Sida 4 av 37

Postat: lör aug 08, 2009 10:25
av Finnpower
Jag har varit ute och mätt på mina vanar och det verkar vara 52" blad på G20 vanarna.
Så om nån behöver förstärkta 52" är bara att hojta.

Postat: ons aug 19, 2009 0:01
av Finnpower
Bild
Detta är mudderverket 2.0 Light.
Ska köras på HC och Hägguma sedan avyttras till förmån för det riktiga mudderverket 2.0
Är besiktad med rost rost rost....
Drivlina 350tbi th700 np208 6-bult.
Äckligt fin inredning.
Bud mottages.

Postat: ons aug 19, 2009 21:37
av Joel_Vbg
Trevligt... Då kommer jag springa fram och be om en åktur. :D
Min blir hemma pga tickande låda...

Mvh

Postat: ons aug 19, 2009 21:57
av Finnpower
Du råkar inte ha det tredje sätet till en sån?

Postat: ons aug 19, 2009 22:22
av Joel_Vbg
Sorry... :(

Postat: tor aug 20, 2009 6:39
av Finnpower
jaja man kan ju inte alltid få som man vill.....

Postat: ons aug 26, 2009 22:51
av Finnpower
Lugn och fin söndagskörning med familjen

Bild

Postat: ons aug 26, 2009 23:02
av niva_mats
Hmmmmm.....
Verkligen inte konstigt att starten säger upp sig och packar väskan och vill rymma iväg till varmare trakter...

:D

Men du lyckades vist övertala den till att stanna kvar efter en rejäl blöta med rent vatten... :D

Postat: ons aug 26, 2009 23:54
av Finnpower
tja, att skölja en startmotor hör väl vanligheterna när man är på utflykt?
Det anser jag att var man ska kunna på kommando.....
Det som gör mig fundersam är om jag skadade visko-kopplingen i fläkten när den gick utan att ha möjlighe att snurra pga att min bil fick för sig att plocka en massa rötter och annan växtlighet under simturen. :roll:

Postat: tor aug 27, 2009 17:53
av henke_99
Finnpower skrev:tja, att skölja en startmotor hör väl vanligheterna när man är på utflykt?
Det anser jag att var man ska kunna på kommando.....
Det som gör mig fundersam är om jag skadade visko-kopplingen i fläkten när den gick utan att ha möjlighe att snurra pga att min bil fick för sig att plocka en massa rötter och annan växtlighet under simturen. :roll:
Jag har en fungerande fläkt/koppling liggande...

Postat: mån aug 31, 2009 2:04
av Finnpower
Lekte lite offroad-taxi på Vittarydsdagen och fick en lten diff-sallad.
Har inte orka öppna och titta men det var en Gov-bomb så jag kan nog gissa hur det ser ut... :cry:
Men foket i byn tycket det var skitkul att åka med så jag körde nog sammanlagt 20 varv....
Fick förvisso byta bil till tantens -92 ungefär halvvägs men det dög åt dom oxå. :D

Postat: tor sep 03, 2009 21:44
av Finnpower
Grrrrrr. Har så j--la svårt att bestämma mig. Nu sticker jag till garaget och byter diff så jag kan köra på hägguma.
Det ska väl inte ta mer än ett par timmar...

Postat: tor sep 03, 2009 23:26
av Finnpower
Nähä det gjorde jag inte.... :shock:
Helt plötsligt visar det sig att bakaxeln på 2500 pickisen är ju nån fet och stor klump... typ 14bsf eller nåt.

Då grunnade jag på mina 8-bults axlar men det var ju samma sak där....
:jump: ja hurra då kan jag ju ta kronhjulet och småhjulen från framaxeln på den. Yes eller ...
NEJ det kan jag inte för då är det typ 3:73 utväxling på den istället för min 3:42.... Så dettta var sista spiken i den kistan.
Nu får åbäket flytta.

Postat: ons sep 09, 2009 22:24
av Finnpower
Äntligen har jag kommit fram och kan börja...
Bild
Morot på ingång.
Bild
Morot på plats.
Bild

Nu är det bara lite småsaker som el, avgasrör, kylare ,glödning,instrumentpanel,hjulhus,plocka dubb, byta torkarblad,pumpa däcken, startmotor,koppling,och så.
Vi åker hem på måndag kväll till Småland igen så då ska den vara körklar :D

Postat: ons sep 09, 2009 23:06
av Joel_Vbg
:pop: