Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Halloj!
Jag hann med lite i garaget i Söndags trots att det inte var planen!
Monterade nya glidbultarna och slog ihop bromsoken med nya klossar och hängde dit dom efter jag suttit på naven med nya lager, packboxar samt skivor. Fick dit nya bromsslangarna med så nu är det relativt komplett i framvagnen.
Monterade en ny styrarm i mitten och ska kolla på hur det ser ut med pitman armen, försöka mig på någon lösning där så är alla leder och stag utbytta i styrningen. Beställde en ny frontplåt till framstammen på bilen som kom förra veckan så jag har rivit bort den gamla, sparar verkligen massa rostlagning så det var en fröjd att få bort den. Köpte förut punktsvets borrar från verktygsboden.se och dom var helt fantastiska, rekommenderas starkt! Fick kämpa rätt bra på den sidan där jag gjorde ny infästning till ramen, passade på när jag gjorde fästet till ramen och svetsade en del för att stärka upp den gamla frontplåten, det fick man ångra nu.
Nästa steg blir att fixa den rost som är i framstammen innan jag sätter dit nya frontplåten. Måste även ta reda på hur frihjulsnaven ska monteras med alla låsningar och annat krafs, har glömt bort det för längesen och tydligen inte tagit några bilder på hur det satt. Ev även dra hjullagren med nån form av moment.
Måste säga att det ser rätt trevligt ut med lite nya prylar på bilen, men jag låter bilderna tala för sig.
Nu har jag slutit fred med Photobucket, bilderna är återigen i det format dem ska vara i. Hurra!
Återkommer så fort jag gjort mera på bilen eller har något annat onödigt att skriva om
Jag hann med lite i garaget i Söndags trots att det inte var planen!
Monterade nya glidbultarna och slog ihop bromsoken med nya klossar och hängde dit dom efter jag suttit på naven med nya lager, packboxar samt skivor. Fick dit nya bromsslangarna med så nu är det relativt komplett i framvagnen.
Monterade en ny styrarm i mitten och ska kolla på hur det ser ut med pitman armen, försöka mig på någon lösning där så är alla leder och stag utbytta i styrningen. Beställde en ny frontplåt till framstammen på bilen som kom förra veckan så jag har rivit bort den gamla, sparar verkligen massa rostlagning så det var en fröjd att få bort den. Köpte förut punktsvets borrar från verktygsboden.se och dom var helt fantastiska, rekommenderas starkt! Fick kämpa rätt bra på den sidan där jag gjorde ny infästning till ramen, passade på när jag gjorde fästet till ramen och svetsade en del för att stärka upp den gamla frontplåten, det fick man ångra nu.
Nästa steg blir att fixa den rost som är i framstammen innan jag sätter dit nya frontplåten. Måste även ta reda på hur frihjulsnaven ska monteras med alla låsningar och annat krafs, har glömt bort det för längesen och tydligen inte tagit några bilder på hur det satt. Ev även dra hjullagren med nån form av moment.
Måste säga att det ser rätt trevligt ut med lite nya prylar på bilen, men jag låter bilderna tala för sig.
Nu har jag slutit fred med Photobucket, bilderna är återigen i det format dem ska vara i. Hurra!
Återkommer så fort jag gjort mera på bilen eller har något annat onödigt att skriva om
Senast redigerad av Incoil den fre jun 24, 2016 22:11, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Blir en ny bil
Oj vad stiligt!! Skulle ta emot lite o lerdoppa den där när den blir så fin, om det var min
Reagerade lite på bromsslangarna från oken till fästet på ramen...
Inte tänkt att se ut så där väl?
Oj vad stiligt!! Skulle ta emot lite o lerdoppa den där när den blir så fin, om det var min
Reagerade lite på bromsslangarna från oken till fästet på ramen...
Inte tänkt att se ut så där väl?
Senast redigerad av K J H den tis jun 21, 2016 7:30, redigerad totalt 1 gånger.
#patrol-garaget
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Kolla här vad Exid grejat viewtopic.php?f=1&t=57410
finns inget smidigare sätt o ladda upp bilder med !
/Z
finns inget smidigare sätt o ladda upp bilder med !
/Z
Chevrolet Silverado k2500 -91
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Tackar Det blir nog mer färdiga spår i skogarna för denna bilK J H skrev:Blir en ny bil
Oj vad stiligt!! Skulle ta emot lite o lerdoppa den där när den blir så fin, om det var min
Reagerade lite på bromsslangarna från oken till fästet på ramen...
Inte tänkt att se ut så där väl?
Det är original uppsättning på bromsslangarna, vad tänkte du på? :O
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
zvarovski skrev:Kolla här vad Exid grejat viewtopic.php?f=1&t=57410
finns inget smidigare sätt o ladda upp bilder med !
/Z
Kanon, ska kika när jag kommer hem tack!
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Hoj!
Nu har jag fått ordning på uppladdningen av bilderna igen!
Har varit i garaget en sväng idag och monterat frihjulsnaven. Gjorde rent dessa så gott jag kunde och smörjde dessa sedan med ett gäng droppar motorolja. Imorgon blir det lite allmän städning för det börjar se förjävligt ut. Sen har jag tänkt rostlaga det som jag kommer åt nu när frontplåten är borta innan jag sätter dit den nya frontplåten. Blir lite allmän rostlagning, slipa och punktblästra för att sedan rostskyddas innan jag fortsätter med någon produktiv montering. Dock när det är klart så har jag tänkt hänga dit framskärmarna och sedan börja montera kylare med el-fläktarna, intercooler och planera lite inför hur jag ska bygga fäste för vinsch och kofångaren fram. Ska spola av tanken med hetvatten tvätten på jobbet tänkte jag för att sedan rostskydda den med 2komp epoxy och sedan målas med samma lack som bakaxeln.
Det känns verkligen som att det närmar sig det roliga med bilen nu, tillverka och planera. Verkligen göra sånt som sticker ut från en orginal D22'a. Ett litet problem att lösa sedan är hur jag ska få ut bilen ur garaget, det är nämligen lite lågt :O Kan bli så illa att jag måste köra ut på enbart plåtfälgar utan däck för att få ut den, men det kommer lösa sig är jag säker på
Det kommer en uppdatering imorgon igen hoppas jag på, annars på söndag. Det närmar sig semester nu också som jag tänkt ägna till bilen så förhoppningsvis blir det en hel del gjort på den, kanske en första uppstart på nått år?
Nu har jag fått ordning på uppladdningen av bilderna igen!
Har varit i garaget en sväng idag och monterat frihjulsnaven. Gjorde rent dessa så gott jag kunde och smörjde dessa sedan med ett gäng droppar motorolja. Imorgon blir det lite allmän städning för det börjar se förjävligt ut. Sen har jag tänkt rostlaga det som jag kommer åt nu när frontplåten är borta innan jag sätter dit den nya frontplåten. Blir lite allmän rostlagning, slipa och punktblästra för att sedan rostskyddas innan jag fortsätter med någon produktiv montering. Dock när det är klart så har jag tänkt hänga dit framskärmarna och sedan börja montera kylare med el-fläktarna, intercooler och planera lite inför hur jag ska bygga fäste för vinsch och kofångaren fram. Ska spola av tanken med hetvatten tvätten på jobbet tänkte jag för att sedan rostskydda den med 2komp epoxy och sedan målas med samma lack som bakaxeln.
Det känns verkligen som att det närmar sig det roliga med bilen nu, tillverka och planera. Verkligen göra sånt som sticker ut från en orginal D22'a. Ett litet problem att lösa sedan är hur jag ska få ut bilen ur garaget, det är nämligen lite lågt :O Kan bli så illa att jag måste köra ut på enbart plåtfälgar utan däck för att få ut den, men det kommer lösa sig är jag säker på
Det kommer en uppdatering imorgon igen hoppas jag på, annars på söndag. Det närmar sig semester nu också som jag tänkt ägna till bilen så förhoppningsvis blir det en hel del gjort på den, kanske en första uppstart på nått år?
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Tja,
Tänkte slänga upp lite bilder på det som hänt i garaget sen i fredags. Kunde inte låta bli att provmontera skärmar och huv när jag hade klämt dit frontplåten. Till min förvåning så verkar allting passa riktigt bra faktiskt så det är skönt och inte behöva tänka på passformen. Tillverkade ett nytt fäste till karossen på högersidan också, kapade ur bitarna som var dåliga istället för att blästra och ersatte med ny plåt.
Det ska slipas svetsar innan jag fäster frontplåten permanent. Frontplåten är ju punktsvetsad från tillverkaren och jag gör något liknande fast med vanliga svetsar från insidan och sedan dränker jag alla skarvar i rostskyddsprodukter från Hagmans.
Kastar upp lite bilder, jag har cirkus 2 dagar kvar att jobba med start imorgon innan det är semester och då blir det förmodligen lite större uppdateringar då jag hinner med lite mera.
På återseende!
Tänkte slänga upp lite bilder på det som hänt i garaget sen i fredags. Kunde inte låta bli att provmontera skärmar och huv när jag hade klämt dit frontplåten. Till min förvåning så verkar allting passa riktigt bra faktiskt så det är skönt och inte behöva tänka på passformen. Tillverkade ett nytt fäste till karossen på högersidan också, kapade ur bitarna som var dåliga istället för att blästra och ersatte med ny plåt.
Det ska slipas svetsar innan jag fäster frontplåten permanent. Frontplåten är ju punktsvetsad från tillverkaren och jag gör något liknande fast med vanliga svetsar från insidan och sedan dränker jag alla skarvar i rostskyddsprodukter från Hagmans.
Kastar upp lite bilder, jag har cirkus 2 dagar kvar att jobba med start imorgon innan det är semester och då blir det förmodligen lite större uppdateringar då jag hinner med lite mera.
På återseende!
-
- Rutinerad
- Inlägg: 431
- Blev medlem: ons maj 07, 2014 15:40
- Ort: Sthlm / Täby
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Följer med spänning! Kommer bli sååå bra!
Mvh Filip
Mvh Filip
Filip Wennergren Bromma/Sthlm
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget...
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget...
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
ser riktigt bra ut
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Halloj!
Jag har hållt på och pulat lite i garaget dock varit dålig på att ta bilder :O Jag ska ta dessa när jag åker ut till garaget igen och ladda upp. Frontplåten är svetsad på plats, rostskyddsgrund är pålagd, grund och sedan lite färg för att skydda under byggets gång. Jag har tillverkat en förstärkning till styrarmen som sitter på ramens högra sida, jag hoppas det kommer att hålla men det får tiden utvisa. Jag använde bandsågen som jag köpte förut för första gången på riktigt kan man säga, kändes riktigt skönt och vilket resultat det blev i sågningarna. När fästet var färdigt till styrarmen så borrade jag och gängade för en M8 smörjnippel så man kan smörja styrarmen emellanåt, även det verkar vara en lyckad process.
Idag har jag lyft på armaturen ur tanken och kört med stålborste på borrmaskinen för att göra rent och få bort värsta rosten. Då jag har fått för mig att det läckte från armaturen så köpte jag gummimatta som är beständig mot diesel och skar till en packning av den. Monterade detta och o-ringen som sitter orginal för att sedan spraya på tunnflytande rostskydd, bättrade sedan på hela tanken med tjockflytande rostskydd som jag nu väntar på att det ska torka så jag kan montera tanken på bilen igen. Började montera el-fläktarna på nya kylaren samt letade fram lite prylar som jag hade för mig att jag hade i garaget, som ett kit till att flytta oljefiltret till en smidigare position, oljecatch tank och en oljekylare. Detta var saker jag beställde till en annan bil bak i tiden som det aldrig blev monterat på, då oljan rätt snabbt sticker iväg mot 100grader när man pressar bilen lite så känns det vettigt att montera på denna bil istället för att det ska ligga i garaget. Slängde på dom minsta hjulen jag har till bilen för att få lite hopp om att kunna få ut bilen ur garaget utan att kränga av däcken från fälgarna. Detta för att det ska slipas lite och tvättas innan alla produkter från Dinitrol skall läggas på. Fick i veckan hem 45kg rostskydd från Dinitrol i form av 4 olika produkter som dem rekommenderade till just mitt ändamål, fruktansvärt trevliga att prata med på DaCar som säljer Dinitrol. Produkterna som inhandlades var Dinitrol RC900, Dinitrol 1000, Dinitrol 4941/CAR samt Dinitrol ML. Detta är ett heltäckande kit som stoppar rost med RC900 samt skyddar mot vidare rost med dem andra produkterna.
Mängden rostskydd kanske är i överkant med det är bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha Och nu kan jag även gå igenom rostskyddet varje år och bättra på detta själv hela tiden. Efter allt jobb nerlagt på just rost så är man rätt mån om att göra det man kan för att slippa det i framtiden eller iallafall minska det så mycket som möjligt. Ska i skrivande stund ringa till Nissan för att beställa lite gummibussningar till kylare etc för att montering ska kunna ske inom dom närmaste dagarna för att sedan göra en första uppstart på bilen efter en rätt bra stund i garaget!
Kastar upp lite bilder jag tog på tillverkningen av fästet till styrarmen så kommer det mer bilder till kvällen
Må bäst!
Här var jag verkligen tacksam över kapaciteten som bandsågen har, att bara kunna lägga ner hela plåten och kapa direkt i bandsågen.
Jag har hållt på och pulat lite i garaget dock varit dålig på att ta bilder :O Jag ska ta dessa när jag åker ut till garaget igen och ladda upp. Frontplåten är svetsad på plats, rostskyddsgrund är pålagd, grund och sedan lite färg för att skydda under byggets gång. Jag har tillverkat en förstärkning till styrarmen som sitter på ramens högra sida, jag hoppas det kommer att hålla men det får tiden utvisa. Jag använde bandsågen som jag köpte förut för första gången på riktigt kan man säga, kändes riktigt skönt och vilket resultat det blev i sågningarna. När fästet var färdigt till styrarmen så borrade jag och gängade för en M8 smörjnippel så man kan smörja styrarmen emellanåt, även det verkar vara en lyckad process.
Idag har jag lyft på armaturen ur tanken och kört med stålborste på borrmaskinen för att göra rent och få bort värsta rosten. Då jag har fått för mig att det läckte från armaturen så köpte jag gummimatta som är beständig mot diesel och skar till en packning av den. Monterade detta och o-ringen som sitter orginal för att sedan spraya på tunnflytande rostskydd, bättrade sedan på hela tanken med tjockflytande rostskydd som jag nu väntar på att det ska torka så jag kan montera tanken på bilen igen. Började montera el-fläktarna på nya kylaren samt letade fram lite prylar som jag hade för mig att jag hade i garaget, som ett kit till att flytta oljefiltret till en smidigare position, oljecatch tank och en oljekylare. Detta var saker jag beställde till en annan bil bak i tiden som det aldrig blev monterat på, då oljan rätt snabbt sticker iväg mot 100grader när man pressar bilen lite så känns det vettigt att montera på denna bil istället för att det ska ligga i garaget. Slängde på dom minsta hjulen jag har till bilen för att få lite hopp om att kunna få ut bilen ur garaget utan att kränga av däcken från fälgarna. Detta för att det ska slipas lite och tvättas innan alla produkter från Dinitrol skall läggas på. Fick i veckan hem 45kg rostskydd från Dinitrol i form av 4 olika produkter som dem rekommenderade till just mitt ändamål, fruktansvärt trevliga att prata med på DaCar som säljer Dinitrol. Produkterna som inhandlades var Dinitrol RC900, Dinitrol 1000, Dinitrol 4941/CAR samt Dinitrol ML. Detta är ett heltäckande kit som stoppar rost med RC900 samt skyddar mot vidare rost med dem andra produkterna.
Mängden rostskydd kanske är i överkant med det är bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha Och nu kan jag även gå igenom rostskyddet varje år och bättra på detta själv hela tiden. Efter allt jobb nerlagt på just rost så är man rätt mån om att göra det man kan för att slippa det i framtiden eller iallafall minska det så mycket som möjligt. Ska i skrivande stund ringa till Nissan för att beställa lite gummibussningar till kylare etc för att montering ska kunna ske inom dom närmaste dagarna för att sedan göra en första uppstart på bilen efter en rätt bra stund i garaget!
Kastar upp lite bilder jag tog på tillverkningen av fästet till styrarmen så kommer det mer bilder till kvällen
Må bäst!
Här var jag verkligen tacksam över kapaciteten som bandsågen har, att bara kunna lägga ner hela plåten och kapa direkt i bandsågen.
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Hoj!
Fick hoppa in lite extra på jobbet så jag har inte haft så mycket mera tid i garaget, däremot har jag tagit lite mer bilder och även börjat med 3" avgassystemet. Så fort jag återkommer till garaget så kommer det lite bilder på avgassystemet. Funderar på att köpa en TIG svets men jag vet inte om jag ska slå till på en AC/DC eller en DC. Vet inte om jag kommer svetsa så mycket alu att det är värt pengarna, å andra sidan ska jag köpa en TIG för 15k så kanske det är värt å kasta på 10k till och få en TIG som jag kan svetsa alla material med. Vad tycker ni?
Som sagt, när jag är tillbaka i garaget och har kommit en bit med avgassystemet så kommer det lite mer bilder. Tanken ska monteras även den, så det närmar sig en uppstart snart tycker jag
Mvh
Fick hoppa in lite extra på jobbet så jag har inte haft så mycket mera tid i garaget, däremot har jag tagit lite mer bilder och även börjat med 3" avgassystemet. Så fort jag återkommer till garaget så kommer det lite bilder på avgassystemet. Funderar på att köpa en TIG svets men jag vet inte om jag ska slå till på en AC/DC eller en DC. Vet inte om jag kommer svetsa så mycket alu att det är värt pengarna, å andra sidan ska jag köpa en TIG för 15k så kanske det är värt å kasta på 10k till och få en TIG som jag kan svetsa alla material med. Vad tycker ni?
Som sagt, när jag är tillbaka i garaget och har kommit en bit med avgassystemet så kommer det lite mer bilder. Tanken ska monteras även den, så det närmar sig en uppstart snart tycker jag
Mvh
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Man lär väll inte ångra sig om man köper en bättre svets men finns nog risk att man ångarar sig om man köper den billiga
Snyggt jobbat som vanligt ser jag men tror du de räcker med den lilla kylar fläkten? På L200:an räckte den inte långt i alla fall
Snyggt jobbat som vanligt ser jag men tror du de räcker med den lilla kylar fläkten? På L200:an räckte den inte långt i alla fall
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Danne skrev:Man lär väll inte ångra sig om man köper en bättre svets men finns nog risk att man ångarar sig om man köper den billiga
Snyggt jobbat som vanligt ser jag men tror du de räcker med den lilla kylar fläkten? På L200:an räckte den inte långt i alla fall
Nä så är det nog, Jag har fixat en Kemppi Master 1500 från jobbet som är en DC TIG. HF tändningen har slutat fungera och det verkar vara vanligt med att man får byta ut kretskortet på dom. Jag skruvade isär den och blåste rent invändigt, och det var fruktansvärt mycket skit i den så nu kanske den fungerar med lite tur. Annars lämnar jag in den till en lokal el firma som får kolla och lämna ett pris på reparation, blir det ingen reparation så går jag för en AC/DC tig från ESAB
Ang kylfläkten så kommer det dit en till likadan, 2st 12" fläktar kommer sitta på kylaren mer än så får jag inte plats med om jag inte sätter tryckande fläktar på andra sidan Det var jag som klantade mig när jag beställde infästningen till fläktarna och beställde bara en istället för 2. Beställer den andra i samband med en annan beställning från J-Spec tänkte jag
Mvh
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Hallå Hallå!
Får be om ursäkt för att det varit lugnt med bilder i tråden!
Jag har arbetat med bilen i garaget och gjort vettiga saker men inget som direkt syns, därav har jag inte tagit några bilder förrän jag kommit längre fram.
Det som påbörjats är 3" avgas från turbon, jag har börjat från turbon och gjort själva downpipen med flexrör som ska isoleras med avgasbandage, samt lekt med tiggen och svetsat på V-band från downpipen och vidare, efter det har jag inte gjort något mer på avgassystemet då flaket inte sitter på bilen än och det måste dit innan jag kan göra färdigt. Detta för att utblåset ska ut genom sidan på flaket bakom bakhjulet.
Det som kanske är mest spännande är att jag startat bilen för första gången på 2 år och servat den, den startade verkligen mycket lättare än vad jag trodde, kändes knappt som startmotorn snurrade till överhuvudtaget.
Båda kylfläktarna är på plats och dom är kopplade som dom ska och fungerar fin fint, återstår att se om dom klarar med värmen annars har jag en ide som kan förbättra kylningen rätt ordentligt tror jag.
Tanken är monterad med underkörningskydd, samt alla slangar.
Bromsrören bak på ramen är nu ditsatta med fästen så dem sitter bra nu.
Bromsarna är luftade och det verkar funka, inga läckage förutom 2 ställen där jag inte dragit åt överhuvudtaget.
Samt förstänkta huvlås är monterade för att få ett lite mer street inspirerat utseende samt för att tjäna lite plats i fronten när huvlås etc försvinner.
Skärås i Västerås har bockat vinschfästen åt mig i 355 stål 10mm gods, det vore väl fan om det inte håller. Ska locka ramen fram och fästa "hyllan" till vinschen med 4st M16 bultar, ev kommer detta att hinnas med någon gång i helgen mellan grillningen hos min bror på lördag samt jobbet på söndag, ja ni förstår varför det inte händer jättemycket när man inte har semester
Nu när jag skrivit av mig litegrann så känns det väl kanske ändå som att det borde finnas en del att visa, kan göra en insats och ta kort på det jag nämnt ändå, för vad är en projekttråd utan bilder. Det är ju dom små sakerna som räknas...kanske....
Tills dess får ni ha tålamod och återkomma till tråden igen vid ett senare tillfälle så finns det kanske något att kolla på med!
Hare!
Får be om ursäkt för att det varit lugnt med bilder i tråden!
Jag har arbetat med bilen i garaget och gjort vettiga saker men inget som direkt syns, därav har jag inte tagit några bilder förrän jag kommit längre fram.
Det som påbörjats är 3" avgas från turbon, jag har börjat från turbon och gjort själva downpipen med flexrör som ska isoleras med avgasbandage, samt lekt med tiggen och svetsat på V-band från downpipen och vidare, efter det har jag inte gjort något mer på avgassystemet då flaket inte sitter på bilen än och det måste dit innan jag kan göra färdigt. Detta för att utblåset ska ut genom sidan på flaket bakom bakhjulet.
Det som kanske är mest spännande är att jag startat bilen för första gången på 2 år och servat den, den startade verkligen mycket lättare än vad jag trodde, kändes knappt som startmotorn snurrade till överhuvudtaget.
Båda kylfläktarna är på plats och dom är kopplade som dom ska och fungerar fin fint, återstår att se om dom klarar med värmen annars har jag en ide som kan förbättra kylningen rätt ordentligt tror jag.
Tanken är monterad med underkörningskydd, samt alla slangar.
Bromsrören bak på ramen är nu ditsatta med fästen så dem sitter bra nu.
Bromsarna är luftade och det verkar funka, inga läckage förutom 2 ställen där jag inte dragit åt överhuvudtaget.
Samt förstänkta huvlås är monterade för att få ett lite mer street inspirerat utseende samt för att tjäna lite plats i fronten när huvlås etc försvinner.
Skärås i Västerås har bockat vinschfästen åt mig i 355 stål 10mm gods, det vore väl fan om det inte håller. Ska locka ramen fram och fästa "hyllan" till vinschen med 4st M16 bultar, ev kommer detta att hinnas med någon gång i helgen mellan grillningen hos min bror på lördag samt jobbet på söndag, ja ni förstår varför det inte händer jättemycket när man inte har semester
Nu när jag skrivit av mig litegrann så känns det väl kanske ändå som att det borde finnas en del att visa, kan göra en insats och ta kort på det jag nämnt ändå, för vad är en projekttråd utan bilder. Det är ju dom små sakerna som räknas...kanske....
Tills dess får ni ha tålamod och återkomma till tråden igen vid ett senare tillfälle så finns det kanske något att kolla på med!
Hare!
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 231
- Blev medlem: ons mar 20, 2013 22:51
- Ort: Gällivare
Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis
Snyggt bygge! Gillar skarpt!
Jeep älskande Norrbottning.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.