Uppdatering!

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » ons mar 08, 2006 19:02

Malle skrev:
dock är "armarna" aptunga
:idea: Då kanske "Damen" blir lite mindre vältbenägen, Lasse :?: :lol:
Till personbil är dom inte så tunga men till trailer/släp/lastbil är dom det 8)

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » ons mar 08, 2006 21:12

Men suzukin är nog en lastbil, iaf en lätt

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » lör mar 11, 2006 14:36

Arbetet har fortsatt i det Larssonska bilhospitalet...
Lite fler konstiga saker har producerats....

Bild
Vad f¤"nken är detta????

Börjar bli lagom tomt på grejer nu... Ska inte hänga en massa saker under en bil... (OBS: träpinnen håller bara karossen uppe...)
Bild
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » lör mar 11, 2006 15:13

lasse suzicán skrev:Arbetet har fortsatt i det Larssonska bilhospitalet...
Lite fler konstiga saker har producerats....

Bild
Vad f¤"nken är detta????

Börjar bli lagom tomt på grejer nu... Ska inte hänga en massa saker under en bil... (OBS: träpinnen håller bara karossen uppe...)
Bild
Den översta bilden ser ut som en metal portapotti :D
Den andra liknar en slaktad bil som väntar på att få välta i trial spåren :shock:

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » lör mar 11, 2006 19:21

lasse suzicán skrev: Bild
Vad f¤"nken är detta????
Ungefär vad jag sa när jag såg det :lol:
I aim to misbehave

Mikael S
Forumräv
Inlägg: 602
Blev medlem: mån mar 06, 2006 19:51
Ort: Våxtorp

Re: Uppdatering!

Inlägg av Mikael S » sön mar 12, 2006 16:58

lasse suzicán skrev:Varför ser det ut så här i ”Damens” hjulhus???
Bild

Och vad är detta???
Bild

Jag vet, jag vet!!!!!!!!!!! Hittat en dator i litauen.. Ringer dig pa onsdag nar jag kommer hem lasse!!!
Proud member of Team buntband

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » sön mar 12, 2006 21:15

Idag fortsatte jobbet....

Bild
Oups!!! Ramen har visst delat sig.... Råkade visst slinta med vinkelkapen...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön mar 12, 2006 21:25

lasse suzicán skrev:Idag fortsatte jobbet....

Bild
Oups!!! Ramen har visst delat sig.... Råkade visst slinta med vinkelkapen...
46,5 Hmm Avståndet till marken eller till axlen?? Eller står det så för att vilseleda oss????
Det ser ut som mojängen som du gjorde häromdagen ska passa i ramens tomrum!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 12, 2006 21:29

Ser nästan ut som någon variant med något fjäderbensaktigt som ska gå igenom ramen(det är trångt bak om man inte vill ha en jättebred bil).
Nästan en måste lösning med långa fjädrar om inte bilen ska bli jättebred eller löjligt hög

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » sön mar 12, 2006 21:41

Mathias T skrev:Ser nästan ut som någon variant med något fjäderbensaktigt som ska gå igenom ramen(det är trångt bak om man inte vill ha en jättebred bil).
Nästan en måste lösning med långa fjädrar om inte bilen ska bli jättebred eller löjligt hög
Och där klapp Mathias vad som är på G....

Bild
Ramen uppifrån. Här syns ramsidoförflyttningen tydligt.

Bild
Och så här ser det ut på "flaksidan" när tornet är svetsat.

Bild
Och utifrån...

Naturligtvis så kommer det att monteras "fjäderbensstag" för att förhindra vridning av ramen vid fjädringsrörelser...
Senast redigerad av Lasse Suzican den sön mar 12, 2006 21:47, redigerad totalt 1 gånger.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön mar 12, 2006 21:43

Helt plötsligt föll allt på plats!!
Fint blev det med!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 12, 2006 21:49

Vad vann jag??? :lol: :lol: :lol: En rostig brödrost?????
Har du hittat några fjäderben som har hygglig slaglängd??
Sitter ju fjäderben(utan fjäder) på vitaran och dom flexar ju inte direkt så mycket :cry: :cry:
Å andra sidan är flex inte allt i världen,själv så tycker jag att det räcker med samma flex som höjden till tröskellådorna,speciellt med diffspärrar

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » sön mar 12, 2006 21:50

Ha! Nu fattar jag också! För väl skylla på att det var svårt att se riktigt på bilderna i kameran i går kväll :oops: :D
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 12, 2006 21:58

Nja det var väl synd att paja lasses gissningslek då det kom en del roliga ider typ "mental pottapotti) :lol: :lol: :lol: fast har man funderat på hur man ska få till spiraler bak på en suzuki utan att behöva köra med korta fjädrar(vilket inte är jättelyckat) så måste det till något liknande.
frågan är hur det ser ut på jimnyn?? ligger dom under(tveksamt) eller på utsidan,den har ju lite breadre spårvidd än 413 men frågan är om det räcker för att få plats med fjädrar

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » sön mar 12, 2006 22:04

Mathias T skrev:Vad vann jag??? :lol: :lol: :lol: En rostig brödrost?????
Näää!
En spann med rost från 2002. Vällagrad med viss pikant eftersmak. Passar mycket bra till en DOT 4 bromsvätska...
Mathias T skrev: Har du hittat några fjäderben som har hygglig slaglängd??
Sitter ju fjäderben(utan fjäder) på vitaran och dom flexar ju inte direkt så mycket :cry: :cry:
BMW 635. 60 cm långa, klarar c:a 18 cm slag, kommer dock bara att använda c:a 14cm... 7cm ut och 5 in, därefter ger genomslagsstopparna möjlighet till 1-2 cm till...
Mathias T skrev: Å andra sidan är flex inte allt i världen,själv så tycker jag att det räcker med samma flex som höjden till tröskellådorna,speciellt med diffspärrar
Håller med... Med lagom flex blir inte sidostabiliteten lidande...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Skriv svar