Uppdatering!

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » tis mar 14, 2006 22:13

Och idag har det återigen filats lite Suzuki... Nu är högersidan klar....
Bild

Bild
Och så här blir det med däck o fälg monterat...
Dock så har konstruktören varit slarvig för "Damen" blev 1,5 cm högre i baken... :evil: :aargh:
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Mikael S
Forumräv
Inlägg: 602
Blev medlem: mån mar 06, 2006 19:51
Ort: Våxtorp

Inlägg av Mikael S » ons mar 15, 2006 19:14

Hmmm... konstruktören kanske är för ofta inne o dricker spetsat kaffe???

Tyvärr finns det ju en bil som heter kopian.. annars så kanske jag skulle döpa min till det när den blir klar... Får nog in o spionera lite till på hemvägen... det ser riktigt bra ut lasse! :rock:
Proud member of Team buntband

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » ons mar 15, 2006 19:49

Får man fråga vad man tjänar på att ha fjäderbenen istället för separat dämpare/fjäder?

Är det inte dags att räta ut karossen lite? Såg lite knövlig ut sisst jag såg den :twisted:
I aim to misbehave

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » ons mar 15, 2006 22:27

MrHawk skrev:Får man fråga vad man tjänar på att ha fjäderbenen istället för separat dämpare/fjäder?
Ju "bredare" det är mellan fjädrarna, ju sidostabilare blir bilen och eftersom vi ofta kör i rejäla sidolut inom trialen så är det bara bra att benens nedre infästningspunkter kan placeras långt ut på axeln.
Bild
Du ser själv hur mycket fjäder, stötdämpare och genomslagsstopphar flyttats närmare däcket...
MrHawk skrev:Är det inte dags att räta ut karossen lite? Såg lite knövlig ut sisst jag såg den :twisted:
Hmmm!
Man påpekar inte för en "Dam" att hon är skrynklig i skalet.... :lol:
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tor mar 16, 2006 9:27

Det är ju just samma anledning som suzuki monterade fjädrarna längre ut när dom bytte till lite bredare axlar när sammyn kom,kränghämmaren bytte också infästning.
Allt för att få den någoting i närheten som kan kallas stabilitet.
Visserligen kan det vara fräckt att ha en bil som flexar 1meter,men när det lutar är det inte lika roligt längre!
Mer flex än vad du har för utrymme under trösklarna är helt onödigt tycker jag och för bästa resultat så måste man anpassa fram och bakfjädrar så att det blir lika mycket fram/bak
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » tor mar 16, 2006 16:31

lasse suzicán skrev: Ju "bredare" det är mellan fjädrarna, ju sidostabilare blir bilen och eftersom vi ofta kör i rejäla sidolut inom trialen så är det bara bra att benens nedre infästningspunkter kan placeras långt ut på axeln.
Ok, så det va inte mer spännande än så, trodde det va nåt nytt spännande du hade hittat på ;)

Mathias T skrev:Det är ju just samma anledning som suzuki monterade fjädrarna längre ut när dom bytte till lite bredare axlar när sammyn kom,kränghämmaren bytte också infästning.
Allt för att få den någoting i närheten som kan kallas stabilitet.
Visserligen kan det vara fräckt att ha en bil som flexar 1meter,men när det lutar är det inte lika roligt längre!
Mer flex än vad du har för utrymme under trösklarna är helt onödigt tycker jag och för bästa resultat så måste man anpassa fram och bakfjädrar så att det blir lika mycket fram/bak
Jo är medveten om hur det funkar.

Tror jag har ungefär samma flex som tröskelhöjden, men ska ändå byta blad o grejer bak, mest för att få bilen jämnmjuk. Kommer kanske begränsa inflexet fram lite för att spara på blad coh dämpare.
I aim to misbehave

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » tis mar 28, 2006 22:23

Gör du samma sak fram eller det blir något annat fram?

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » ons mar 29, 2006 10:56

Hasse skrev:Gör du samma sak fram eller det blir något annat fram?
Ja.... Och nej.....

Letande efter roliga, byggbara delar pågår för fullt..... Ska bli lite special fram....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » ons mar 29, 2006 20:59

Inget du berättar i nuläget vad du har för planer?? *nyfiken*

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » ons mar 29, 2006 22:30

Noppe!!!!!!!!
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

JOCKE
Hemmastadd
Inlägg: 161
Blev medlem: ons mar 29, 2006 22:29
Ort: Åsenhöga - Gnosjö

Inlägg av JOCKE » ons mar 29, 2006 22:33

Det där får du nog ändra på,så där funkar det nog inte....(pay back :twisted: )
Jocke / Åsenhöga - Gnosjö

The stars are up
one fell down
and flew away
.....flew away.......
R.I.P Kiddo

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » ons mar 29, 2006 22:35

Tusan oxå! Men vi får nog se det som en frågesport här väl?

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » ons mar 29, 2006 23:04

Nu hitta jag något fundersamt!! vad står damens betäckning 420 SLC för?

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » ons mar 29, 2006 23:31

Hasse skrev:Nu hitta jag något fundersamt!! vad står damens betäckning 420 SLC för?
Enkelt!!!!
4Suzuki 4-serie 20motorns slagvolym (kolla 410/413) SemiLongCompetition

Har ett Merca SLC-emblem som skulle hamna på bakluckan på henne, men har inte funnit något 420...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » ons mar 29, 2006 23:38

volvos lastbilar har 420 emblem som syns ;)

annars var det en sinrikt ihopkokad kombination på en modellbeteckning :D

Skriv svar