Patrol-garaget

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Patrol-garaget

Inlägg av Roger Patrol » ons jan 18, 2017 22:49

blir en riktig stridsvagn :D
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Patrol-garaget

Inlägg av K J H » tor feb 23, 2017 18:58

Lite bilder från dagen....
Äntligen sista bygget klart, en sån vanlig grå bil med det vanliga på :mrgreen:
Tänkt att använda som träffbil till tantröda 61an e klar...

Bild

Bild

Nu kan ja fortsätta äntligen med denna...
Gjorde en hasplåt under stötfångaren, o även ett skydd för bakre styrstaget!
Styrstagsskyddet har jag klurat länge på... känns ju som det är svagaste punkten i skogen på y60 o y61 :roll:

Bild

Bild
#patrol-garaget

zurfer
Forumräv
Inlägg: 504
Blev medlem: lör aug 11, 2012 18:18
Ort: Nässjö

Re: Patrol-garaget

Inlägg av zurfer » tor feb 23, 2017 20:33

snyggt, du har ju lite bilar o välja på nu. :mrgreen: :D

smart lösning på styrstaget, har själv krökt mitt lite. men blir det inte skyddet lägsta punkten nu då?

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Patrol-garaget

Inlägg av K J H » tor feb 23, 2017 21:13

zurfer skrev:snyggt, du har ju lite bilar o välja på nu. :mrgreen: :D

smart lösning på styrstaget, har själv krökt mitt lite. men blir det inte skyddet lägsta punkten nu då?
Tack :D
Jo man kröker eländet titt som tätt...
Nja,så här ser det ut när man fotar från marken... skyddet lutar upp mot axeln så det är gjort för att kunna hasa på... rakt framifrån ser man det knappt...

Bild
#patrol-garaget

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Patrol-garaget

Inlägg av Roger Patrol » tor feb 23, 2017 23:12

Blir kanon m en exra offroad patrol :jump:
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Ericsson
Hemmastadd
Inlägg: 153
Blev medlem: ons okt 02, 2013 21:06
Ort: Hällevadsholm

Re: Patrol-garaget

Inlägg av Ericsson » fre feb 24, 2017 9:46

Riktigt snygg och smart lösning på den hasplåten :D
Andreas Ericsson 0704036733
Nissan Patrol Y60 GR

Mecu
Rutinerad
Inlägg: 292
Blev medlem: sön sep 12, 2010 22:23
Ort: Hedemora
Kontakt:

Re: Patrol-garaget

Inlägg av Mecu » fre feb 24, 2017 15:27

Trevlig lösning på parallellstagskydd Kalle, det blir kul att se hur det funkar! :) Om du inte förstärker plåtarna där de är smalast precis under axeln misstänker jag att dock att det kommer böja sig där då momentet kommer bli rejält då det ska hasa över hinder.

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Patrol-garaget

Inlägg av K J H » fre feb 24, 2017 19:08

Svårt att se men det är en 6mm plåt bockad två ggr så har svårt o tro den ska vika sej.. har testat o ställt en pallbock mitt på skyddet o det var inga problem..
Men om oturen är framme så är det konstruerat så att bara går att vika ner om man släpper två övre muttrarna... testat, o går på ett par minuter :wink:

Skyddar ju även från att saker hakar i styrstaget, inte bara för smällar underifrån..
Dom ggr jag böjt det , har stubbar halkat emellan utrymmet mellan axel o stag... o det kan det inte längre :tumbup:

Men det visar sej :D
#patrol-garaget

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Patrol-garaget

Inlägg av Roger Patrol » lör feb 25, 2017 15:35

helt rätt kalle , käns betydlig bättre än att göra höjning några cm på staget , då är det ju precis lika utsatt , dom cm gör samma eftekt som å dricka sig full på lättöl :mrgreen:
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Patrol-garaget

Inlägg av K J H » lör feb 25, 2017 18:06

Roger Patrol skrev:helt rätt kalle , käns betydlig bättre än att göra höjning några cm på staget , då är det ju precis lika utsatt , dom cm gör samma eftekt som å dricka sig full på lättöl :mrgreen:
Haha spännande jämförelse där :lol:

Mjo klurade lite på magnus ide där , är ju klart intressant... men jag vill nog gärna försöka skydda själva staget istället! Visst slipper man nåra stubbar med att höja upp det, men om nästa stubbe är 30 mm högre eller vad man nu klossar staget så hakar det ju i allafall..
Jag upplever att tomrummet mellan axel o stag är själva problemet... för mej iaf..

Tänk va tråkigt om alla tänkte likadant , det är ju därför forumet är så bra...
Bolla ideer 8)
#patrol-garaget

Mecu
Rutinerad
Inlägg: 292
Blev medlem: sön sep 12, 2010 22:23
Ort: Hedemora
Kontakt:

Re: Patrol-garaget

Inlägg av Mecu » lör feb 25, 2017 18:18

Visst är det så, rätt byggda tror jag båda metoderna funkar och ett av nöjena med offroad är att hitta nya lösningar på sånt som strular! :)

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Patrol-garaget

Inlägg av K J H » lör feb 25, 2017 18:40

Mecu skrev:Visst är det så, rätt byggda tror jag båda metoderna funkar och ett av nöjena med offroad är att hitta nya lösningar på sånt som strular! :)
Exakt Magnus!! :tumbup:
#patrol-garaget

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Patrol-garaget

Inlägg av K J H » sön feb 26, 2017 19:33

Dagens bild från patrolgaraget
Bild

Ska göra klart islandsbilen för besiktning, sen blir det blocket... har inte tid, plats o ork o spara på alla bilar.. är ju offroad jag vill åka - o den är inte optimal på det :roll:

... ska stjäla rogers kanonide med o ha lysen under backspeglarna! Tyckte det var skitsmart :tumbup:
Bild
#patrol-garaget

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Patrol-garaget

Inlägg av Roger Patrol » sön feb 26, 2017 19:42

tuffa lampor :) bättre än mina Julas 99kr
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Patrol-garaget

Inlägg av K J H » mån mar 20, 2017 20:04

Besikting på denna om en vecka exakt...
Blir ju intressant å se vad sbp tycker om flyttade hjulupphängningar, jättebreddare och hjälpstyrkolv.. :nailbite:

Bild
Senast redigerad av K J H den lör mar 25, 2017 16:13, redigerad totalt 1 gånger.
#patrol-garaget

Skriv svar