Kalles LC HZJ78-T

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Bertilson
Veteran
Inlägg: 2088
Blev medlem: sön sep 16, 2007 22:06
Ort: Borås

Inlägg av Bertilson » ons feb 11, 2009 20:59

Nu börjar jag bli riktigt avundjsuk på din bil :)
Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.

Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » ons feb 11, 2009 22:17

Skoj skoj skoj.... :D
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

kalle
Guru
Inlägg: 2518
Blev medlem: lör apr 07, 2007 14:08
Ort: Söderköping

Inlägg av kalle » mån mar 09, 2009 20:51

I lördags började vi montera turbo :D
Bild
Fredrik går till atack
Bild
Insugsrör med EGR och vevhusvent.kladd
Bild
Grenrör demonterat, alla pinnbult följde med ut utom en som va av sedan tidigare
Bild
Ganska gott om plats faktiskt
Bild
Fästena till turbon rensas, m12x1,25. Blocket är samma som till en hdj80 (1hd-t)
Bild
Ett T-kors på oljetryckskontakten
Bild
Turbon på plats, grenrörspinnbult ingick inte i kitet
Bild
Oljeledning och retur
Bild
Ett lasso att fånga rötter och stenbumlingar med :?
Bild
Värmesköld och nippel till tempgivare monterat på avgashuset
Bild
Så här mycket avgasrör fick man med
Bild
Biltema helsystem 8)
Får se hur länge ja pallar,brölar nog en del...
Bild
luftburk med nytt lock
Bild
Bild
Ser ganska orginal ut tycker jag :roll:



Hittills gick det ganska smidigt...
Senast redigerad av kalle den lör mar 28, 2009 20:15, redigerad totalt 2 gång.

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » mån mar 09, 2009 20:56

:tumbup:
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

dansken
Veteran
Inlägg: 2120
Blev medlem: lör mar 04, 2006 20:14
Ort: Åstorp

.

Inlägg av dansken » mån mar 09, 2009 21:23

Det är nog samma turbosats som sitter på min HZJ73-99a.
Vad är det för turbo är det en CT26???

skoda-15
Hemmastadd
Inlägg: 175
Blev medlem: tis sep 30, 2008 18:24
Ort: knislinge

Inlägg av skoda-15 » mån mar 09, 2009 21:27

snyggt :D
jinan explorer 4*2 150cc atv gul

kalle
Guru
Inlägg: 2518
Blev medlem: lör apr 07, 2007 14:08
Ort: Söderköping

Re: .

Inlägg av kalle » mån mar 09, 2009 21:33

dansken skrev:Det är nog samma turbosats som sitter på min HZJ73-99a.
Vad är det för turbo är det en CT26???
köpte det från all american imports i holland,dom plockar i hop det mestadels av toyotaprylar.och låter tillverka en special siliconeslang till insuget

vet inte va turbon heter men det är väll samma som sitter i hdj80

dansken
Veteran
Inlägg: 2120
Blev medlem: lör mar 04, 2006 20:14
Ort: Åstorp

Re: .

Inlägg av dansken » mån mar 09, 2009 22:13

kalle skrev:
dansken skrev:Det är nog samma turbosats som sitter på min HZJ73-99a.
Vad är det för turbo är det en CT26???
köpte det från all american imports i holland,dom plockar i hop det mestadels av toyotaprylar.och låter tillverka en special siliconeslang till insuget

vet inte va turbon heter men det är väll samma som sitter i hdj80
Min bil kommer från holland så då är det säkert samma...
Min har samma som 80:n (CT26)

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » tis mar 10, 2009 11:48

Snyggt! Kul när det görs så ordentligt...

Mvh Joel
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

mattebigge
4x4xnerd
Inlägg: 5922
Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
Ort: Söderhamn
Kontakt:

Inlägg av mattebigge » tis mar 10, 2009 12:58

Ja vilken jädra skillnad mot hemsvetsade grenrör och hopplock, även om det är skickligt att få ikop HPD, så blir det sällan nån finish.. :tumbup:
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Inlägg av macke » tis mar 10, 2009 14:17

mattebigge skrev:Ja vilken jädra skillnad mot hemsvetsade grenrör och hopplock, även om det är skickligt att få ikop HPD, så blir det sällan nån finish.. :tumbup:
hemsvetsade grenrör är ju ballt.
TGB 13

kalle
Guru
Inlägg: 2518
Blev medlem: lör apr 07, 2007 14:08
Ort: Söderköping

Inlägg av kalle » tis mar 10, 2009 17:18

macke skrev:
mattebigge skrev:Ja vilken jädra skillnad mot hemsvetsade grenrör och hopplock, även om det är skickligt att få ikop HPD, så blir det sällan nån finish.. :tumbup:
hemsvetsade grenrör är ju ballt.
Håller med er båda,skulle va kul o prova att smida ihop nått själv på en gammal BJ eller nått.

mudmike
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: sön feb 18, 2007 19:50
Ort: Ringarum

Inlägg av mudmike » tor mar 12, 2009 7:40

Sådärja kalle.


Välkommen till stressfläkt-träsket. Bättre sent än aldrig. Låter gött med raka rör... En turbosexa ÄR rätt väg...
Be Smart Drive Safe Stay Legal

carfrigge
Veteran
Inlägg: 2410
Blev medlem: tor maj 10, 2007 21:06
Ort: Linköping

Inlägg av carfrigge » tor mar 12, 2009 7:43

mudmike skrev:Sådärja kalle.


Välkommen till stressfläkt-träsket. Bättre sent än aldrig. Låter gött med raka rör... En turbosexa ÄR rätt väg...
ja, iaf. om cylindervolymen överstiger 4,0...... :wink:


(kunde inte låta bli :D )
*Fredrik Bergström*

http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;



Kör:
300GD
X5 35D

mudmike
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: sön feb 18, 2007 19:50
Ort: Ringarum

Inlägg av mudmike » tor mar 12, 2009 19:30

Jag ska fan ta fram hålsågen 108millimetarn o gröpe ut blocket............. :twisted: :twisted: :twisted:
Be Smart Drive Safe Stay Legal

Skriv svar