Min Toyota LJ70

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Min Toyota LJ70

Inlägg av BorkJonas » tor feb 16, 2006 9:17

Bild
(bilden har jag stulit från Malles hemsida www.mallesoffroad.se)

Det är en Toyota LJ70-87 års modell. Den har en fyrcylindrig 2.4l Turbodiesel på 86 ysstra hästkrafter. :shock:

Den är utrustad med en ARB Bullbar, i den sitter det en Warn 8274 Winch. Det sitter lite högre spiraler fram en orginal (för att kompensera för Winchen) Det sitter Mickey Thompson Baja Claw 33x13.5-15 på den. Den har AGA diff bak. Annars är allt orginal!

Denna bilen tänker jag tävla med i Challenge i år! Dock kommer den att modifieras lite till innan första tävlingen! Förhoppningsvis blir det en sväng till Polen med den också.... och kanske Danmark.....
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » tor feb 16, 2006 10:09

Vad ska du bygga om mer innan du börjar tävla med den? Ser hyffsat smidig ut även om den är stor (jämfört med suzuki)

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » tor feb 16, 2006 12:54

(bilden har jag stulit från Malles hemsida www.mallesoffroad.se)
Ånää, ingen beskyller dig för stöld :shock: Alla mina bilder får användas fritt av vem som än har glädje av dom, dock uppskattar jag hänvisningen til mig och min sida oerhört :tumbup: :rock:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » tor feb 16, 2006 13:58

yoggi skrev:Vad ska du bygga om mer innan du börjar tävla med den? Ser hyffsat smidig ut även om den är stor (jämfört med suzuki)
Den är riktigt smidig! Gillar den skarpt! Jag skall höja den en liten bit, snorkel skall på, bur skall byggas, batterierna skall bytas, belysning skall på. Sen vill jag få råd med ARB spärr fram och bak.....
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » tor feb 16, 2006 14:01

Malle skrev:
(bilden har jag stulit från Malles hemsida www.mallesoffroad.se)
Ånää, ingen beskyller dig för stöld :shock: Alla mina bilder får användas fritt av vem som än har glädje av dom, dock uppskattar jag hänvisningen til mig och min sida oerhört :tumbup: :rock:
Tack Malle!!! Schysst att jag får låna dina bilder! Klart jag länkar till dn sida.....du är ju med där det händer!
:lol: :rock:
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » tor feb 16, 2006 22:35

Den är riktigt smidig! Gillar den skarpt! Jag skall höja den en liten bit, snorkel skall på, bur skall byggas, batterierna skall bytas, belysning skall på. Sen vill jag få råd med ARB spärr fram och bak.....

Den kommer säkert bli häftig, arb är ju det klart coolaste och bästa, synd att det kostar så mycket bara. Men smakar det så kostar det...

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » fre feb 17, 2006 8:01

yoggi skrev:
Den är riktigt smidig! Gillar den skarpt! Jag skall höja den en liten bit, snorkel skall på, bur skall byggas, batterierna skall bytas, belysning skall på. Sen vill jag få råd med ARB spärr fram och bak.....

Den kommer säkert bli häftig, arb är ju det klart coolaste och bästa, synd att det kostar så mycket bara. Men smakar det så kostar det...
Endast det bästa är gott nog!!! JAG anser att det inte finns några vettiga eftermarknadsalternativ (visst jag vet att det finns orginal manuella spärrar)...jag vill kunna bestämma själv när jag vill ha fulldiffat eller inte! Men visst priset är ju ungfär 4 gånger så högt som exempelvis Lockright! Men va f-n jag lägger ju redan var enda surt förvärvad krona på min Offroad hobby, så varför inte fortsätta!
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

dansken
Veteran
Inlägg: 2120
Blev medlem: lör mar 04, 2006 20:14
Ort: Åstorp

ARB spärrar

Inlägg av dansken » tis apr 11, 2006 9:28

Sen vill jag få råd med ARB spärr fram och bak.....
Du måste ju uppdatera!!!

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: ARB spärrar

Inlägg av Lasse Suzican » tis apr 11, 2006 9:51

dansken skrev: Du måste ju uppdatera!!!
Håller med.... Gick hemresan bra?
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: ARB spärrar

Inlägg av BorkJonas » tis apr 11, 2006 11:40

lasse suzicán skrev:
dansken skrev: Du måste ju uppdatera!!!
Håller med.... Gick hemresan bra?
Ja... Men jag blev stoppad av harri på vägen hem, men dom snälla noga att låta mig köra vidare hem... (glömt besiktiga biltransporten) :shock:.
Så nu är kj70:n hemma, så jag kan börja bygga ny bil till nästa säsong...

Jepp, då har man beställt air lockers 8)
Fick även köpa en 8274 till av världens bästa "dansken"som ska monteras bak på bilen...
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Skriv svar