Uppdatering!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Och idag har det återigen filats lite Suzuki... Nu är högersidan klar....
Och så här blir det med däck o fälg monterat...
Dock så har konstruktören varit slarvig för "Damen" blev 1,5 cm högre i baken...
Och så här blir det med däck o fälg monterat...
Dock så har konstruktören varit slarvig för "Damen" blev 1,5 cm högre i baken...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Ju "bredare" det är mellan fjädrarna, ju sidostabilare blir bilen och eftersom vi ofta kör i rejäla sidolut inom trialen så är det bara bra att benens nedre infästningspunkter kan placeras långt ut på axeln.MrHawk skrev:Får man fråga vad man tjänar på att ha fjäderbenen istället för separat dämpare/fjäder?
Du ser själv hur mycket fjäder, stötdämpare och genomslagsstopphar flyttats närmare däcket...
Hmmm!MrHawk skrev:Är det inte dags att räta ut karossen lite? Såg lite knövlig ut sisst jag såg den
Man påpekar inte för en "Dam" att hon är skrynklig i skalet....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Det är ju just samma anledning som suzuki monterade fjädrarna längre ut när dom bytte till lite bredare axlar när sammyn kom,kränghämmaren bytte också infästning.
Allt för att få den någoting i närheten som kan kallas stabilitet.
Visserligen kan det vara fräckt att ha en bil som flexar 1meter,men när det lutar är det inte lika roligt längre!
Mer flex än vad du har för utrymme under trösklarna är helt onödigt tycker jag och för bästa resultat så måste man anpassa fram och bakfjädrar så att det blir lika mycket fram/bak
Allt för att få den någoting i närheten som kan kallas stabilitet.
Visserligen kan det vara fräckt att ha en bil som flexar 1meter,men när det lutar är det inte lika roligt längre!
Mer flex än vad du har för utrymme under trösklarna är helt onödigt tycker jag och för bästa resultat så måste man anpassa fram och bakfjädrar så att det blir lika mycket fram/bak
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Ok, så det va inte mer spännande än så, trodde det va nåt nytt spännande du hade hittat pålasse suzicán skrev: Ju "bredare" det är mellan fjädrarna, ju sidostabilare blir bilen och eftersom vi ofta kör i rejäla sidolut inom trialen så är det bara bra att benens nedre infästningspunkter kan placeras långt ut på axeln.
Jo är medveten om hur det funkar.Mathias T skrev:Det är ju just samma anledning som suzuki monterade fjädrarna längre ut när dom bytte till lite bredare axlar när sammyn kom,kränghämmaren bytte också infästning.
Allt för att få den någoting i närheten som kan kallas stabilitet.
Visserligen kan det vara fräckt att ha en bil som flexar 1meter,men när det lutar är det inte lika roligt längre!
Mer flex än vad du har för utrymme under trösklarna är helt onödigt tycker jag och för bästa resultat så måste man anpassa fram och bakfjädrar så att det blir lika mycket fram/bak
Tror jag har ungefär samma flex som tröskelhöjden, men ska ändå byta blad o grejer bak, mest för att få bilen jämnmjuk. Kommer kanske begränsa inflexet fram lite för att spara på blad coh dämpare.
I aim to misbehave
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Ja.... Och nej.....Hasse skrev:Gör du samma sak fram eller det blir något annat fram?
Letande efter roliga, byggbara delar pågår för fullt..... Ska bli lite special fram....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Noppe!!!!!!!!
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Enkelt!!!!Hasse skrev:Nu hitta jag något fundersamt!! vad står damens betäckning 420 SLC för?
4Suzuki 4-serie 20motorns slagvolym (kolla 410/413) SemiLongCompetition
Har ett Merca SLC-emblem som skulle hamna på bakluckan på henne, men har inte funnit något 420...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!