Årsprojekt (fas 1 klar :D )
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Deutz
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
Idag har jag varit i garaget en stund. Det som stod på schemat var följande:
Löda dit de sista rören på kylaren och montera dit den på flaket med alla skyddsplåtar.
Monterade fläktarna och drog elen till dom.
Monterade hydralslangarna från orbitrolen men jag behöver nipplar till hydralkolven innan jag kan sätta dit slangarna där.
Målade hydralkolvsfästet och snyggade till det lite
Det som står på schemat härnäst är följande:
Lite eldragning kvar till motorn.
Bygga nytt avgassystem
Dra rör till kylaren bak och koppla ihop det.
Skaffa en volvo740 servopump och bygga fästen till den på motorn.
Sen lite småskit som tändkablar och stift sen är det dags för provstart efter renoveringen
Ska komma ihåg kameran nästa gång jag åker dit så ni får lite bilder
Löda dit de sista rören på kylaren och montera dit den på flaket med alla skyddsplåtar.
Monterade fläktarna och drog elen till dom.
Monterade hydralslangarna från orbitrolen men jag behöver nipplar till hydralkolven innan jag kan sätta dit slangarna där.
Målade hydralkolvsfästet och snyggade till det lite
Det som står på schemat härnäst är följande:
Lite eldragning kvar till motorn.
Bygga nytt avgassystem
Dra rör till kylaren bak och koppla ihop det.
Skaffa en volvo740 servopump och bygga fästen till den på motorn.
Sen lite småskit som tändkablar och stift sen är det dags för provstart efter renoveringen
Ska komma ihåg kameran nästa gång jag åker dit så ni får lite bilder
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Nu har jag varit lite kreativ i garaget igen.
Kylaren sitter monterad på plats.
Fläktarna sitter också monterade för gott och är inkopplade.
Rör till vattnet framdraget och inkopplat så när som på en slang jag måste inhandla.
Ska upp imorron och plocka bort naven på framaxeln.
Ska borra ur tråkig tum gänga och gänga M10 sen ska styrarmarna bultas fast för gott.
Efter styrarmarna är på plats kan jag skicka en ritning på styrstagen till jobbet.
Efter de är gjorda så är styrningen komplett
Kvar att göra innan provstart är följande:
Bygga nytt avgassystem, slang från servopump till orbitrol, bygga en oljetank till hydralstyrningen och köpa lite nya tänddelar (tändkablar, fördelarlock och tändstift)
Så snart kommer den väckas till liv från de döda efter 2års vila.
kan inte vänta med att få köra den igen
Kylaren sitter monterad på plats.
Fläktarna sitter också monterade för gott och är inkopplade.
Rör till vattnet framdraget och inkopplat så när som på en slang jag måste inhandla.
Ska upp imorron och plocka bort naven på framaxeln.
Ska borra ur tråkig tum gänga och gänga M10 sen ska styrarmarna bultas fast för gott.
Efter styrarmarna är på plats kan jag skicka en ritning på styrstagen till jobbet.
Efter de är gjorda så är styrningen komplett
Kvar att göra innan provstart är följande:
Bygga nytt avgassystem, slang från servopump till orbitrol, bygga en oljetank till hydralstyrningen och köpa lite nya tänddelar (tändkablar, fördelarlock och tändstift)
Så snart kommer den väckas till liv från de döda efter 2års vila.
kan inte vänta med att få köra den igen
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Nu har jag bilder igen
Så här ser kylaren ut. sitter precis bakom stolarna. Slangarna ska täckas med en bockad plår så det inte srutar varmvatten i nacken om de skulle gå sönder
Här är rördragningen i jeepen
Och så här ser det ut på motorn. Måste bara köpa en slang så kan jag montera dit nedersta anslutningen oxå
Här har vi bild på hur jag monterade hydralkolven på framaxeln
Så här kommer det se ut när styrarmarna kommer på plats permanent (ska ju gänga om till m10 innan)
Och här har vi lite slangar men det "fattas" en tryckslag från pumpen till orbitrolen, returslang från orbitrolen och en matarslang till pumpen
Komentarer tas gärna emot
Så här ser kylaren ut. sitter precis bakom stolarna. Slangarna ska täckas med en bockad plår så det inte srutar varmvatten i nacken om de skulle gå sönder
Här är rördragningen i jeepen
Och så här ser det ut på motorn. Måste bara köpa en slang så kan jag montera dit nedersta anslutningen oxå
Här har vi bild på hur jag monterade hydralkolven på framaxeln
Så här kommer det se ut när styrarmarna kommer på plats permanent (ska ju gänga om till m10 innan)
Och här har vi lite slangar men det "fattas" en tryckslag från pumpen till orbitrolen, returslang från orbitrolen och en matarslang till pumpen
Komentarer tas gärna emot
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Varför??? Är ju ingen fara med att ha den öppen i mina ögon.turbomicra skrev:kylaren tycker jag inte du ska ha öppen mot dig & inte så nära en sån sak ska vara sluten mot kupen
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
av den enkla andledningen att du kan få hål i den & skolla dig kraftigtskogsvild skrev:Varför??? Är ju ingen fara med att ha den öppen i mina ögon.turbomicra skrev:kylaren tycker jag inte du ska ha öppen mot dig & inte så nära en sån sak ska vara sluten mot kupen
har du sett en rejäl kylarsprängning någon gång så förstår du
kan du inte vända på det hela så du får kåpan framott åtminstonde?
Senast redigerad av RogerÅ den sön mar 04, 2007 19:13, redigerad totalt 1 gånger.
Det är jag ganska säker på att jag inte får med den här kylaren
har provtryckt den med 21kilos tryck för att kolla om den var tät när jag gjorde den och jag har svårt att tro att man får det trycket i kylsystemet
har provtryckt den med 21kilos tryck för att kolla om den var tät när jag gjorde den och jag har svårt att tro att man får det trycket i kylsystemet
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
kan bara säga att en kompis slang exploderade när han körde med för lite glykol den exploderade ca 17cm längs med så nog kan det bli skapliga tryck i ett kylarsystem (slangen var i god kondition innan) så frågan är väll hur mkt tryck klarar en kylarslang? nog skulle den duga som en del i trykluften i vekstan i alla fallskogsvild skrev:Det är jag ganska säker på att jag inte får med den här kylaren
har provtryckt den med 21kilos tryck för att kolla om den var tät när jag gjorde den och jag har svårt att tro att man får det trycket i kylsystemet
sen ta pannan i ett ånglok som är tillvekat i ca 5cm metall du kan spränga ett sånt med om du eldar på det säger nog en del om vattentryck
det är din bil & jag tänker inte tala om för dig hur du ska göra men själv skulle jag inte vilja ha det på det viset
Slangarna ska skyddas med en bockad plåt ifall det skulle gå hål idom (jag skrev det till bilden) och jag tror en slang ger sig innan cellpaketet ger sig
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
man får väll hoppas det men tänk även om du rullar ner för en slänt & får in något som punkterar fularen eller något som du lastat i bilen stuttsar runt & skadar gyleren tro mig vatten kan vara lite för varm att ducha iskogsvild skrev:Slangarna ska skyddas med en bockad plåt ifall det skulle gå hål idom (jag skrev det till bilden) och jag tror en slang ger sig innan cellpaketet ger sig
du vet nu att det kanske inte är det lämpligaste tycker det är synd att förstöra din fina tråd med detta det känns nästan som ot