Robes Wrangler "Recon"
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Robes Wrangler "Recon"
Behöver du en ny regbes nu när du kapat ram och förlänger hjulbasen?
Och när hinkar du i monstermotorn du pratat på!
Förstår inte hur du hinner åstadkomma allt ni gör på bilen, och bra blir det i vanlig ordning
Och när hinkar du i monstermotorn du pratat på!
Förstår inte hur du hinner åstadkomma allt ni gör på bilen, och bra blir det i vanlig ordning
Re: Robes Wrangler "Recon"
Det är snart mer rörhög än Jeep, läckert. Lite "Baja 1000" eller "Trophy truck" över den
En liten 8a i den så är den klar, en liten glad 8a... som varvar mer än lovligt...
Äh, en redig jävla 8a som skrämmer kvinnor och barn, sticker i ögonen av metanolen och man tappar tid och rum av allt oväsen.
Kanske spårade ur lite, men det skulle passa i den.
En liten 8a i den så är den klar, en liten glad 8a... som varvar mer än lovligt...
Äh, en redig jävla 8a som skrämmer kvinnor och barn, sticker i ögonen av metanolen och man tappar tid och rum av allt oväsen.
Kanske spårade ur lite, men det skulle passa i den.
Re: Robes Wrangler "Recon"
Haha älskar när det spårar
Jag har ju funderingar på att stoppa i en större motor. Det kommer reggas via SFRO och då passar jag på att regga in längre axelavstånd, bakaxel mm.
Jag ska hämta en donatorbil i början av februari som jag ska ta drivlinan ur och stoppa i Jeepen. En Chevrolet Tahoe 2001. 5.3l truck-LS åtta, LM7. Strax under 300 häst. Det blir nog en bra början och rimlig effekt att regga in med. Men själva motorbytet blir nog inte förens till nästa vinter. Måste hinna köra lite nu också
Men jag har många frågor och funderingar kring kabelhärva osv. Någon här som är duktig på dessa motorer och har lust att guida mig rätt när det väl är dags?
Jag har ju funderingar på att stoppa i en större motor. Det kommer reggas via SFRO och då passar jag på att regga in längre axelavstånd, bakaxel mm.
Jag ska hämta en donatorbil i början av februari som jag ska ta drivlinan ur och stoppa i Jeepen. En Chevrolet Tahoe 2001. 5.3l truck-LS åtta, LM7. Strax under 300 häst. Det blir nog en bra början och rimlig effekt att regga in med. Men själva motorbytet blir nog inte förens till nästa vinter. Måste hinna köra lite nu också
Men jag har många frågor och funderingar kring kabelhärva osv. Någon här som är duktig på dessa motorer och har lust att guida mig rätt när det väl är dags?
Re: Robes Wrangler "Recon"
Kommit lite längre med aktern. Svetsade i ett rör så jag kan montera min främre krängningshämmare bak om jag känner för det.
Sen var Gunnar från Offroad Worx förbi och hade med sig några rörböjar. Jag försöker använda så mycket raka rör som möjligt för hållfasthetens skull men lite form vill man ju ha på de rör som syns Jag kapade bort de bakre hörnen på karossen då de blivit så pass manglade att de inte gick att rädda. Det blir antingen stålplåt eller aluminium istället. Har inte bestämt mig för designen ännu, måste fundera lite mer! Men basen är klar.
Sen slängde jag ihop en liten dämp-meck-hörna där jag kan shimsa och serva dämpare. Ska hjälpa ett team som tävlar i Monster Race att få pli på sina dämpare
/Robin
Sen var Gunnar från Offroad Worx förbi och hade med sig några rörböjar. Jag försöker använda så mycket raka rör som möjligt för hållfasthetens skull men lite form vill man ju ha på de rör som syns Jag kapade bort de bakre hörnen på karossen då de blivit så pass manglade att de inte gick att rädda. Det blir antingen stålplåt eller aluminium istället. Har inte bestämt mig för designen ännu, måste fundera lite mer! Men basen är klar.
Sen slängde jag ihop en liten dämp-meck-hörna där jag kan shimsa och serva dämpare. Ska hjälpa ett team som tävlar i Monster Race att få pli på sina dämpare
/Robin
Re: Robes Wrangler "Recon"
...och busken i hörnet är.... ?
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6
Re: Robes Wrangler "Recon"
Inredning! (Eller tjejens vinterförvaring av pool-växterna)
Re: Robes Wrangler "Recon"
Tänkte på motorn, finns det inte en väldig massa eftermarknads grejor till dom? Kompletta insprutningspaket som är programmerbara.
(poolväxter... tång?)
(poolväxter... tång?)
Re: Robes Wrangler "Recon"
Jo det finns hur mycket som helst Går ju att köpa en kabelhärva med enbart de funktioner man vill ha för typ 500 usd. Men jag kommer nog försöka få ut original kabelhärva först. Går det inte så får det bli en färdigköpt.
Det kanske det är! Det kan man ju göra sushi på?? Najs!
Det kanske det är! Det kan man ju göra sushi på?? Najs!
Re: Robes Wrangler "Recon"
Finns nära på allt i eftermarknadsväg till LM7an men det ska gå fint att köra med original kabelhärva och box.
All info som behövs finns på http://lt1swap.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har pratat med en i Sverige som programmerar om boxen så man slipper skicka den till USA
Skicka ett PM på fb så löser vi det.
All info som behövs finns på http://lt1swap.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har pratat med en i Sverige som programmerar om boxen så man slipper skicka den till USA
Skicka ett PM på fb så löser vi det.
Re: Robes Wrangler "Recon"
Det låter bra! Har sett att det finns mycket kunskap i ls swap sweden gruppen på Facebook. Skicka gärna hans kontaktuppgifter till mig, det lär jag ha användning av! Tack Ernie!ernie skrev:Finns nära på allt i eftermarknadsväg till LM7an men det ska gå fint att köra med original kabelhärva och box.
All info som behövs finns på http://lt1swap.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har pratat med en i Sverige som programmerar om boxen så man slipper skicka den till USA
Skicka ett PM på fb så löser vi det.
-
- Rutinerad
- Inlägg: 303
- Blev medlem: tis sep 16, 2014 18:51
- Ort: Falun
Re: Robes Wrangler "Recon"
Blir fint som vanligt ser jag
Re: Robes Wrangler "Recon"
Tackar! Är dock inte helt nöjd med 90 graders böjarna bak. Dels gillar jag inte riktigt utseendet men framförallt så tror jag att däcken kommer ta i! Ska på med däcken snart och testa. Blir nog 45 graders böjar där istället.
Blev klar med bakaxeln igår. Kopplade in luftledningarna till originalspärren och monterade bromsrören. Det som är kvar nu kring bakaxeln är att lufta bromsar, fylla olja i klumpen och förlänga kardan 100mm.
Slipade/borstade nya ramen och la på primer.
Och imorse innan avfärd till jobbet så fick jag på ett lager svart färg!
Vägde ett hjul för att ha lite koll på vikterna.
- 17" stålfälg, 8" bred.
- Beadlock.
- 40x13.5" Maxxis Trepador.
Får jag några gissningar på vad denna kombo väger?
/Robin
Blev klar med bakaxeln igår. Kopplade in luftledningarna till originalspärren och monterade bromsrören. Det som är kvar nu kring bakaxeln är att lufta bromsar, fylla olja i klumpen och förlänga kardan 100mm.
Slipade/borstade nya ramen och la på primer.
Och imorse innan avfärd till jobbet så fick jag på ett lager svart färg!
Vägde ett hjul för att ha lite koll på vikterna.
- 17" stålfälg, 8" bred.
- Beadlock.
- 40x13.5" Maxxis Trepador.
Får jag några gissningar på vad denna kombo väger?
/Robin
Re: Robes Wrangler "Recon"
Gissar på 66 kg
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Re: Robes Wrangler "Recon"
Du är i närheten!
Fler bud?
Fler bud?
Re: Robes Wrangler "Recon"
67,5kg borde va rätt nära med tanke på vad mina 40" treps på 10x17" med likadana beadlocks väger