Lite ny färg på bilen

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Fernhed
Användare
Inlägg: 91
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:45
Ort: Kättilstorp

Inlägg av Fernhed » sön mar 12, 2006 20:38

jag tänkte pulvar lacka min så inget spackel blev mycket ny plät
Willys cj 3

thoryd
Forumräv
Inlägg: 747
Blev medlem: ons feb 01, 2006 8:40
Ort: Surte

Inlägg av thoryd » lör mar 18, 2006 20:29

Så här blev det, i morgon skall vi ut och smutsa ner den.
Bild
Garaget del 17 http://www.mypix.se/ShowFriend.asp?AID=JOIOIMNNDRQ

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » lör mar 18, 2006 20:38

Ser bra ut :tumbup: Hur tycker du att det blev med monteringen av breddarna så?

Föresten är det pensellackat? Ser ruskigt bra ut måste jag säga, vart har du köpt färgen? Måste ha lite lack till nya projektet.
I aim to misbehave

thoryd
Forumräv
Inlägg: 747
Blev medlem: ons feb 01, 2006 8:40
Ort: Surte

Inlägg av thoryd » sön mar 19, 2006 19:06

MrHawk skrev:Ser bra ut :tumbup: Hur tycker du att det blev med monteringen av breddarna så?

Föresten är det pensellackat? Ser ruskigt bra ut måste jag säga, vart har du köpt färgen? Måste ha lite lack till nya projektet.
För att fästa breddarna så popnitade jag fast plåtvinklar som jag sedan skruvade skärmbreddarna i det blev himla bra

Målningen var inte helt lätt, efter att ha maskerat det som inte skulle få gul färg på sig och jagat damma i garaget så var det då dags att rulla på färgen, la ut färgen med en korthårig rulle och efterströk med en skumgummi rulle, till saken hör att i garaget sitter våran central dammsugare vad tror ni händer, jo alldeles rätt…… :evil: . någon får för sig att städa skadan blev inte så stor fick hejdat den städglada hustrun rätt fort med resultat att JAG själv fick dammsuga när det passade mig.

Flugger Primex 90 alkydlackfärg har jag använt lite marig att måla med, den rinner fort som f..
men den är damtorr på två timmar


Rylander

Skriv svar