Fan vad längesedan man la in några bilder på denna sida. Har haft fullt upp vår, sommar och höst med bygge av redskapsbod i torpet, byggt om lite i garaget, åkträffar i skogen och allmän slöhet. Köpte även en C70 för en billig peng som jag fixade upp och sålde dyrt
Har faktiskt hunnit med lite på "den svarta" och lite kärlek på "den röde" innan bilprovningen.
Det började på våren med att jag tappade drivning på "den röde" när jag skulle ut till torpet en förmiddag
Kopplade in drivningen på framaxeln för att kunna komma av vägen och invänta kompisen med släpvagn
När jag skulle köra upp bilen på släpet så upptäckte jag detta
Drivaxeln hade åkt ur
Väl hemma i garaget tog jag bort drivaxeln och såg att lagerringen hade åkt ur på axeln
Krympringen hade glidit på axeln, visade sig att den hade fel innerdiameter.
Bara byta lager, som Sukkaåkare har man ju sånt ligger på hyllan
När man har en kompis som håller på och karvar i toppa och är duktig på det så är man ju tvungen att lämna in en topp för att testa om det blir bättre.
Utförligare test och rapportering sker när det blir lite varmare
Maj kom och med den en inbjudan till bilprovningen. Visste att det fanns lite att göra men fullt så här mycket trodde jag inte att det var, men jag har ju svets och mycket plåt
Lika mycket rost på båda sidor, nya karossfästen fick byggas
Höll på att kapa bort en bit av tummen, men nära skjuter ingen hare
Lite rikt och ny färg på kofösarstaketet
Ser lite ledsen ut. Nya binkers och parkljus i ledutförande
Gotland Grand National på tv´n i bakgrunden (en kompis åkte så man var ju tvungen att kolla)
Samma dag som besiktningen så får jag någon typ av elproblem så jag kan inte starta bilen.
Lokaliserar problemet till tändningslåset
När jag monterar bort ratt så händer detta
3 timmar kvar till bes
Lyckas gänga om till M12 så att jag kan skruva dit ratten iallafall.
30 minuter kvar till bes och äntligen fär jag igång bilen
Några minuter tillgodo så står jag utanför billotteriet
Väl därinne så får jag 3st 2:or, läck på avgas, rosthål på fjäderfäste (glömde att svetsa innan) och glapp styrled höger
Avgas och rosthål fixades omgående men lite värre med styrstaget.
Visade sig vara enklare att göra nytt med uniballar och hydralrör
Bilen gick igenom 2:ndra gången med bravur