
Mercedes Mb-trac 700 -83
Honda trx420fe -13
Sherco 290 trial -07, enhjulsdriven


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: mån nov 06, 2017 20:42 
Offline
Hemmastadd

Blev medlem: mån aug 26, 2013 16:12
Inlägg: 116
Surt när det bara står och rostar, bromsarna tycker jag dessutom är jäkligt pilliga att pyssla med.

Webasto går att klämma in, sitter uppe till vänster original men det är ganska tight!

_________________
Geländewagen -82 (w460, äventyrsbilen)
Geländewagen -94 (w463, projektbilen)


Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011