Problem med manuella nav!!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Problem med manuella nav!!
Någon annan som också kört sönder manuella avm nav??? Man har ju hört att dom ska tåla en del stryk, men dom höll bara ett halvår!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
Med v8 spränger man det mesta!Mathias T skrev:Då har dom nog inte kuggat i ordentligt av någon anledning,annars är AWM naven rätt så dåliga men oftast spränger man husen om man kör med V8:a.
WARN´s är mycket bättre!
Problemet är att warn inte har nav till pajerosar!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
Här är kanske något att läsa om!?
Jag funderade på om Mazda B2600 manuella frihjulsnav passar? mazda lånade friskt av mitsi då det begav sig.....och ligger jag och ålar runt under framvagnen så liknar dom minsann varandra apmycket.
http://www.4x4wire.com/mitsubishi/tech/aisin_hubs/
Mvh Hasse
Jag funderade på om Mazda B2600 manuella frihjulsnav passar? mazda lånade friskt av mitsi då det begav sig.....och ligger jag och ålar runt under framvagnen så liknar dom minsann varandra apmycket.
http://www.4x4wire.com/mitsubishi/tech/aisin_hubs/
Mvh Hasse
igentligen undrar jag om det är så bra, man ändrar ju härdningen i drivaxeln då.Mathias T skrev:Går bilen mest i skogen är det väl bara att svetsa skiten
men det visste du ju redan.
så i brist på annat om man inte vill kosta på den dyra nav byt till beg eller spärra den permanent på något lämpligt sätt.
När det gäller Pajero finns det två varianter. Bultcirkeln kan vara 88 eller 90 mm. Att naven liknar varandra är ingen större tröst. Jag köpte två "90:or" och såg ingen skillnad ens när jag syftade hålen. Skillnaden blev dock tydlig när bult nummer två skulle i ...Hasse skrev: Jag funderade på om Mazda B2600 manuella frihjulsnav passar? mazda lånade friskt av mitsi då det begav sig.....och ligger jag och ålar runt under framvagnen så liknar dom minsann varandra apmycket.
Mvh Hasse
Tror inte du ska experimentera med Mazda. Troligtvis har du 90-millimeter - 88 kom i slutet av 1990.
Thomas
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
Drivaxeln??TMT skrev:igentligen undrar jag om det är så bra, man ändrar ju härdningen i drivaxeln då.Mathias T skrev:Går bilen mest i skogen är det väl bara att svetsa skiten
men det visste du ju redan.
så i brist på annat om man inte vill kosta på den dyra nav byt till beg eller spärra den permanent på något lämpligt sätt.
Det var navet som skulle svetsas och inget annat,det är ju dessutom redan trasigt så det finns inte så mycket att förlora
Att svetsa ihop det är ju ett altarnativ!!
Om det inte vore för att migen har röjt loss i framaxeln och jag tänkte köra med gå ut och vrid om metoden då man närmar sig lera!
Att svetsa ihop dom funkar inte i skogen då det är hårt underlag med så stora däck för då kommer det drivaxlar flygande och det funkar ju deffnitivt inte på vägen!
Det får nog bli ett par nya i väntan på jultomten som kommer med spärrarna
Om det inte vore för att migen har röjt loss i framaxeln och jag tänkte köra med gå ut och vrid om metoden då man närmar sig lera!
Att svetsa ihop dom funkar inte i skogen då det är hårt underlag med så stora däck för då kommer det drivaxlar flygande och det funkar ju deffnitivt inte på vägen!
Det får nog bli ett par nya i väntan på jultomten som kommer med spärrarna
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!