Projekt Ducato -> Biltransport?

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Projekt Ducato -> Biltransport?

Inlägg av Malle » sön mar 12, 2006 20:20

I morgon är det dags att åka in till besiktnings-lotteriet och få en ny arbetsorder(?) :roll: Fixade ramper i helgen och var ju tvungen att pröva om dom skulle hålla :?
Bild
Det gjorde dom! :jump:
Men givetvis fanns det smolk i bägaren, det är dumt att bygga utan att kolla ordentligt! Stressad som jag var, så tänkte jag att "det går nog" :cry: Men icke sa Nicke...Det ser dumt ut att släpa ramperna efter bilen, dessutom så låter det nog illa...åtminstone tills dom är så uppslitna så att dom trillar dän eller hänger fritt i luften :shock: Jag får väl fundera ut någon annan lösning, det är bara det att man blir ju så förbannat :zzz:

Bild
Det gick inte att få in den här bilden! Det enda som skiljer den från den första är att den första slutar på 36.jpg, och den som inte funkade 38.jpg...och då blev det en smiley i stället :roll: Annars finns det mer bilder på min sida under övrigt!
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 12, 2006 20:35

Se till att ha bra och fräsch växellådsolja i den bilen!!!!!
Har bytt massor av sådana växellådor på äldre husbilar och det är ganska besvärligt att få tag i beg lådor då dom rasar allt som oftast

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Re: Projekt Ducato -> Biltransport?

Inlägg av MrHawk » sön mar 12, 2006 20:42

Malle skrev: Det gick inte att få in den här bilden! Det enda som skiljer den från den första är att den första slutar på 36.jpg, och den som inte funkade 38.jpg...och då blev det en smiley i stället :roll:
Ordna bilden åt dig.

Problemet är att forumet inte gillar paranteser i bildnamn, men avaktiverar du smilies i inlägget (klicka i rutan under boxen du skriver inlägget i) så funkar det, men man får tyvärr inga roliga smlies i just det inlägget :(

Två bra regler att komma ihåg när det häller bilder på internet är att aldrig ha mellanslag i namnen och inte några konstiga tecken, så kommer bilden alltid att funka.
I aim to misbehave

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön mar 12, 2006 20:43

Snyggt ekipage! men ska sukin få samma silver färg med ghost flames??

Lästa att du skulle byta flaket mot 5/7 alu......det blir billigare om du då har två ramper på bilen att köra på och lättare :D

fick du köpa loss ramperna från snålemannen på lagret eller det är andra?

Mvh Hasse

Ps: lycka till på SBP.

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 12, 2006 20:57

Snabbfix för ramperna! ta och lägg en planka på tvären (framför rampen) som suzukin kommer att ställa sig på sedan går det lätt att lossa rampena

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » sön mar 12, 2006 21:22

Ordna bilden åt dig.
Tackar!
men ska sukin få samma silver färg med ghost flames??

Lästa att du skulle byta flaket mot 5/7 alu......det blir billigare om du då har två ramper på bilen att köra på och lättare

fick du köpa loss ramperna från snålemannen på lagret eller det är andra?
Ramperna har jag köpt loss för 750:-/st eftersom jag inte hinner bygga egna (jag slutar ju på fredag!). Dock har jag modifierat dom lite, kortat från 1,80 till 1,60 och lagt förstärkning under. Under 4 timmar så bråkade jag med migen nog 2,5 tim. Och lacken på lastbilen kommer med all säkerhet att göras om, jag är inte alls nöjd med den...dock är det annat som är viktigare just nu. Och det blev en gammal 5/7 på flaket.
Snabbfix för ramperna! ta och lägg en planka på tvären (framför rampen) som suzukin kommer att ställa sig på sedan går det lätt att lossa rampena
En bra nödlösning, men jag klurar lite på något annat...fast det funkar väl inte det heller :lol:
Se till att ha bra och fräsch växellådsolja i den bilen!!!!!
Har bytt massor av sådana växellådor på äldre husbilar och det är ganska besvärligt att få tag i beg lådor då dom rasar allt som oftast
Ajdå, det låter ju inte bra! Får se till att byta innan jag börjar använda den seriöst...
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » mån mar 13, 2006 21:36

Besiktning avklarad och resultatet :?: :?: :?: Jo, det blev lite bra att veta :lol: Rostangrepp på höger och vänster sidobalk (Ha! som om det var något nytt :lol: !) Rost i vänster hjulhus ( :?: :?: :?: )
Däremot fick jag inget på den dåliga handbromsen (parkera INTE nedanför mig i backar, grabbar!!!) Och sen var det väl några punkter till som jag kommer att fixa av ren självbevarelsedrift, rostiga bromsrör borde väl rendera någon sorts anmärkning :?: Men kärran är godkänd och jag är glad :jump:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån mar 13, 2006 21:57

Tja bilprovningen är ju en sorts lotteriverksamhet :?
När jag besiktigade den rostiga vitaran så ville han ge mig körförbud pga rost i fjäderbensinfästningen :roll: :roll: :roll: Blev tvungen att förklara för dom att det bara var en innerskärm och att fjäderbenet sitter i ramen :shock:

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » mån mar 13, 2006 22:17

Japp, det är för att slippa sånt som jag besiktar där jag besiktar! Och var det är avslöjar jag bara privat 8) :lol: !!!
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » mån mar 13, 2006 22:20

Malle skrev:Japp, det är för att slippa sånt som jag besiktar där jag besiktar! Och var det är avslöjar jag bara privat 8) :lol: !!!

nog ingen risk att jag skulle åka ner dit bara för det.


jag lämnar helt enkelt bilen hos dig malle hehe :lol:

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » tis mar 14, 2006 8:01

Kan man lämna bilen till dig Malle, så kan du besiktiga för en lite summa? Eller har du på dig kjol?

Djang
Rutinerad
Inlägg: 323
Blev medlem: ons feb 15, 2006 21:44
Ort: Tingsryd

Inlägg av Djang » tis mar 14, 2006 22:10

En fråga bara, hur lyckas du stänga baklemmen på flaket? :roll:

/// Joel

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » ons mar 15, 2006 7:11

Det går inte, men jag har utdragbara stöd för baklämmen så den får stå rätt ut. Och jag tror att jag löst dilemmat med ramperna också :D
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Skriv svar