Sida 6 av 6

Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd

Postat: sön mar 29, 2015 18:38
av skogis
har prova att koppla in givaren provisoriskt och det funkar :jump: :jump: :jump: :jump: :jump:
nu har jag orginal varvräknare till bensinaren fungerande till en diesel
http://www.reservdelar24.se/metzger-1810905.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild

Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd

Postat: sön apr 19, 2015 19:31
av skogis
gett trädgårds bilen lite kärlek kollat över oljor smörjat bromsar m.m
den vita är lite bättre
låg under den svarta idag fy faaan vad det kan rosta :mrgreen: :mrgreen:
Bild

Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd

Postat: mån apr 27, 2015 15:26
av Sami.b.
Jag har en pump med 12mm element i om du är intresserad, har för mig det är 8mm original (om det är samma motor som i VW 1.9 TDI)
Har även grenrör med turbo om du inte har det

Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd

Postat: mån apr 27, 2015 19:36
av skogis
mer effekt är roligt vad kan det göra i effekt samt pris

Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd

Postat: tor jul 16, 2015 18:37
av per-ole
hej har börjat montera en AEF motor i min samurai nu har du nån bild på hur du slipade på baksidan av pumpen? tack på förhand

Re: diesel ombyggnad samurai hjälp behövs

Postat: sön jan 13, 2019 19:21
av hovbyholm
skogis skrev: lör apr 05, 2014 8:04 tror den heter aef och den funkar kanon.
man behöver en liten startmotor från vitara och så fick jag böja om oljestickan.
fick även göra en liten operation av pumpen på baksidan under pumpen sitter startspärren som sitter i serie med stoppventilen , fick slipa bort plåtskyddet för kablarna där så jag kunde koppla bort startspärren.
Kan du utveckla hur du tog bort spärren
Häller på med samma motor
Mvh Jörgen

Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd

Postat: sön jan 13, 2019 20:45
av skogis
Stopp magneten sitter på ovansidan av pumpen och är skyddad av en plåt, som sitter vid spridarrören ovh i nåt denna plåt behöver tas bort så man kommer åt stoppventilen. Jag slipade bort den för att slippa ta bort så mycket. På stoppmagneten är det två kablar jorda den ena och koppla tändningsplus till den andra.