kalle skrev:Vad FET den blev med Mudzilla 37"era
Bromsar är ju inte fel häller
Kommer o kollar direkt när jag semestrat klart!
Du är alltid välkommen men först ska du visa oss runt i Rayong
//F
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
kalle skrev:Vad FET den blev med Mudzilla 37"era
Bromsar är ju inte fel häller
Kommer o kollar direkt när jag semestrat klart!
Smart såå smart....carfrigge skrev:Enklare än det låter, vid friktion uppstår värme. Hög friktion = högre temperatur således mer bromsverkan på det hjulet som har högst temperatur efter ett bromsprov.olle67 skrev:De där med ir termometer o bromsarna får du gärna förklara mer om....
Sedan justerar man bromsarna på dom tre med lägre temp så det blir samma värde.
Vips så har man perfekta & jämna bromsar
Detta är finjusteringar alltså, grovjusteringen gör du på lyften innan du testkör
//F
olle67 skrev:Smart såå smart....carfrigge skrev:Enklare än det låter, vid friktion uppstår värme. Hög friktion = högre temperatur således mer bromsverkan på det hjulet som har högst temperatur efter ett bromsprov.olle67 skrev:De där med ir termometer o bromsarna får du gärna förklara mer om....
Sedan justerar man bromsarna på dom tre med lägre temp så det blir samma värde.
Vips så har man perfekta & jämna bromsar
Detta är finjusteringar alltså, grovjusteringen gör du på lyften innan du testkör
//F
Näe dom växer ju inte på träd dessa godbitar!carfrigge skrev:Felix skrev:Riktigt nice! var det ett klipp?
Trevligt att motorn redan var turbokonverterad!
vore kul att se lite med helhetsbilder på hela bilen! '
Ser väldigt skonad ut från rost, även så i verkligheten?
Klipp vet jag inte men i förhållande till utbudet på såna här reliker var det inom ramarna tycker jag
& personligen tycker jag inte priset det viktigaste på en entusiastbil.
Rost finns men begränsat som tur är
Nu skall sonen & jag till jobbet för att fortsätta renoveringen !
//F
carfrigge skrev:Enklare än det låter, vid friktion uppstår värme. Hög friktion = högre temperatur således mer bromsverkan på det hjulet som har högst temperatur efter ett bromsprov.olle67 skrev:De där med ir termometer o bromsarna får du gärna förklara mer om....
Sedan justerar man bromsarna på dom tre med lägre temp så det blir samma värde.
Vips så har man perfekta & jämna bromsar
Detta är finjusteringar alltså, grovjusteringen gör du på lyften innan du testkör
//F
carfrigge skrev:Så, nu har den fått tillbaka sitt trevliga nylle
Avundsjuk!!!!
Vart sjuk cool med 37"..
Roligt att grabben vill va med, försöker få min grabb (4år) att va med å skruva lite.
Men han tröttnar ganska fort.
Dock så gillar han att va med å åka i skogen.
Jag kollade på många sånna här.
Dock så föll valet på en Mazda pickis istället..
Gick inte att undvika köpet för de priset!
Men den dan jag får mer plats så kommer den platsen tas upp av Toyota.
//F
ewoldern skrev:Jäkligt cool bil, nu förstår jag varför din snygga gröna var till salu
Har du lust och lägga upp någon bild på hur det ser ut med turbo konverteringen?
Har funderingar på att göra det framöver på min Bj nämligen..