Björns Vitara
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Veteran
- Inlägg: 1533
- Blev medlem: lör feb 28, 2009 13:51
- Ort: Ulricehamn
Re: Björns Vitara
Stort grattis
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Re: Björns Vitara
Kanon, grattis!
Blev det en liten skylt bak ?
Blev det en liten skylt bak ?
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Björns Vitara
Bra jobbat Björn!
Riktigt inspirerande att du tagit projektet hela vägen.
Riktigt inspirerande att du tagit projektet hela vägen.
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Re: Björns Vitara
Stort Grattis!
Re: Björns Vitara
Grattis.
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Re: Björns Vitara
Tack så mycket
I fredags kväll började jag bygga om lite. Mina enorma stänklappar demonterades och gömdes långt in i ett förråd och så monterade jag tillbaka stolarna. När jag provsuttit den märkte jag att de var alldeles för höga så jag var tvungen att kapa bort 4 cm från stolsramarna. Kopplade också bort krängningshämmarna för första gången och provkörde lite i trädgården. Grym skillnad faktiskt. Den är mycket mer följsam och mjuk. Tog lite bilder på samma sätt som jag gjorde för två år sedan för gämförelse. Så att säga lite före/efter-bilder
Tjänstevikten blev 1800 kg och totalvikten 2100 kg.ernie skrev:Grattis
Vad blev tjänstevikten ?
Jag hoppas det. Enligt besiktningsingenjören så fanns det inga hinder och det fylldes också i under registreringen men deras datorsystem för beställning av registreringsnummer och därmed också faktisk skyltstorlek fungerade ej elektroniskt så det skulle läggas in manuellt från trafikverkets huvudkontor så vi får väl se vad som dyker upp.MattisH skrev:Kanon, grattis!
Blev det en liten skylt bak ?
I fredags kväll började jag bygga om lite. Mina enorma stänklappar demonterades och gömdes långt in i ett förråd och så monterade jag tillbaka stolarna. När jag provsuttit den märkte jag att de var alldeles för höga så jag var tvungen att kapa bort 4 cm från stolsramarna. Kopplade också bort krängningshämmarna för första gången och provkörde lite i trädgården. Grym skillnad faktiskt. Den är mycket mer följsam och mjuk. Tog lite bilder på samma sätt som jag gjorde för två år sedan för gämförelse. Så att säga lite före/efter-bilder
Re: Björns Vitara
Tack så mycket!!
Jag gick för skoj skull in på bilprovningens hemsida idag för att se "mina fordon". Och där fanns ett nytt reggnummer
Därefter in på transportstyrelsens hemsida och "Frågor på annat fordon".
Regnr: DJE651
Färg: SILVER
Fabrikat: HAGBARD 1
Fordonsslag: PB
Tillägginformation
Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.
Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: DJE651
Fabrikat: HAGBARD 1
Färg: SILVER Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2012 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: YVVB02812BJ0RN001
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2012-04-13
Senaste EU-regbevis del 2: 2012-04-13
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2012-04-13)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 0 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige:
I trafik första gången i utlandet:
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 1940
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 2326
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Betalningsmånad/er: april
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.
Tekniska data
Motornummer:
Kaross: Sedan (AA)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3: 1600
Växellåda: MANUELL/TILLSATS
Antal passagerare, max: 1
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:
Skattevikt, kg: 1800
Tjänstevikt, kg: 1800
Totalvikt, kg: 2100
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg:
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1400
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 300
Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:
Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning: VINSCH
Drivande axlar fram: 1
Drivande axlar bak: 1
Antal hjul:
Max axelavstånd axel 1-2, mm: 2270
Däckdimension axel 1: 35X12.50-15LT Fälgdimension axel 1: 5,5X15
Däckdimension axel 2: 35X12.50-15LT Fälgdimension axel 2: 5,5X15
Bandbredd, mm:
Längd, mm: 3800 Bredd, mm: 1900
Höjd, mm: 2030
Drivmedel 1: BENSIN
Motoreffekt, kw: 59,0
Effektnorm: DIN
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 199,0 g/km
Miljöklass:
Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: LITEN
KAROSS: SUZUKI VITARA. RAM: EGEN TILLVERKNING.
FRAM- OCH BAKVAGN: JEEP GRAND CHEROKEE. MOTOR: SUZUKI 1600.
CHASSINUMRET PLACERAT PÅ VÄNSTER RAMBALK I HJULHUS FRAM.
UTANPÅLIGGANDE BUR. VINSCH FRAM+BAK. 3-PUNKTSBÄLTEN SAMT
4-PUNKTSBÄLTEN. BEDLOCKFÄLGAR.
T12A AMATÖRBYGGT FORDON
T16A IDENTIFIERINGSMÄRKNING ÅSATT I SAMBAND MED BESIKTNING
T31BS KOLDIOXIDUTSLÄPP BLANDAD KÖRNING BERÄKNAD, CO2 199 G/KM.
UPPGIFTEN ANVÄNDS ENDAST SOM GRUND FÖR UTTAG AV FORDONSSKATT.
T31MA DISPENS FRÅN AVGASRENING FRÅNSETT CO-HALT VID TOMGÅNG (BENSIN)
RESPEKTIVE RÖKTÄTHET OCH KÖLDSTARTANORDNING (DIESEL).
Jag gick för skoj skull in på bilprovningens hemsida idag för att se "mina fordon". Och där fanns ett nytt reggnummer
Därefter in på transportstyrelsens hemsida och "Frågor på annat fordon".
Regnr: DJE651
Färg: SILVER
Fabrikat: HAGBARD 1
Fordonsslag: PB
Tillägginformation
Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.
Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: DJE651
Fabrikat: HAGBARD 1
Färg: SILVER Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2012 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: YVVB02812BJ0RN001
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2012-04-13
Senaste EU-regbevis del 2: 2012-04-13
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2012-04-13)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 0 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige:
I trafik första gången i utlandet:
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 1940
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 2326
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Betalningsmånad/er: april
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.
Tekniska data
Motornummer:
Kaross: Sedan (AA)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3: 1600
Växellåda: MANUELL/TILLSATS
Antal passagerare, max: 1
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:
Skattevikt, kg: 1800
Tjänstevikt, kg: 1800
Totalvikt, kg: 2100
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg:
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1400
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 300
Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:
Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning: VINSCH
Drivande axlar fram: 1
Drivande axlar bak: 1
Antal hjul:
Max axelavstånd axel 1-2, mm: 2270
Däckdimension axel 1: 35X12.50-15LT Fälgdimension axel 1: 5,5X15
Däckdimension axel 2: 35X12.50-15LT Fälgdimension axel 2: 5,5X15
Bandbredd, mm:
Längd, mm: 3800 Bredd, mm: 1900
Höjd, mm: 2030
Drivmedel 1: BENSIN
Motoreffekt, kw: 59,0
Effektnorm: DIN
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 199,0 g/km
Miljöklass:
Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: LITEN
KAROSS: SUZUKI VITARA. RAM: EGEN TILLVERKNING.
FRAM- OCH BAKVAGN: JEEP GRAND CHEROKEE. MOTOR: SUZUKI 1600.
CHASSINUMRET PLACERAT PÅ VÄNSTER RAMBALK I HJULHUS FRAM.
UTANPÅLIGGANDE BUR. VINSCH FRAM+BAK. 3-PUNKTSBÄLTEN SAMT
4-PUNKTSBÄLTEN. BEDLOCKFÄLGAR.
T12A AMATÖRBYGGT FORDON
T16A IDENTIFIERINGSMÄRKNING ÅSATT I SAMBAND MED BESIKTNING
T31BS KOLDIOXIDUTSLÄPP BLANDAD KÖRNING BERÄKNAD, CO2 199 G/KM.
UPPGIFTEN ANVÄNDS ENDAST SOM GRUND FÖR UTTAG AV FORDONSSKATT.
T31MA DISPENS FRÅN AVGASRENING FRÅNSETT CO-HALT VID TOMGÅNG (BENSIN)
RESPEKTIVE RÖKTÄTHET OCH KÖLDSTARTANORDNING (DIESEL).
Re: Björns Vitara
VA? Har min bil förlorat brorsan ?
Men lite skoj med en bil som heter Hagbard
Men lite skoj med en bil som heter Hagbard
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Björns Vitara
Oroa dig inte, blod är ju tjockare än vattenMattisH skrev:VA? Har min bil förlorat brorsan ?
Men lite skoj med en bil som heter Hagbard
Idag trillade reggskyltarna ner i brevlådan. Det blev en liten bak
Jag har också försökt vara lite händig och byggt ett rack för lådor till verktyg, reservdelar, sameringsutrustning mm. Lådorna jag använt är gamla Hiltilådor som jag sågat ur "inredningen" i. Jag har också tänkt skruva fast lite fler lastöglor på flakets botten så man kan surra fast lite packning och lite större reservdelar.
Re: Björns Vitara
Mycket tjusigt!
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Björns Vitara
Riktigt najs!
Rätt roligt att kunna säga att man har en "hagbard1"!
Vill du ha liten skylt fram med så kan du beställa en till bakskylt!
Rätt roligt att kunna säga att man har en "hagbard1"!
Vill du ha liten skylt fram med så kan du beställa en till bakskylt!
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!