Nissan Patrol Y61 - såld

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av K J H » mån jul 22, 2013 21:56

zurfer skrev:
K J H skrev:
Bra jobbat! Var de svårt å byta kamrem? Gick du efter nån instruktion näru spände remmen? Vart köpte du delarna? Mkt frågor haha men behöver byta på min me... Fick med en rem men inga rullar:(

svårt o svårt. det tog kanske 3 timmar eller nått. de som var lite jobbigt var att ta bort remskivan på vevaxeln, min avdragare precis fick plats mellan kylaren o remskivan. tar man de bara lugnt så går de bra. se till att du spänner remmen ordentligt bara, den lilla fjädern som sitter där lyckades inte sträcka min tillräckligt så jag fick snurra lite på remhjulen så sträcktes den ordentligt.

här har du en handbok om din nissan som jag kikade lite i http://www.nissan-4x4.ru/Razdeluy/Remon ... opencat=46

delarna köpte jag från japan (gjorde en liten special beställning med lite udda grejer), men rullarna går ju att få tag i överallt.

hoppas de rättade ut lite av frågetecknen.
Ok tackar! btw... har du åxå bromsproblem? hade åxå det innan ja luftade lastkännarventilen flera ggr...
#patrol-garaget

zurfer
Forumräv
Inlägg: 504
Blev medlem: lör aug 11, 2012 18:18
Ort: Nässjö

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av zurfer » tis jul 23, 2013 9:40

lastkännarventilen säger du.. jag tittade på den men orkade inte avlufta den, tänkte att om man avluftade bak mkt så kom det med ut. :| vad hade du för problem då?

min abs går i under 20 km/h , o bilen drar lite till höger.

men de kan vara nått med abs givaren med. när man kör på 4-hjulsdriften i så börjar den lysa ibland o då funkar bromsarna klockrent

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av K J H » tis jul 23, 2013 11:20

Ja hade problem me att pedalen kändes lite svampig... men de bromsa bra ändå. va bara jäkligt irriterande :?

hmm... kan det va nån givaren som bråkar?? på min tänds den när man vrider på diffspärren men det ska visst va så :D
#patrol-garaget

zurfer
Forumräv
Inlägg: 504
Blev medlem: lör aug 11, 2012 18:18
Ort: Nässjö

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av zurfer » ons jul 31, 2013 21:43

har då fått lite paket igen :)

Bild

fästet satt ju på när jag köpte den.

Bild

denna dök upp från sigicon :)

Bild

paket från polen (fick hjälp av StarvinMarvin) :beer:


Bild

Bild

så blidde det. sticker ju inte ut allt för långt heller (eller?).
funderar på om man ska köpa nån snabbkontakt till ström kablarna eller om man kan stå o skruva fast/bort på batteriet när man ska på träff. blir ju inte jätte många gånger på ett år

over and out

(lite stora bilder lr?)

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av K J H » tor aug 01, 2013 22:29

Ska bli intressant å se hur den funkar !! Har beställt likadan :beer:
#patrol-garaget

zurfer
Forumräv
Inlägg: 504
Blev medlem: lör aug 11, 2012 18:18
Ort: Nässjö

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av zurfer » ons aug 14, 2013 18:30

händer inte mkt här. hittade en bild från Ren väg träffen

Bild

har även beställt ett till däck + fälg så man har ett reserv om nått skulle hända.

måste kolla upp om generatorn är ok med, lyckades tömma batteriet när jag winchade. (tur de e disssel)
tror inte att den gillade att bada i leran i Skövde...

zurfer
Forumräv
Inlägg: 504
Blev medlem: lör aug 11, 2012 18:18
Ort: Nässjö

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av zurfer » tis aug 27, 2013 21:34

tittade på generatorn, gegga o skit mellan (troligtvis) dioderna, pillade lite försiktigt o de började ramla sönder, plus att de smält lite i anslutningen inne i .

Bild

beställde bättre begagnad för rimlig peng. tryckte dit den idag så nu laddar den som de ska igen :mrgreen:

Bild

när jag ändå var där o rotade åkte detta bort :

Bild
insugsrör till turbon. i mina ögon ser det skräp ut. alldeles för snävt böjt plus väldigt smalt. sitter en plåt med en massa hål i vid utbuktningen, ska de vara en typ av ljuddämpare? fick dock ingen bild på detta.

funderar på om man kan få tag i en fläns så man kan bygga nått eget med silikon böjar o lite avgasrör från racetema? eller nån vänlig själ som vill skära ut en sån fläns till mig?
Bild

KinneKulle4x4Offroad
Forumräv
Inlägg: 654
Blev medlem: mån apr 16, 2012 21:07
Ort: Götene/skaraborg
Kontakt:

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av KinneKulle4x4Offroad » ons aug 28, 2013 17:18

racetema?
:lol2: så snat! :lol:
KinneKulleOffroad-crew
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad


Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks

Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..

zurfer
Forumräv
Inlägg: 504
Blev medlem: lör aug 11, 2012 18:18
Ort: Nässjö

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av zurfer » tor sep 12, 2013 21:10

börjat på en prototyp nu.. ser bättre ut iaf med böjarna, men min svets lämna en del att önska :(

Bild

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av K J H » tor sep 12, 2013 21:38

Ser bra ut, tror du kommer känna lite skillnad faktiskt.. Avgaserna slipper krocka me en 90-böj det första dom gör!!
Hur gjorde du flänsen?

De va en bra ide... Måste nog åxå göra så hehe :tumbup:
#patrol-garaget

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av Roger Patrol » tor sep 12, 2013 21:44

när jag satte snorkel på den första y60 jag hade så var det med saker ända från turbon å då var det en lång mjuk böj i gummi,,, undrar om den inte var förbi motorfästet, minns inte, men jag behöver också operera om den galna böjen
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

zurfer
Forumräv
Inlägg: 504
Blev medlem: lör aug 11, 2012 18:18
Ort: Nässjö

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av zurfer » tor sep 12, 2013 22:08

mm det är trångt där.. det är insugsröret till turbon, KJH

flänsen fick jag utskuren av en som jag stött på, på jobbet, men vet inte redigt vad det är för material, svårt att få svetsen att fästa tycker jag.

har en ritning på den om någon e sugen, fast nu i efterhand så skulle jag ha gjort den någon mm större :p

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av K J H » tor sep 12, 2013 22:24

Jaaa just de ere!! Fick de inte å stämma.. Vet att ja sett den dära snäva böjen på bilen men inte när ja låg under å byggde avgas.. :idea:
Men e nog nyttigt o få bort den iaf!!

Har du testat xtr winchen än? Fick på min idag o kopplar in den imorrn! Vet du vad den blå kabelsnutten bakom reläboxen är? Antenn till fjärren kanske?? Va inte lätt å veta hur man skulle koppla... Men som tur e kom ja på att en polare har polsk fru :tumbup: så hon översatte :mrgreen:
#patrol-garaget

zurfer
Forumräv
Inlägg: 504
Blev medlem: lör aug 11, 2012 18:18
Ort: Nässjö

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av zurfer » fre sep 13, 2013 6:30

Hoppas att de gör nått... :)

Angående winchen så har jag bara "torr" winchat. Iom att min generator var paj, men jag har dragit bilen framåt samtidigt som jag bromsade, funkade fint.

Ja du har ju en lite sladd, kort utan kabelsko på, det är antennen, sen har jag en svart tunn kabel med kabelsko den la jag tillsammans med jord från batteriet. Vet inte om de e rätt, men de funkar ju.

zurfer
Forumräv
Inlägg: 504
Blev medlem: lör aug 11, 2012 18:18
Ort: Nässjö

Re: Nissan Patrol Y61

Inlägg av zurfer » mån sep 16, 2013 20:13

nu sitter de på plats,

Bild

tyckte att de blev lite mindre "slurpande" från turbon, men de var ett tag sen jag körde den nu.


pillade dit dessa med, bling Bling :P
temp givaren e inte inkopplad än. vet inte redigt vad de blir smidigast att sätta den. :? sen e de ju konstig gänga på den med.

Bild

hann även med att byta packningen på vänster king-pin eller va de heter. (där de svänger)

Skriv svar