klirre skrev: ↑mån jun 17, 2019 20:10
Såg stöddig ut de däringa kardanerna. Och rackarns vilken trevlig vinkel det var på den främre iaf
Jo, stöddiga är dom
Ja, vart faktiskt riktigt bra med vinkeln fram, speciellt för att vara ögonmåttat innan fördelningslådan ens satt där
Update då..
I Tisdags gjordes det sista klart med bågen, samt lack på större delen..
Bågen lackad, och krysset ditsvetsat klart
2019-06-18 19.24.49 by
Vc1r, on Flickr
Fredag;
Gjordes lite småplock, bl.a. kopplades vinchen in (trådlösa kvar att koppla in) samt så felsöktes vakuumsystemet.. Har hela tiden haft dåligt vakuum så den inte stängt av sig riktigt, samt inte växlat som den ska.. Visade sig vara så enkelt att jag fick för dåligt vakuum på den utgången jag använt mig av, så gjorde om och använde den grova som är till bromsservon original..
2019-06-21 12.02.35 by
Vc1r, on Flickr
Så nu funkar avstäningen klockrent, samt växlar den mycket bättre
Samt så är nu dieselpumpen påställd så mycket det går
Uppenbarligen har jag laddtryck så det räcker till också, för inte en gnutta svartrök
Eftermiddagen idag har bågbyggandet fortsatt, så nu är det klart bakom passagerardörren
2019-06-22 16.03.51 by
Vc1r, on Flickr
Ja.. Sen har vi ju inte avhandlat provkärningen än.. vad ska man säga.. Gick väl inte riktigt som jag ville kanske, men helt OK ändå på något vis..
Måste dit med en elpump på vattnet, då den gick varm igen, men först när de började luta och hålla på.. Var in på Davies Craigs hemsida, och blir nog en EWP150 med digitala styrningen
Sen så läcker den motorolja någonstans som måste lokaliseras, förhoppningsvis hänger detta ihop med att jag har 0 i oljetryck på tomgång på varm motor
Och för det tredje så vet jag inte riktigt vad jag tycker om Airshocksen än..
Vet inte om dom skulle behöva trimmas in annorlunda, men den vill resa sig fullt på en sida åt gången väldigt fort, t.ex. räcker det med att göra en 90 graders sväng i sakta mak hemma på vägen och den reser sig så man nästan tror man ska lägga sig på sidan